• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norinčiuosius susigrąžinti vairuotojo pažymėjimą slegia nežinia. Susisiekimo ministerija patvirtino, kad nuo liepos 1 d. teisę vairuoti Kelių eismo taisyklių (KET) laužytojai atgaus tik po specialių papildomų mokymų ir psichologo konsultacijos.

REKLAMA
REKLAMA

Deja, įsakymas jau įsigaliojo, o susigaudyti, kaip jį vykdyti, nesuspėjo niekas – nei kursus rengti privalančios vairavimo mokyklos, nei pažeidėjai. Veikiausiai ir pati Susisiekimo ministerija, mat jau liepos 15 d. naujoji tvarka buvo pakoreguota – palengvinti reikalavimai sutrikusiems vairuotojų „auklėtojams“.

REKLAMA

Susisiekimo ministerijos Eismo keliais reglamentavimo skyriaus vedėjas Kastytis Povilaitis „Sekundei“ teigė, kad motorinių transporto priemonių vairuotojų, nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, papildomo mokymo tvarka jau yra aiški.

Papildomi mokymai bus rengiami visiems, kurie nuo liepos 1 d. norės atsiimti vairuotojo pažymėjimą – nesvarbu, ar jo netekę buvo mėnesiui, ar keleriems metams. Kursai truks ne mažiau nei 4 valandas.

REKLAMA
REKLAMA

Per dvi valandas mokytojai primins KET, pabrėždami, jog taisyklių nesilaikantys pažeidėjai sukelia pavojų sau ir kitiems. Dar vieną valandą skirs praktiniams vairavimo įgūdžiams tobulinti: pusvalandį bus tikrinama reakcija į situacijos pokytį, o likusį laiką – stabdymo įgūdžiai.

„Svarbiausia užduotis – nustatyti ir parodyti vairuotojui jo paties trūkumus“, – kalbėjo K.Povilaitis.

Tikisi sąmoningumo

Ketvirtą kursų valandą nedrausmingi vairuotojai individualiai praleis su psichologu. Anot Susisiekimo ministerijos atstovo, psichologas su pažeidėju ir konkrečiu atveju turi būti susipažinęs iš anksto, todėl teisę vairuoti norintis atgauti asmuo privalo atnešti įvykdyto pažeidimo aprašą. Dokumente turi būti išdėstytos pažeidimo aplinkybės, esmė, vertinimas, išvados, pasiūlymai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Statistika rodo, kad vairavimo teisės dažniausiai atimamos iš neblaivių vairuotojų arba už ypač didelį greičio viršijimą. Tačiau kursų esmė yra ne nubausti KET pažeidėjus, ne drausti ar ribas nustatyti, o paauklėti, parodyti asmeninius trūkumus, išaiškinti, kad KET nesilaikymas kelia didžiulę grėsmę pačiam ir aplinkiniams. Papildomų mokymų vairuotojai neturėtų bijoti. Nėra numatyta, kad kažkas jų nepereis ar turės kartoti, jei pasirodys blogai. Tačiau tikimasi ir vairuotojų sąmoningumo, kad į visą tai nebus žiūrima pro pirštus“, – teigė K.Povilaitis.

REKLAMA

Eismo keliais reglamentavimo skyriaus vedėjo teigimu, papildomus mokymus rengs vairavimo mokyklos. Kol kas iš maždaug 300 šalies privačių ir valstybinių mokyklų norą organizuoti kursus pareiškė apie 10.

Ir nors įsakymas jau galioja ne viena savaitė, tik visai neseniai Valstybinė kelių transporto inspekcija leidimus rengti papildomus mokymus suteikė dviem įmonėms, tarp kurių – viena iš Panevėžio. Teisė vykdyti mokymus suteikta Kauno bendrovei „Auto ABC“ ir viešajai įstaigai Panevėžio darbo rinkos mokymo centrui.

„Norinčiųjų organizuoti kursus būtų ir daugiau, tačiau mokyklos turi atitikti reikalavimus, įsigyti specialią įrangą. Tai nėra taip lengva, reikalauja laiko. Tos mokyklos, kurios reikiamą techniką, medžiagą ir tinkamus darbuotojus turėjo jau anksčiau, ir buvo pirmos patvirtintos“, – sakė pašnekovas.

REKLAMA

Nepasiteisinus keis

Kol kas tiksli papildomų mokymų kaina neįvardinta. Susisiekimo ministerijos atstovo teigimu, ją nusistatys kiekviena mokykla individualiai. Manoma, kad kursai vairavimo teises atgauti pasiryžusiems KET pažeidėjams turėtų kainuoti apie 200 ar 300 litų.

„Mokymus rengiančios įstaigos pačios įvertins, kiek jiems kainuoja įranga, specialistai. Kainos Susisiekimo ministerija tikrai neįvardins ir nenustatys“, – užtikrino K.Povilaitis.

Pasak Eismo keliais reglamentavimo skyriaus vedėjo, nesinorėtų, kad papildomi mokymai būtų tik popierinė praktika. Esą bus stebimas rezultatas ir naujos tvarkos veiksmingumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei tvarka nepasiteisins, žiūrėsim, ką reikia keisti. Stebėsim pačių žmonių reakcijas, rezultatus. Tikiuosi, kad ateity tokių mokymų išvis nebereikės, nes vairuotojai bus sąmoningesni ir drausmingesni“, – kalbėjo K.Povilaitis.

„Sekundės“ kalbintas Panevėžio darbo rinkos mokymo centro direktorius Valentinas Masilionis teigė, jog Susisiekimo ministerija papildomų mokymų tvarką rengė kone metus. Tačiau mokykloms iki įsakymo įsigaliojimo pasirengti tinkamai organizuoti kursus buvo suteiktos vos kelios darbo dienos. Vis dėlto Panevėžio darbo rinkos mokymo centras tapo antruoju, gavusiu teisę rengti mokymus.

REKLAMA

„Visada dirbom dėl žmonių, todėl norėjosi, kad ir dabar jiems būtų geriau. Tad pasistengėm ir suspėjom. Nors mokykloms reikalavimai buvo dideli, mums juos įvykdyti buvo lengviau, nes dirbame jau seniai.

Mūsų mokytojai turi atitinkamą reikalingą darbo stažą, iš anksčiau buvom apsirūpinę tam tikra technika – kompiuteriais, vaizdo kameromis ir kita. Pas mus jau seniai dirba ir psichologai. Be to, turime vairavimo aikštelę, kuri privalo būti ne toliau nei kilometras nuo klasės.

Tik reikėjo įsigyti reikalingus du prietaisus – vairuotojo reakcijos laiką fiksuojantį bei stabdymo proceso analizės nagrinėjimo“, – informavo įstaigos vadovas.

REKLAMA

Kainuos šimtais

Pasak V.Masilionio, pasirengimas organizuoti kursus nebuvo pigus – nemažai kainavo reikalingi prietaisai. Tačiau tiksli vieno papildomo mokymo kaina dar nėra apskaičiuota. Ji priklausys ne tik nuo išlaidų, bet ir nuo kursus pageidaujančių išeiti asmenų skaičiaus.

„Kainą aptarėme, tik galutinės nežinome. Galiu pasakyti, kad kursai kainuos ne dešimtis ir ne tūkstančius litų. Imsim tiek, kad nepatirtume nuostolio, nes nesame pelno siekianti organizacija“, – užtikrino pašnekovas.

Dėl papildomų mokymų norintys kreiptis asmenys turi žinoti, kad organizatoriai ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki numatomų vykdyti kursų datos turi informuoti Valstybinę kelių transporto inspekciją apie mokymo vietą, laiką, mokytojų sąrašą. Todėl norintis vairavimo teises atgauti asmuo turi pasiskaičiuoti laiką – nebus įmanoma papildomuose mokymuose dalyvauti kada panorėjus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Direktoriaus teigimu, klientus ir vairuotojų mokytojus gali trikdyti dar viena naujovė: visa papildomų mokymų eiga bus filmuojama ir klasėje, ir automobilyje, o medžiaga išsaugoma.

„Jau esame apytiksliai numatę pirmųjų kursų datą – gal rugpjūčio 4 ar 5 dienomis. Ar jie iš tiesų naudingi, sunku pasakyti. Gal pirmiausia reikėtų sustiprinti pirminį vairuotojų parengimą. Tačiau priminimas apie saugumą, etiką kelyje tikrai nepakenks. Ypač jei pažeidimas buvo padarytas sąmoningai, būtent tokių pažeidėjų „profesionalų“ sąmonę ir reikia keisti“, – kalbėjo V.Masilionis.



Justė BRIEDYTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų