Žilvinas Žitkus

„TV pagalbos“ veidas Žilvinas Žitkus savo pomėgį žvejoti pavertė verslu ir padeda lietuviams pildyti savo svajones sužvejoti įspūdingą laimikį. Naujienų portalui tv3.lt gelbėtojas Žilvinas papasakojo, kokios pramogos laukia atvykusių bei atskleidė, kas labiausiai palietė širdį.

Kaip juokauja pats Žilvinas, jau 3 metus jo šeima bando investuoti į senatvės pensiją siūlydami pramoginę žvejybą savo privačiame Šaminio ežere, Ignalinos rajone, bei nakvynę ant ežero kranto, o nuo šiol ir pramogas pirtelėje.

„Man pačiam žvejyba labai artima ir yra mano viso gyvenimo pomėgis, todėl pamatę skelbimą apie parduodamą ežerą nedvejoję panaudojome visas santaupas. Nuo pat įsigijimo momento ežerą gausiai įžuvinome, tai atliekame reguliariai kiekvienais metais.

Jau pernai pradėjome siūlyti pramoginės žūklės paslaugą žmonėms, kurie norėtų patirti žvejybinį nuotykį. Prie Šaminio ežero atvykstama pasikrauti įspūdžių ir vietoj žuvienės namo išsivežti malonias patirtis ir kraitį emocijų“, – pasakoja jis.

Atvyksta pagauti svajonių laimikio

Pramoginės žūklės metu atvykę žvejai susipažįsta su pagrindine taisykle – visos pagautos žuvys turi būti paleidžiamos atgal į ežerą, atsiminimui galima nebent su ja įsiamžinti.

Paklaustas, ar nebuvo baisu pradėti tokio turizmo verslą, Žilvinas sako, kad nė kiek, nes pramoginės žvejybos kaina atbaido tuos, kurie svarsto apie žvejybos atsipirkimą:

„Žūklės leidimas kainuoja 15 eurų ir dar turi tą žuvį paleisti atgal, todėl negali mąstyti „senoviškai“, kad nusipirksiu leidimą ir tada prisitrauksiu žuvies, kuria užkišiu šaldiklį. Pas mus taip nesigauna. Čia važiuoja prakutę žvejai, kurie nori patirti tas emocijas, su viltimi sugauti savo gyvenimo žuvį.

Trofėjinių žuvų ežere yra labai daug. Žuvys, kurios buvo pagautos pernai ar užpernai, toliau augino svorį ir šiemet jau buvo pagauta apie 50 lydekų, iš kurių 5 viršijo 5-6kg svorį. Tai pramoga žvejui, kuris nori patirti jausmą, kai linksta meškerė ir žuvis tampo valtį“, – šypsosi jis.

Tačiau tuojau pat Žilvinas patikina, kad ši pramoga pritaikyta ne tik užkietėjusiems žvejams, tačiau ir tiems, kurie savo gyvenime dar nelaikė meškerės, tačiau svajoja pajusti, ką reiškia sėkminga žūklė.

„Beveik visi apsilankę vieną kartą grįžta ir vėl. Praėjusiais metais pastatėme namukus svečiams ir buvo tokių kompanijų, kurios po žūklės iškart užsisakė savaitgalius ir kitam sezonui. Kol kas negaliu dar pasigirti, kad viskas užsakyta – vasaros savaitgaliais turime langus, birželį dar porą savaitgalių laisvų, liepą vienas, o rugpjūčio savaitgaliai dar laisvi.

Man labai džiugu, kad mano turėta vizija pildosi. Lietuvoje tikrai galima vystyti mėgėjų žūklės pramogą, kur galės vaikai ar suaugę žmonės pamatyti pirmą kibimą, pajausti, ką tai reiškia, ir nusifotografavus žuvį paleisti“, – sako jis.

Labiausiai įsiminė vieni klientai

Pagauti savo gyvenimo žuvies pas Žilviną atvyksta ir pavieniai žvejai, ir šeimos. Ežere galima pajusti malonią vienatvę ir atsipūsti nuo kasdienių vargų – čia sukurtos dvi salos, kurios žvejui leidžia pabėgti nuo civilizacijos.

Pats Žilvinas sako, kad jį patį labiausiai nustebino į jį besikreipusios vienišos mamos, kurių vaikai labai norėjo žvejoti:

„Man didžiulė nuostabą sukėlė, kai pernai apsilankė vienišos mamos su vaikais. Jos ne tik užsisakė nakvynę namelyje su vaikais, bet ir mano, kaip žūklės gido paslaugas, nes vaikai tiesiog labai troško žvejoti. Vaikai neturi tėvo pavyzdžio, todėl turėjau būti tas, kuris išmokė, kaip pagauti žuvį“.

Būti žūklės gidu „TV pagalbos“ gelbėtojui taip pat nėra nauja patirtis. Jis 4 metus dirbo Ispanijoje gidu, kur padėjo iš Anglijos ir Olandijos atvykusiems žvejams pagauti įspūdingo dydžio šamus.

„Žūklės gidai – kylanti sfera Lietuvoje. Žūklės gidai būna specialiose žvejybos stovyklavietėse, jie turi daugiau žinių už vidutinišką žveją ir padeda žmonėms, kurie kartais nežino net kaip kabliuką ar plūdę pririšti prieš meškerės.

Dabar Lietuvoje yra nemažai žūklės gidų – dauguma jų yra Kuršių mariose ar Nemune. Ežeruose tai reta, nes dauguma sklypų ežero pakrantėse savininkai galvoja, kad jeigu padarys geras gyvenimo sąlygas, žvejai važiuos ir žvejos.

Žvejams ir tiems, kurie nori patirti žvejybos nuotykį, dažnai reikia pagalbos. Juk neiname į restoraną su savo receptais ir savo keptuvėmis, nes einame ten atsipalaiduoti. Taip pat yra ir žūklėje.

Mūsų stovyklavietė siūlo tą paslaugą, kad atvažiavus neturint jokių žinių apie žūklę būtų galima maloniai praleisti laiką. Mes aptarnaujame pilnai – masalai, valtys, parodom, kur užmesti meškerę, o klientui belieka susikauti su žuvimi, ją ištraukti ir vėliau paleisti gyventi toliau“, – pasakoja jis.

Klientų lauks nauja pramoga

Dažniausiai visus su stovyklavietę susijusius rūpesčius Žilvinas su žmona Ramune stengiasi pasidaryti patys – nupjauti žolę, po žiemos silikonu hermetizuoti valtis, tačiau kartais jiems prireikia ir papildomos pagalbos, kurią mielai suteikia vietiniai kaimo gyventojai.

„Statėme dušą, tad vienas iš vietinių gyventojų, kuris yra statybos sferos atstovas, norėjo mums padėti, nes jam leidžiame pažvejoti nemokamai. Turime ir kitų vietinių pagalbininkų, nes mūsų ežeras jiems yra atviras, tik jiems, kaip ir svečiams galioja taisyklė, kad reikia paleisti sugautas žuvis“, – sako „TV pagalbos“ gelbėtojas.

Jau greit iškylauti į stovyklavietę atvykstančių žmonių lauks ir nauja pramoga – pirtelė:

„Turėsime ir naują pramogą – pirtelę. Dažnai  draugų kompanijos, pamačiusios skelbimą apie tokią stovyklavietę, klausia, o ar pirtelė bus? Aišku, po apsilankymo jie supranta, kad pas mus didžiausia vertybė yra gamta.

Mano žmona juos supažindina su augalų karalyste, nes ji puikiai išmano, kurios žolės nuo kosulio, o kurios nuo kitų bėdų. Visgi nusprendėme atsižvelgti ir į išrankesnių klientų poreikius, todėl įsigijome jaukią pirtelę.

Malonia staigmena pavadinčiau žmonių transformacijas po apsilankymo Šaminio poilsiavietėje. Dažnas lankytojas, iki tol nė karto nelaikęs meškerės, prisipažįsta anksčiau nepelnytai nuvertindavęs žūklės pramogą. Iki naujos patirties galvodavo, kad žvejyba yra tuščias laiko švaistymas.

Po apsilankymo šiame žvejų „Eldorade“ ateinančios išvykos į gamtą pasipildys žvejybos elementu ir ateity planuodami savo atostogas neabejotinai įvertins galimybę bent kelias dienas praleisti meškeriojant“, – šypsosi jis.

Šaunu. Turėsiu omenį jus. Linkiu sėkmės.