REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant Kalėdoms, prekybininkai pastebi, kad prieššventiniu laikotarpiu lietuviai nori save palepinti ir perka daugiau brangesnių dalykų. Kita vertus, jie pripažįsta, kad dėl karantino sukeltų keblumų ir geidžiamiausių pirkinių kainos gali padidėti.

Artėjant Kalėdoms, prekybininkai pastebi, kad prieššventiniu laikotarpiu lietuviai nori save palepinti ir perka daugiau brangesnių dalykų. Kita vertus, jie pripažįsta, kad dėl karantino sukeltų keblumų ir geidžiamiausių pirkinių kainos gali padidėti.

REKLAMA

Prekybos tinklų atstovai pasakoja, kad prekių asortimento krepšelis šiais metais gali gerokai pakisti dėl pandeminės situacijos – pastebima, kad pirkėjai renkasi gurmaniškus, brangesnius produktus nei įprastai.

Išleis daugiau pinigų?

Tuo metu „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, kalbėdama apie pirkinių krepšelio pokyčius, pastebi, kad yra nemažai žmonių, kurie šiemet dovanoms išleis daugiau pinigų nei įprastai, o štai švenčių stalui ketina skirti tiek pat pinigų, kiek ir pernai.

„Pirkėjų apklausa parodė, kad 3 iš 4 „Maxima“ klientų pripažino, jog Covid-19 pakoreguos Kalėdų šventimo tradicijas t. y. švenčiama bus mažesniame šeimos rate (tai nurodė 75 proc. apklaustųjų). Pirkėjai nurodo, kad šįmet ruošiantis šventėms svarbiausia yra saugumas.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, šįmet žmonės planuoja švenčių stalui išleisti tiek pat kaip ir pernai (60 proc.), 21 proc. apklaustų nurodo, kad planuoja išleisti mažiau, tačiau penktadalis (20 proc.) sako, kad greičiausiai teks išleisti daugiau. 7 iš 10 apklaustų pirkėjų nurodo, kad švenčių stalui planuoja skirti iki 100 eurų.

REKLAMA

Kalbant apie dovanų pirkimą daugiau nei pusė respondentų ketina pirkti dovanų tiek pat, o beveik ketvirtadalis sako, kad jų pirks mažiau. Šiais metais reikšmingai daugiau yra tų, kurie ketina pirkti dovanų mažiau, tačiau įdomu pastebėti, kad yra didesnė dalis žmonių, kurie šiemet dovanoms ketina išleisti daugiau. 35 proc. apklaustųjų nurodė, kad dovanoms šįmet skirs 121 eurų ar net daugiau. Galima spėti, kad šiemet dovanų bus perkama mažiau, bet jos bus vertingesnės“, – pastebėjo E. Dapkienė.

Ji priduria, kad pirkėjai parduotuvėse šiemet aktyviau žvalgosi į buitinę techniką ir knygas.

REKLAMA
REKLAMA

„Populiariausios dovanos, kurias šįmet ketina pirkti žmonės, yra valgomos dovanos: gurmaniški sūriai, mėsos delikatesai, kava, šokoladas ir vaikiški žaislai. Taip pat tarp perkamų Kalėdoms dovanų įvardijami drabužiai, aksesuarai, knygos ir smulkios dovanėlės. Šiemet daugiau nei pernai ketinama pirkti knygų ir buitinės technikos. 

Žmonės dar per pavasarinį karantiną išmoko planuoti pirkinius, todėl pastebime, kad jau iš anksto ruošiasi šventėms. Matome, kad pastarąsias dvi savaites kūčiukų pardavimai yra 50 proc. didesni nei pernai tuo pačiu metu. Didesni ir mandarinų pardavimai, taip pat kalėdinių saldumynų. Jau perkamos ir įvairios dovanos“, – kalbėjo „Maximos“ tinklo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vištas galbūt pakeis žąsys

„Mūsų duomenys rodo, kad dėl pandemijos daugumos pramogų ir kelionių netekę lietuviai šiemet greičiausiai bus linkę daugiau išleisti šventinių produktų krepšeliui ir palepinti save brangesniais produktais. Ant Kalėdų stalo galbūt atsiras vis daugiau egzotiškų patiekalų – jau dabar perkama prancūzų virtuvės delikateso kaštainių kremo, o įprastą vištą gali būti, kad pakeis kepta žąsis.

Gyventojai šalia tradicinių patiekalų siekia išbandyti naujų prabangesnių skonių ir iš Vakarų Europos šalių perima kulinarines tendencijas, pavyzdžiui, šventinius Kalėdų pietus pradėti ančių kepenėlių paštetu“, – pokyčius vardija „Iki“ parduotuvių tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

REKLAMA

Tiesa, V. Budrienė kol kas skubotų išvadų dėl prekių krepšelio vertės nedaro, tačiau tikina, kad gyventojų išleidžiama pinigų suma nesumažės.

„Krepšelis yra labai įvairus, todėl konkrečių sumų negalime įvardinti. Taip pat ir išvadų negalime daryti dar, ar pastebimas sumažėjimas, ar ne. Ką parodė karantino metu vykusios Velykos, kad krepšelis liko panašus kaip ir praėjusiais metais, o tai leidžia manyti, kad jis galbūt nesumažės ir per Kalėdas. <...> Darome prielaidą, kad galbūt šiemet žmonės ypač nori save apdovanoti ir leisti sau pabūti tikrais gurmanais. Juk Kalėdų niekas neatšaukė“, – sakė pašnekovė.

Pirkėjai, pasak parduotuvių tinklo atstovės, taip pat renkasi ilgesnio galiojimo produktus, o į parduotuvę ateina su iš anksto paruoštu pirkinių sąrašu.

REKLAMA

„Mūsų pirkėjai jau dabar perka egzotiškesnių ilgesnio galiojimo produktų, kurie tikėtina bus pateikti ant Kalėdų stalo. Pirkėjai tikrai elgiasi atsakingai. Į parduotuvę eina su labai konkrečiu sąrašu, kad greičiau apsipirktų. 

Šiuo metu taip pat aktyviai savo parduotuvėse diegiame savitarnos kasas, kad šventiniu laikotarpiu mūsų klientams būtų patogiau, greičiau ir saugiau apsipirkti. Srautus taip pat reguliuojame griežtai ir dabar – į parduotuves pirkėjus įleidžiame tik su prekybiniais vežimėliais ar prekybiniais krepšeliais. <...> Nėra pagrindo manyti, kad taip nebus ir per Kalėdas“, – pridūrė V. Budrienė.

Išaugęs pirkinių krepšelis

Apie išaugusį pirkėjų srautą užsimena ir „Rimi“ parduotuvių tinklo atstovė Renata Keršienė, kuri tikina, kad pirkinių krepšelio dydis auga visą gruodžio mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pirkinių krepšelis „Rimi“ prekybos centruose palaipsniui auga visą gruodžio mėnesį, o šventinę savaitę paprastai būna apie 30 proc. didesnis. Lyginti dabartinį šventinių pirkinių krepšelį su ankstesnių metų sudėtinga, nes bendrai pirkinių krepšelis po pirmosios koronaviruso bangos yra išaugęs. 

Šiemet Kalėdoms pirkėjai ruošiasi anksčiau. Pavyzdžiui, greičiau nei ankstesniais metais ėmė pastebimai pirkti dovanoms tinkančias prekes, tokias kaip knygos, žaislai, saldumynai, kava, arbata. Be to, matome, kad pirkėjai gausiau perka ir namų apyvokos prekes, tokias kaip indai ir įrankiai maisto ruošimui, stalo serviravimui –  tai rodo, kad jie iš anksto ruošiasi šventes sutikti namuose, su artimaisiais.

REKLAMA

Gruodį ir ypač antroje pusėje šis sąrašas keisis – tarp populiariausių prekių šventėms pateks ir kalėdiniam stalui skirtos maisto prekės, tokios kaip marinuota mėsa, jos gaminiai, šviežia žuvis, o paskutinėmis dienomis – ir prekybos tinklo kulinarų, konditerių jau paruoši gaminiai“, – pasakojo R. Keršienė. 

Dalis parduotuvių taip pat viliasi, kad pardavimai šiemet bus didenis nei įprastai, ir tikina, kad tai gali nulemti ir augančios pačių gyventojų pajamos.

„Prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėse kalėdinė prekyba prasidėjo panašiai kaip pernai, antrąją lapkričio mėnesio pusę. Šventinės prekybos periodas išsitęs – žmonės prekes renkasi atidžiai, teikia pirmenybę kokybiškesniems produktams. Per piką pardavimai (paskutinė savaitė iki Kalėdų) išauga bemaž dvigubai, palyginti su įprastomis dienomis.

REKLAMA

Kalėdinės prekės kiekvienais metais išlieka panašios, tad prekybininkai kasmet stengiasi atrasti tos pačios rūšies prekių naujovių, lentynose išlieka tik ankstesniais metais didelės paklausos sulaukusios prekės.

Manome, kad ypač gerai bus parduodami kalėdiniai žaislai, dirbtinės eglutės, girliandos, burbulai eglutėms, kiti papuošimai eglutėms, žaislai vaikams, taip pat dekoracijos, skirtos lauko, namų ir šventinio stalo papuošimui. Taip pat saldumynai, tortai, pyragai ir kiti konditerijos gaminiai, šviežia mėsa, antys.

Gyventojų pajamos šiek tiek išaugo, tad manome, kad šventiniai „Norfos“ pardavimai bus didesni nei pernai. Labiausiai augs maisto produktų, skirtų šventiniam stalui, taip pat šventinių dekoracijų pardavimai“, – kalbėjo „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dalis prekių gali pabrangti

Prekybos tinklo „Topo centras“ atstovas spaudai Žilvinas Kulvinskis pasakoja, kad vidutinio krepšelio kaina išaugo, o kai kurių geidžiamiausių prekių paklausa augina kainas.

„Jeigu palygintumėme 2019 m., vidutinio krepšelio augimas siekia iki 20 proc. Namų elektronikos prekių trūkumas jaučiamas visame pasaulyje, jį lemia dėl karantino sutrūkusios tiekimo grandinės, tai yra gamyklos laiku negauna komponentų, o be jų negali pateikti prekių rinkai.

Bendras prekių trūkumas, išaugusi tam tikrų prekių paklausa augina kainas. Bet kuriuo atveju deramės ir stengiamės, kad kainos žymiau nepakiltų, tačiau prioritetas – Kalėdų prekybos metu turėti pakankamai prekių. Galbūt prekybos suaktyvėjimas nežymiai paankstėjo – sunku pasakyti, ar klientai perka dovaną sau ar artimiesiems“, – pastebėjo pašnekovas.

REKLAMA

Dalies prekių trūkumą mato ir kiti prekybininkai – štai „Varlė.lt“ atstovė ryšiams su visuomene Alina Kazakevič sako, kad, išaugus nešiojamų kompiuterių paklausai, jų kaina ūgtelėjo.

„Tarp dovanų suaugusiems populiarios prekės yra kvepalai, elektriniai dantų šepetėliai, kokteilinės, išmaniosios apyrankės ir laikrodžiai, belaidės ausinės.

Pastebima išaugusi nešiojamų kompiuterių paklausa, jų kainos augimas, tačiau taip pat matoma akivaizdžiai mažėjanti pasiūla dėl gamyklų detalių atšaukimų, komponentų trūkumo. Trūksta ir geidžiamiausių šių metų žaidimų konsolių ir kitų prekių. Priežastis – pandemija, sumažėjosios gamybos apimtys, tiekimo problemos. 

REKLAMA

Vidutinio krepšelio suma siekia beveik 180 eurų. Viskas priklauso nuo to, kas perkama – vieni įsigija „Lego“ rinkinį, kiti dulkių siurblį robotą ar naują telefoną. Kol kas nepastebime reikšmingo vidut.krepšelio sumažėjimo.

Formuoja naujus pirkėjų įpročius

Parduotuvių tinklo „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė tikina, kad pandemija pakoregavo ir pačių pirkėjų įpročius – žmonės pradeda ruoštis iš anksto. Pašnekovė taip pat priduria, kad dalies prekių rinkoje išties stinga. 

„Koronavirusas formuoja naujus pirkėjų įpročius Baltijos šalyse, tikrai pastebime tendenciją, kad žmonės pradeda šventėms ruoštis anksčiau. Dirbtines kalėdines eglutes aktyviai pradėjo pirkti spalį, Vienišių dienos pardavimai pranoko pernykštį „juodąjį penktadienį“.

REKLAMA
REKLAMA

Krepšelio suma keitėsi nežymiai. Didžiausias pokytis yra tas, kad „Pigu.lt“ prekybos centre internete žmonės tiesiog apsiperka dažniau, įsigyja įvairesnių prekių: higienos, apsauginių priemonių, maisto prekių, daugiau prekių vaikams. Matyti, kad klientai atrado apsipirkimą internetu, jį vis dažniau įtraukia į savo kasdieninę rutiną. 

Dar pavasarį dėl pasaulinės pandemijos visame pasaulyje strigo gamyklų veikla. Žaislų šiemet pagaminta mažiau, tad rinkoje jaučiamas produkcijos trūkumas. Didžiausias trūkumas yra jaučiamas konstruktorių ir dėlionių kategorijoje, nes tai yra žaislai, kurie vis labiau populiarėja ne tik tarp vaikų, bet ir tarp suaugusiųjų. 

Dėl karantino pradėjus dirbti ir mokytis iš namų, rinkoje jaučiamas ir pigesnio segmento nešiojamų kompiuterių trūkumas. Pastebėjome, kad klientai pradėjo pirkti aukštesnės klasės, lengvesnius bei geresnių techninių specifikacijų kompiuterius, domisi žaidimams skirtais nešiojamais kompiuteriais“, – kalbėjo R. Strazdauskaitė

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad laikinajai Vyriausybei nusprendus įvesti papildomus ribojimus dėl karantino, didieji prekybos tinklai atsisako kai kurių rinkodaros priemonių, todėl pirkėjai ras mažiau prekių su nuolaida.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų