REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo rudens sesijoje probleminiai mobiliojo ryšio antenų įrengimo, įteisinimo, priežiūros, jų pavojaus žmonių sveikatai klausimai taps prioritetiniais ir bus svarstomi viename iš pirmųjų Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto posėdžių, tvirtina šio komiteto pirmininkas Vytautas Grubliauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Į šį posėdį bus kviečiamos visos suinteresuoto šalys, taip pat nepriklausomi ir kvalifikuoti sveikatos apsaugos bei elektroninių ryšių specialistai.

REKLAMA

V. Grubliausko teigimu, civilizacijos pažangą laiduojančius technologinės plėtros procesus visada lydi problemos ir nesusipratimai, elektroninių ryšių plėtra - ne išimtis. Todėl jis kviečia kolegas politikus nespekuliuoti šiuo klausimu, bet dalykiškai ir atsakingai vertinti situaciją, ieškoti adekvačių ir logiškų kylančių problemų sprendimų.

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje įsipliekusi įnirtinga diskusija apie mobiliojo ryšio antenų eksploatavimo niuansus įgauna vis didesnį pagreitį. Kaip pastebi V. Grubliauskas, karštligišką rūpestį Lietuvos žmonių sveikata reiškiantys politikai jau žada nuo kalbų pereiti darbų, t.y. inicijuoti įstatymų pataisas.

REKLAMA
REKLAMA

Tam, kad šios iniciatyvos nevirstų savitiksliu kryžiaus žygiu prieš jau neatsiejamu mūsų kraštovaizdžio atributu tapusias mobiliojo ryšio antenas, V. Grubliauskas akcentuoja, jog vadinamoji "antenų" problema yra daugiaplanis reiškinys. Jis svarstytinas, jo nuomone, ne tik potencialaus pavojaus žmonių sveikatai aspektu, bet ir kitais požiūriais - elektroninių ryšių infrastruktūros plėtros ir paslaugų kokybės santykio, elektroninių ryšių tinklo įranginių kontrolės nuoseklumo, visuomenės informavimo ir švietimo, teisinių santykių "antenų" įrengimo klausimu praktikos bei kitais aspektais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Todėl vienpusis "antenų" problemos akcentavimas ir tokių pat sprendimų siūlymas, bijau, gali tik paaštrinti pačios problemos egzistavimą, pažeisti vartotojų interesus, sukelti pavojų nuosekliai informacinės visuomenės plėtrai mūsų šalyje", - teigia Seimo komiteto pirmininkas V. Grubliauskas.

Jis pripažįsta, jog, siekdami užtikrinti kokybišką mobilųjį ryšį bei deramą teikiamų paslaugų spartą, mobiliojo ryšio operatoriai pirmenybę dažnai teikia būtent paslaugai ir jos kokybei, antrajame plane palikdami antenų kaimynystėje gyvenančių žmonių interesų derinimo, jų informavimo ir švietimo problemas. V. Grubliauskas apgailestauja, kad visuomenė stokoja aiškios ir visiems suprantamos informacijos apie elektromagnetinių bangų poveikį žmogaus sveikatai.

REKLAMA

Anot parlamentaro, minėtą problemą savaip komplikuoja sudėtingas, įstatymais nereglamentuotas, sutartinis mobiliojo ryšio antenų įrengimo ar funkcionavimo vietos (valdos) bendruomenės narių ar bendrasavininkių skirtingų interesų derinimo mechanizmas. "Visa tai ir sudaro prielaidas įvairaus buitinio pobūdžio interpretacijoms bei diskusijoms apie "antenų" žalas", - teigia parlamentaras.

Jis atkreipia dėmesį, jog elektromagnetinių bangų maksimalų leistiną spinduliavimą, kuris nėra kenksmingas žmonių sveikatai, Lietuvoje reglamentuoja sveikatos apsaugos ministro įsakymais patvirtintos keturios higienos normos. Pasak politiko, faktas, jog daugelyje Europos šalių ir JAV leistina norma yra maždaug keletą kartų didesnė nei leidžiama Lietuvoje.

REKLAMA

Įvertindamas kilusį ažiotažą bei nuolatinį visuomenės dėmesį aptariamai "antenų" problemai, V.Grubliauskas mano, kad Sveikatos apsaugos ministerija nedelsdama turi pateikti aiškias ir labai kompetentingai argumentuotas nešališkų specialistų išvadas, kuriose, atsižvelgiant į tarptautinę, o ypač bendrąją europinę patirtį, būtų nedviprasmiškai atsakyta į visus klausimus dėl elektromagnetinių bangų spinduliuotės žmonių sveikatai keliamo pavojaus.

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto pirmininko V. Grubliausko nuomone, Ryšių reguliavimo tarnyba, bent jau tarnybos direktoriaus įsakymų lygmeniu, turėtų detalizuoti bendruosius sutarčių dėl elektroninių ryšių tinklo įrenginių įrengimo ar iškėlimo tvarkos principus ir normas, reglamentuoti trečiųjų asmenų interesų derinimo, sudarant minėtas sutartis, tvarką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų