Apie tai jis prakalbo feisbuke, o įrašu sutiko pasidalinti su naujienų portalo tv3.lt skaitytojais.

Papasakojo, kas nutiko
A. Gataveckas įžvelgė problemą, esančią Vilniuje, Naugarduko gatvėje.
„Važiuodamas paspirtuku, susidūriau su žmonėmis, vedžiojančiais du šunis – jie visiškai užblokavo kelią ir atsisakė praleisti. Vienas jų pareiškė, kad važiuoju pėsčiųjų taku, esą tam skirtas dviračių takas. Tačiau jis nesuprato, kad dėl esamos dviračių tako struktūros kitos išeities neturiu.
Kalbu apie Naugarduko gatvę – vietą, kur eismo planavimas atrodo kaip neišspręstas galvosūkis: taisyklės numatytos, bet jų laikytis fiziškai neįmanoma.
Dviračių takas čia įrengtas tik vienoje gatvės pusėje ir tik viena kryptimi – į kalną. Jei grįžti nuo kalno arba esi kitoje gatvės pusėje, neturi jokios legalios alternatyvos – belieka važiuoti pėsčiųjų taku arba jo kraštu, kol atsiranda galimybė kirsti gatvę.
Važiuojamoji kelio dalis – iš abiejų pusių pilnai užstatyta automobiliais. Čia įrengtos stovėjimo juostos. Pasirinkimas važiuoti gatve teoriškai įmanomas, bet praktiškai beprasmiškas: Bolt paspirtuko greitis ribotas, saugumas – nulinis.
Dviračių takas, skirtas važiuoti į kalną, yra šalia mokyklos ir iškart greta stovėjimo juostos, kurioje tėvai išleidžia vaikus. Atidaromos durelės – tiesiai į važiuojančio dviratininko trajektoriją. Visiškai prognozuojama situacija, kuri kartojasi kas rytą.
Važiuojant žemyn, alternatyvos nėra. Vienoje pusėje – vaikai, kitoje – „Kinza“ restoranas. Ten šaligatvis, kurio plotis mažesnis nei standartinis biuro popieriaus lapas. Toks yra pėsčiųjų takas, kuriuo privaloma važiuoti, nes dviračių takas „ne tavo kryptimi“.
Pėsčiųjų zona – per siaura. Automobiliams – dvi eilių juostos su stovėjimo vietomis abiejose pusėse. Dviračiams – tik viena kryptis. Vaikams – pavojus.
Klausimas: kam čia teikiame prioritetą? Kodėl dviračių takas tik viena kryptimi? Kodėl pasirinkta schema, kuri prieštarauja realiam naudojimui? Ypač kai didelė dalis dviratininkų ignoruoja kryptį ir važiuoja abiem kryptimis – nes kitaip tiesiog neįmanoma.
Gal geriau pripažinti realybę ir pritaikyti infrastruktūrą faktiniam elgesiui, o ne teoriniam idealui? Gal iš tikrųjų metas pradėti projektavimą ne nuo Excel lentelės, o nuo žmogaus trajektorijos?
Pasidalinkite, jei ir jums teko patirti šį „vilnietišką“ eismo šaradų spektaklį.
Valdai Benkunskai, ar galime tikėtis sprendimų, ar šis „absurdo planas“ toliau bus laikomas strateginiu sprendimu?
P.s. yra skaudi istorija, labai liūdna, apie tai kalbės Remigijus Gataveckas“, – rašė jis.
Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės, komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaidos specialistą Gabrielių Grubinską.
„Centrinėje miesto dalyje, ypač Senamiestyje, plėtoti visapusiškai dviračiams ir pėstiesiems pritaikytą infrastruktūrą yra gana sudėtinga dėl istoriškai susiklosčiusio užstatymo pastatais. Todėl dažnai, sprendžiant eismo organizavimo klausimus, tenka ieškoti kompromisinių variantų.
Įkalnėje nuo Pylimo gatvės link Naujamiesčio dviračių juosta buvo įrengta tam, kad dviratininkams būtų lengviau įveikti sudėtingesnį reljefą, judėjimo trajektorijai nesikertant su kitais eismo dalyviais – automobiliais ir pėsčiaisiais. Ši dviračių juosta nuo automobilių stovėjimo vietų yra atskirta užbrūkšniuotu plotu. Kaip numato Kelių eismo taisyklės, draudžiama atidaryti sustojusios transporto priemonės dureles, jeigu tai kelia pavojų arba kliudo kitiems eismo dalyviams. Taigi atidaryti dureles automobilių vairuotojai ir keleiviai gali tik įsitikinę, kad nekliudys kitų eismo dalyvių.
Naugarduko gatvės nuokalnėje link Pylimo gatvės dviračių juostos ar dviračių tako įrengti galimybių šiuo metu nėra. Dviratininkams tokioje situacijoje leidžiama važiuoti šaligatviu arba važiuojamąja dalimi kuo arčiau dešinio krašto. Važiuodamas kelkraščiu ar šaligatviu, dviratininkas privalo duoti kelia pėstiesiems, pro pat pėsčiuosius važiuoti galima tik greičiu, artimu pėsčiojo greičiui“, – dalindamasis Vilniaus miesto savivaldybės komentaru, teigė G. Grubinskas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!