REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip sukurti šeimos automobilį, kuris būtų ne tik universalus, praktiškas, bet ir sportiškas, turintis aukštesnės klasės ambicijų, patrauklus akiai ir net gražus? „Renault“ inžinieriai rėmėsi magiška formule – žinojimu, apie ką svajoja klientai, suderintu su meile ir aistra automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA

Galutinis naujojo dizaino variantas (nuotr. „Brossard“)Galutinis naujojo dizaino variantas (nuotr. „Brossard“)

Kiti būtini veiksniai – ketveri viso pasaulio „Renault“ dizaino komandų darbo metai ir lemiami dizaino skyriaus vadovo Laurenso Van der Ackerio pakeitimai. Galutinį naujojo „Renault Clio“ dizainą parengė koncepcinį „DeZir“ automobilį sukūrusi komanda.

REKLAMA

Ištakos ir klientų lūkesčiai

„Renault Clio“ populiarumas tarp aukštesnio segmento automobilius besirenkančių klientų (37 proc. augimas per 10 metų) parodė, kad verta svarstyti apie aukštesnės klasės automobiliams būdingų standartų pritaikymą dizaine. Be to, mažėjo trijų durų automobilių pardavimai – toks modelis sudarė tik 22 proc. visų 2009 m. Europoje parduotų „Clio“.

Žmogus atsakingas už naujojo „Renault Clio“ dizainą – Laurensas van den Ackeris (nuotr. „Brossard“)Žmogus atsakingas už naujojo „Renault Clio“ dizainą – Laurensas van den Ackeris (nuotr. „Brossard“)

REKLAMA
REKLAMA

Taigi „Renault“ dizaineriai pasirinko iššūkį – sukurti penkių durų versiją kartu išlaikant estetines ir sportines trijų durų modelio savybes. Apklausų metu buvo nustatyta, kad dizaino patrauklumas yra svarbus kriterijus perkant automobilį.

Kūrybinis procesas ir vertybės

Kūrybinio proceso metu buvo nutarta, kad netrukus pasaulį išvysiantį naująjį „Clio“ geriausiai apibūdina akronimas „S.T.A.R.“ (liet. žvaigždė) – stilingas, klasės lyderis (angl. Top of the range), atletiškas ir rafinuotas. Taigi naujasis „Clio“ turėjo pasižymėti žvaigždės savybėmis, o realybėje tai pavirto aptakiomis linijomis ir kėbulu bei sportišku charakteriu, nesileidžiančiais į kompromisus su eksploatacinėmis automobilio savybėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Relaus dydžio modelis (nuotr. „Mounoury“)Relaus dydžio modelis (nuotr. „Mounoury“)

Svarbus automobilio dizaino elementas – futuristinis interjeras, pavyzdžiui, 7,09 colio įstrižainės lietimui jautrus ekranas arba modernus valdymo skydelis bei didelės galimybės pritaikyti įrangą pagal savo poreikius (vairą, durų paneles, transmisiją ir t.t.). Esminiu dizaino sprendimu virto priekinė automobilio dalis, tapusi visų ateities „Renault“ modelių vizualaus identiteto pagrindu.

Dizaineris dirba su naujojo „Clio“ išorės dizaino eskizu (nuotr. „Mounoury“)Dizaineris dirba su naujojo „Clio“ išorės dizaino eskizu (nuotr. „Mounoury“)

Įkvėptas koncepcinio „DeZir“ modelio

„DeZir“ koncepcinis automobilis tapo įkvėpimo šaltiniu naujojo „Clio“ priekinei daliai – jo dizainą tuo pat laikotarpiu kūrė dalis tos pačios dizainerių komandos. Didžiausias prioritetas buvo skiriamas logotipui – jis tapo didesnis ir vertikalesnis, taigi geriau matomas ir įspūdingesnis.

REKLAMA

Ranka piešiamas eskizas (nuotr. „Mounoury“)Ranka piešiamas eskizas (nuotr. „Mounoury“)

Kaip ir „DeZir“ modelyje, deimanto formos simbolis buvo patalpintas juodame fone, taip jį dar labiau išryškinant. Vietoje pavienių kampuotų formų, naujojo „Clio“ kėbulas pasižymi sportiškomis ir subtiliomis su šviesa žaidžiančiomis linijomis. Efektas – toks pat įspūdingas, kaip ir „DeZir“ modelyje, net jei tai šiek tiek apsunkina automobilio gamybos procesą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų