Baltijos šalyse „Xpeng“ markės automobilių importuotoja tapusi „Autobrava“ Vilniuje pristatė du elektrinius SUV. Nors „Xpeng“ ir toliau save pozicionuoja kaip pažangių sprendimų lyderę, pagrindinis dėmesys šįkart skiriamas dviem aspektams: spartesniam įkrovimui ir interjero bei eksterjero dizaino atnaujinimams.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Pažangios baterijos
Abu modeliai, „Xpeng G6 ir „Xpeng G9“, nuo šiol komplektuojami su 5C tipo ličio geležies fosfato (LFP) baterijomis ir 800 V aukštos įtampos SiC architektūra.
Ši derinys leidžia pasiekti itin greitą įkrovimo spartą – iki 451 kW „G6“ modeliui ir net iki 525 kW „G9“, o tai suteikia jiems lyderio pozicijas atitinkamuose segmentuose. Gamintojo teigimu, įkrovimo lygis nuo 10 iki 80 proc. pasiekiamas vos per 12 minučių.
Vilniuje pademonstruoti elektromobiliai taip pat pasižymi atnaujintu interjeru. Jame įrengtas naujas lietimui jautrus vairas, modifikuotas prietaisų skydelis bei papildytas komforto funkcijų sąrašas.
G6 modelyje tai apima priekinių sėdynių masažo režimus ir šildomas galines sėdynes. G9 – papildomai įrengtas panoraminis stoglangis bei sėdynių masažo sistema su dešimties taškų parinktimis.
Autonominio vairavimo sistemų pažanga kol kas pristatoma deklaratyviai – gamintojas žada pagerintą jutiklių veikimą ir didesnį aplinkos atpažinimo tikslumą, tačiau nepateikia konkrečių duomenų apie šių sistemų veikimo lygį ar funkcinius apribojimus Europos keliuose.
Nors gamintojas kol kas neatskleidė, kokiomis tiksliomis techninėmis charakteristikomis pasižymės naujieji G6 modeliai Europos rinkai, įžvalgų suteikia neseniai pristatytos modifikacijos Kinijoje. Ten „Xpeng G6“ siūlomas su 68,5 kWh ir 80,8 kWh talpos baterijomis, kurios pagal vietinį CLTC ciklą leidžia nuvažiuoti atitinkamai iki 625 arba 725 kilometrų. Vis dėlto, vertinant pagal konservatyvesnį WLTP metodą, realus nuvažiuojamas atstumas gali būti 10–20 proc. trumpesnis.
Taip pat verta pažymėti, kad gamintojas supaprastino modelių gamą – vietoje anksčiau siūlytų šešių versijų šiuo metu siūlomos tik trys, visos – galiniais ratais varomos ir aprūpintos 218 kW galios elektros varikliu. Toks sprendimas gali reikšti aiškesnį pozicionavimą bei efektyvesnę gamybos struktūrą.
Didesnis ir prabangesnis „Xpeng G9“ Kinijos rinkoje siūlomas su dviem baterijų variantais – 79 kWh ir 93,1 kWh talpos. Nepaisant skirtumų, abiem atvejais deklaruojamas vienos įkrovos nuvažiuojamas atstumas svyruoja nuo 625 iki 725 kilometrų pagal optimistinį CLTC ciklą, tad realus atstumas Europos sąlygomis tikėtina bus kiek trumpesnis.
Modelis siūlomas tiek su galinių, tiek su visų varančiųjų ratų pavara: vieno variklio versija generuoja 258 kW, o galingesnė – net 423 kW.
Nors Lietuvoje oficiali kainodara dar nepaskelbta, kitose Europos rinkose G6 modelio kaina prasideda nuo maždaug 43 tūkst. eurų, o G9 – nuo 59 tūkst. eurų, kas leidžia prognozuoti panašų kainų lygį ir Baltijos šalyse.