REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viena iš pandemijos pasekmių prekybos centrams tapo pirkėjų srautų sumažėjimas. Net ir įvedus galimybių pasą žmonės prekybos centruose lankosi rečiau, tačiau pastebima, kad jie dažnai perka didesnius produktų kiekius.

Viena iš pandemijos pasekmių prekybos centrams tapo pirkėjų srautų sumažėjimas. Net ir įvedus galimybių pasą žmonės prekybos centruose lankosi rečiau, tačiau pastebima, kad jie dažnai perka didesnius produktų kiekius.

REKLAMA

Prekybos įmonių atstovai kalba, kad dėl pandemijos lankytojų srautai gerokai sumažėjo, o įvestas galimybių pasas situaciją ne itin pagerino.

Sumažėjo pirkėjų skaičius

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė teigė, kad pirmojo karantino metu buvo drastiškai sumažėję pirkėjų srautai, jie krito net trečdaliu.

„Paskelbus pirmąjį karantiną, pirkėjų skaičius maisto prekių parduotuvėse žymiai sumažėjo, pamenu, būdavo savaičių, kai srautas buvo kritęs trečdaliu. Uždaryti verslai, kaip žinia, pirkėjų apskritai nesulaukdavo, o elektroninė prekyba toli gražu nekompensavo prarasto srauto“, – komentavo R. Vainienė.

Jos teigimu, patys prekybinininkai kvietė žmones parduotuvėse lankytis rečiau, apsipirkti internetu, todėl lankytojų skaičius nesugrįžo į pradinę būklę.

REKLAMA
REKLAMA

„Prekybininkai ir patys ragino pirkėjus planuoti pirkinius, eiti rečiau, po vieną arba pirkti e-parduotuvėse. Pirkėjai tikrai šį kvietimą išgirdo, ir laikotarpiu iki antrojo karantino srautai taip pilnai ir nesugrįžo į priešpandeminę būklę. Tiesa, yra skirtumų priklausomai nuo asortimento ir sezoniškumo, bet bendra tendencija yra tokia, ir, matomai, pirkėjai ir toliau naudosis keliais apsipirkimo kanalais“, – pasakojo asociacijos direktorė.

REKLAMA

Ji komentavo, kad paskutinį praėjusių metų mėnesį srautai buvo šiek tiek didesni, tačiau vis vien neprilygo priešpandeminiams pirkėjų srautams.

„Gruodį pirkėjų srautai buvo didesni nei kitais praėjusių metų mėnesiais, tačiau mažesni nei ikipandeminiais gruodžiais. Jei lyginame su abiem karantinais, jie nėra mažesni. Jei lyginame su nekarantininiais ir ne galimybių paso mėnesiais – taip, pirkėjų srautai yra mažesni, ir neatsistato jau 4 mėnesius“, – kalbėjo R. Vainienė.

Pirkėjų srautai pamažu atsistato

Prekybos centro CUP generalinė direktorė Ona Nevinskienė tikino, kad lankytojų skaičius yra išaugęs, nes prekybos centre galioja tik vienas apribojimas.

REKLAMA
REKLAMA

„2021 m. gruodžio mėnesio pirkėjų srautas buvo 16 proc. didesnis nei tų pačių metų lapkričio mėnesį. Be abejo, šiuo metu pirkėjų srautai yra ženkliai didesni nei pandemijos pradžioje, kadangi CUP nuomininkų veikla yra leidžiama ir vienintelis galiojantis apribojimas yra patekimas į prekybos centrą tik su galimybių pasais“, – teigė O. Nevinskienė.

Pirkėjų srautai augo nuo praėjusio pavasario, labiausiai kildami pernai metų vasarą, bet spalį pastebėtas apyvartos augimas lyginant su ankstesniais metais.

„Visais mėnesiais po veiklos atnaujinimo 2021 metų pavasarį fiksavome srautų augimą, o birželį, liepą ir rugpjūtį jie viršijo 2019 metų srautus net iki 12 proc. Įvedus galimybių pasą srautai 2021 metų spalį buvo 8 proc. mažesni nei 2020 metų spalį, tačiau tą patį mėnesį stebėjome 6 proc. apyvartos augimą lyginant su 2020 metais“, – pabrėžė O. Nevinskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žmonės ėmė lankytis centruose rečiau, nes yra išlikusi baimė užsikrėsti, tačiau generalinė direktorė patvirtino, kad yra imtasi visų saugumo reikalavimų.

„Lankytojai neturėtų baimintis apsilankymų prekybos centruose, nes čia įleidžiami tik galimybių pasą turintys lankytojai, visi lankytojai privalo dėvėti medicinines apsaugines kaukes arba respiratorius, patalpos yra nuolat dezinfekuojamos“, – pasakojo O. Nevinskienė.

Ji užsiminė, kad mažiausi srautai susidaro tam tikromis valandomis, tačiau nespėjus į jas baimintis nereiktų – patalpos yra tinkamai dezinfekuojamos.

„Darbo dienomis nuo 14 iki 16 valandos ir sekmadieniais yra mažesnio srauto ir aktyvumo laikotarpiai. Turime daug patirties ir įdiegtos įrangos srauto reguliavimui prekybos centre bei patalpų dezinfekcijai. Papildomų priemonių šiai dienai nėra numatyta, bet nuolat sekame Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas ir atitinkamai reaguosime jei situacija keistųsi“, – komentavo O. Nevinskienė.

REKLAMA

Prekybos ir laisvalaikio centro „Mega” atstovė Ieva Goštautaitė-Gedutė kalbėjo, kad lankytojų skaičius krito dėl mėnesių, kada prekybos centras ribojo veiklą.

„2021 metais lankytojų skaičius krito 6 proc., lyginant su 2020 metais. Vertinant tik tuos mėnesius, kai veikla buvo vykdoma, t.y. balandį – gruodį bei lyginant su atitinkamu laikotarpiu 2020 metais, lankytojų skaičius augo 13 proc. (išėmus sausį – kovą, kai prekybos centras nedirbo ar dirbo tik dalinai)“ – teigė I. Goštautaitė-Gedutė.

Galimybių pasas pakenkė lankytojų skaičiui

Galimybių paso įvedimas parduotuvėse paveikė pirkėjų srautus, tose vietose, kurios dirbo be galimybių paso, lankytojų skaičius šiek tiek išaugo.

REKLAMA

„Įvedus galimybių pasą srautai krito drastiškai tose parduotuvėse, kurios veikia su galimybių pasu. Tose parduotuvėse, kurios gali veikti be jo – išaugo, bet nežymiai – tiesa, neturiu visų tinklų informacijos. Vis tik mes manome, kad galimybių pasas prekyboje nepasiekė savo tikslų, greičiau – priešingai“, – teigė R. Vainienė.

O. Nevinskienė atkreipė dėmesį, kad įvedus galimybių pasą daugiau žmonių ėmė lankytis prekybos centre, tačiau jame apsiperka greičiau.

„Įvedus galimybių paso patikrą lankytojų srautas rugsėjo – gruodžio mėnesiais buvo 20 proc. didesnis lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2020 metais. Lyginant 2021 metus su 2019 metais, prekių krepšelis išaugo 13 proc. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai apsiperka greičiau, vidutiniškai prekybos centre užtrunka nuo 15 minučių iki 1 valandos ir perka daugiau“, – kalbėjo O. Nevinskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

I. Goštautaitė-Gedutė pabrėžė, kad pandemijos pradžioje lankytojų skaičius buvo kritęs, tačiau po karantino lankytojų srautas atsistatė ir paaugo.

„Lankytojų srautai yra didesni, nes pandemijos pradžioje, kai buvo įvestas karantinas ir buvo stipriai ribojama prekybos centrų veikla, galėjo dirbti tik būtinųjų prekių parduotuvės, lankytojų srautas mažėjo apie 75 proc. Tačiau iškart po karantino lankytojų srautas atsistatė ir vasaros mėnesiais, tiek 2020 metais, tiek 2021 metais turėjome lankytojų srautų augimą, lyginant su ankstesniais metais“, – pasakojo I. Goštautaitė-Gedutė.

Po galimybių paso įvedimo buvo fiksuojamas lankytojų skaičiaus mažėjimas, o prieš jo įvedimą pirkėjų srautai buvo šiek tiek didesni.

REKLAMA

„Nuo 2021 metų rugsėjo 13 dienos (galimybių paso įvedimo) iki 2021 metų gruodžio 31 dienos prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ neteko 17 proc. lankytojų, lyginant su priešpandeminiu laikotarpiu. Iki galimybių paso įvedimo, gegužės – rugpjūčio mėnesiais (mėnesiais, kai prekybos centras galėjo vykdyti veiklą), buvo stebimas 1 proc. lankytojų srautų augimas, lyginant su priešpandeminiu laikotarpiu“, – teigė Goštautaitė-Gedutė

Ji kalbėjo, kad prekių krepšelis praėjusiais metais buvo gerokai didesnis nei ankstesniais metais – tai parodo, kad nemažai lankytojų perka daugiau vieno apsilankymo metu.

„Prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ lankytojų prekių krepšelis šiemet išaugo net 29 proc., lyginant su 2019 metais (priešpandeminiu laikotarpiu). Pirkėjai daugiau perka vieno apsipirkimo metu, dėl to lankytojų vidutinis prekių krepšelis yra ženkliai išaugęs“, – pabrėžė atstovė.

Dar labiau kelkite kainas ir pirkeju visai nebeliks
Iš principo nesilankau kur reikalauja žmogaus orumą ir garbę žeminančių prekės kodų. Aš ne prekė o daugelis jau turit savo ženklą . Na prekė yra prekė iš rankų į rankas.
Keistai skamba...2020 metais palyginus su 2019 m. išaugo pelnai visų tinklų, jokio nuosmukio, nors karantinai /ribojimai tęsiasi nuo 2019 m. kovo. Kam įdomu gali pasižiūrėti viešai skelbiamą informaciją apie tinklų metinius rezultatus. D
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų