• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaune - galerijos „La X.I.N.A Art“ intymiausių meno kūrinių paroda

Kovo 31 d. (trečiadienį) 18val., galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas) atidaroma Ispanijos menininkų paroda.

REKLAMA
REKLAMA

Atidaryme dalyvaus Ispanijos ambasados Lietuvoje ambasadoriaus pavaduotojas p. Manuel Hernandez Gamallo.

REKLAMA

„Šešėlių teatras“ (projecta ombra) – naujas galerijos LA XINA A.R.T. menininkų projektas, skirtas 5-jai BASAR DEL XINO laidai.

 Atsižvelgiant į kai kurias mokslines refleksijas, menininko ir publikos sąlyčio fazės  (ir objektai) yra :

1 .Meno kūrinys.

2. Meno kūrinys ir menininkas (menininko asmenybė).

3. Meno kūrinys, menininkas (menininko asmenybė) ir meno kūrinio kūrimo procesas.

4.Bendras kontekstas vienijantis ir praplečiantis tai, kas išvardinta aukščiau pateiktuose trijuose punktuose.

REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, jog šios fazės (objektai) neturi aiškiai apibrėžtos pradžios ir pabaigos, cikliškai dingsta ir vėl atsiranda, iš dalies sutampa ir prieštarauja vienas kitam, nesugyvena ir koegzistuoja, tačiau žymi tendenciją nuo modernaus meno pavadinimo atsiradimo iki esamo momento.

Kai kurie menininkai,   įsikabinę  tik už pirmojo varianto („meno kūrinys“) , yra žinomi kaip kultiniai rašytojai ar filmų kūrėjai, būtent jų pačių sukurtų kūrinių dėka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiti menininkai renkasi priešingą kelią, ir savanoriškai ar ne, tampa personažu, neatskiriamu nuo kuriamų darbų. Tipiškas pavyzdys gali būti Dali, Warhol, Hirst. Skirtingų interesų ir skirtingų įdėjų menininkai.

Gestinės tapybos  atsiradimas („Gestualismo a la Action Painting) suteikė meno kūrinių kūrimo procesui ypatingą svarbą, atvėrė kelius naujoms formuluotėms, vis labiau nutolstančioms nuo tradicinės meno kūrinio kūrimo koncepcijos, tokioms kaip perfomansai, hepeningai ir t.t.

REKLAMA

Kalbant apie aukščiau aprašytą ketvirtą punktą, tereikia prisiminti bet kurią vieną iš neseniai vykusių garsių pasaulinių parodų, šiandien neįsivaizduojamų be „making off“(  kurio metu fiksuojamas kūrybos kūrimo procesas), be gremėzdiškų aplankų su fotokopijomis, padedančių susisteminti ir glaustai pateikti informaciją žiūrovams apie tai, ką jie pamatys.

REKLAMA

Tačiau laikas bėga greitai. Mes pasiekiame naują penktą fazę : „Meno kūrinio demonstravimas (parodymas)“. Čia mes kalbame apie tai, jog tikroji meno kūrinio svarba yra proporcinga jo sklaidai.  Meno kūrinys jau nebesvarbus fizine prasme, kaip nebesvarbu nei kad, nei kaip, nei kur, nei kada, nei kodėl jį sukūrė. Dabar svarbiausia yra meno kūrinio demonstravimas. Ir ne kokiam nors laikraštyje, kurio niekas neskaito, nebent būsi „įkeltas“ į Youtube  (kiek kartų kas peržiūrės, vadinasi tiek esi ir vertas), ir ne kokioje nors kvailoje televizijos programoje, šalia „dailininko“  tapančio ausimis, ar greta šuns „video menininko“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taigi šiandien, mes  galerijos La Xina A.R.T. menininkai uždegsime mūsų magišką žibintą ir parodysime savo intymiausius meno kūrinius.

5-oje EL BASAR DEL XINO laidoje nepamatysime kinietiškų šešėlių su Kalėdinėmis švieselėmis, nei jokių pedantiškų nuorodų į Platono uolą.

Kaip ir darome kasmet , kiekviename iš šių grupinių projektų (atsiradusių kaip Kalėdinio meno mugių alternatyva), kaip pasakytų didysis Lubitsh, taip ir šiame , atrasite siurprizų mugę.

Galerija „La X.I.N.A Art“. Barselona. Ispanija.

ŠEŠĖLIŲ TEATRAS (PROJECTA OMBRA)

MENININKAI: Benxamín Álvarez, Toni Clos, Xesco Mercé, David Tarancón, José A. Troya, Marc Vilallonga.

Kuratorius: Xesco Mercé.

Paroda yra tęstinio projekto  „MENO LINIJA“ dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų