Testo pagrindu tapo kompaktiškas hečbekas – „Volkswagen Golf“. ADAC specialistų teigimu, šis modelis atitinka daugelio Vokietijos (ir ne tik) vairuotojų poreikius, todėl būtent jis buvo pasirinktas kaip bagažinių bandymų poligonas. Teste dalyvavę modeliai buvo įvertinti nuo 300 iki 900 eurų, o jų talpa svyravo nuo 340 iki 430 litrų.
Ekspertai kiekvieną bagažinę vertino pagal eilę skirtingų kriterijų. Vienas iš jų – talpumas ir universalumas. Stogo bagažinė turi būti pakankamai erdvi, kad joje tilptų tiek eilinis daiktų krepšys, tiek kiti daiktai. Siekiant pilnavertiškai išnaudoti jų talpą, į visas bagažinės buvo dedamos keturios slidžių poros ir slidinėjimo batai. taip imituojant vieną iš dažniausių naudojimo scenarijų.
Kai kurie modeliai kelia grėsmę kelyje
Atliekant saugumo bandymus, ADAC specialistai vertino, kaip stogo bagažinės elgiasi avarijos metu ir ar išlieka stabilios staigių manevrų metu. Taip pat buvo atsižvelgiama į praktiškumą, konstrukcijos sprendimus bei surinkimo kokybę. Ideali stogo bagažinė, pasak ekspertų, turi būti tvirtai ir saugiai tvirtinama, atspari smūgiams, lengvai montuojama ir paprastai naudojama. Ne mažiau svarbu – kad ji būtų pakankamai lengva, talpi, atspari šalčiui ir drėgmei, o jos forma – aerodinamiška, kad važiuojant didesniu greičiu kuo mažiau didėtų triukšmas ir degalų sąnaudos.
O kaip šie reikalavimai atrodė praktikoje? ADAC pabrėžia: gera stogo bagažinė nebūtinai turi būti brangi. Vienas geriausių pavyzdžių – „Norauto Bermude 300“. Kainuojantis apie 350 eurų, šis modelis siūlo gerą kainos ir kokybės santykį. Nors komforto požiūriu jis šiek tiek nusileidžia aukštesnės klasės konkurentams, bendrai tai – praktiškas ir racionalus pasirinkimas.
Tuo tarpu absoliučia testų nugalėtoja tapo „Audi“ bagažinė (830 eurų), kurią pagal individualų užsakymą gamina „Thule“. Ji pasižymėjo puikiu atsparumu smūgiams ir gerais važiavimo bandymų rezultatais, tačiau pelnė kritikos už didelį svorį (beveik 23 kg) ir ne itin patogų užrakinimo mechanizmą „Power-Click“.
Tarp blogiausiai pasirodžiusių modelių – „Northline EVOspace“ (549 eurai) ir „VDP Xtreme“ (390 eurų). Abu jie nesugebėjo išlaikyti „Citycrash“ bandymo: simuliuojamos avarijos metu bagažinės atsiskyrė nuo laikiklių. Toks rezultatas reiškia, kad realios avarijos atveju jos gali nukristi nuo automobilio stogo ir sukelti pavojų aplinkiniams.
Ne itin gerai įvertinti ir kai kurie modeliai, siūlomi kaip originalūs gamintojų aksesuarai. Prastesnių rezultatų sulaukė „Škoda“ ir „Volkswagen“ bagažinės – jos neišsiskyrė nei saugumu, nei naudojimo patogumu.
Kai kurios bagažinės tikrina ne tik kantrybę, bet ir logiką
ADAC ekspertai pastebi, kad kai kurių stogo bagažinių montavimas pareikalauja ne tik įgūdžių, bet ir kantrybės. Tarp sudėtingiausių įvardyti „VDP“ ir ypač „Škoda“ modeliai. Pastarojo montavimo procesas primena techninio konstravimo užduotį.
Iš pradžių reikia įsukti keturias metalines plokšteles į stogo skersinius, kiekvieną su dviem srieginėmis ašimis. Jas reikia prakišti per dugne esančias angas, o iš vidaus pritvirtinti plastikinėmis plokštelėmis bei veržlėmis. Prieš tai – dar viena užduotis: perkišti krovinio tvirtinimo diržus, o galų gale – užklijuoti visus nenaudojamus angų tarpus specialia lipnia juosta, kad į vidų nepatektų vanduo. „Kas visa tai sugalvojo?“ – retoriškai teiraujasi ekspertai.
Kur kas sumanesni sprendimai buvo pritaikytai „Atera“, „Audi“, „Mercedes-Benz“, „Hapro“ ir „Thule“ modeliuose. Šie gamintojai siūlo intuityvų, aiškiai suprojektuotą montavimą, kuris nereikalauja papildomų gudrybių ar pusdienio laiko.
Vis dėlto net ir prestižiniuose modeliuose slypi tam tikri ribojimai. Pavyzdžiui, BMW stogo bagažinė tinka tik originaliems šios markės skersiniams su specifinio pločio grioveliais. Kitaip tariant, nusprendus pakeisti automobilį į kitos markės – tokia bagažinė gali tapti tiesiog nenaudojama.
Dar vienas dažnas nusivylimo šaltinis – talpos neatitikimai. Ne vienas gamintojas linkęs nurodyti optimistišką skaičių, kuris realybėje tėra teorinis. ADAC testai parodė, kad „Audi“, „Northline“ ir „Thule“ modelių naudingoji talpa gali būti iki 10 proc. mažesnė nei nurodyta. Tačiau didžiausi skirtumai fiksuoti „VDP Xtreme“ modelyje – realus tūris mažesnis net 20 proc., tai reiškia net 80 litrų „prarastos“ erdvės.
Problemas kuria ne tik skaičiai. Dalis bagažinių turi nelygų dugną, neergonomiškos formos dangčius ar nepatogiai įtaisytus tvirtinimo mechanizmus, kurie mažina realiai panaudojamą erdvę.
Stogo bagažinių bandymų rezultatai: