REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnai prieš ruošdamiesi įsigyti daiktą, lyginame jo kainas skirtingose parduotuvėse. Tačiau kai prireikia medicininių paslaugų, retas kuris pasidomime kainomis skirtingose viešose gydymo įstaigose. Pasirodo, tos pačios sveikatos paslaugos skirtingose gydymo įstaigose gali kainuoti skirtingai. Naujienų portalas tv3.lt domisi, kodėl taip yra.

Dažnai prieš ruošdamiesi įsigyti daiktą, lyginame jo kainas skirtingose parduotuvėse. Tačiau kai prireikia medicininių paslaugų, retas kuris pasidomime kainomis skirtingose viešose gydymo įstaigose. Pasirodo, tos pačios sveikatos paslaugos skirtingose gydymo įstaigose gali kainuoti skirtingai. Naujienų portalas tv3.lt domisi, kodėl taip yra.

REKLAMA

Domėjomės dviejų paslaugų – nugaros ir juosmens srities masažo ir skiepo nuo erkinio encefalito kainomis trijose šalies poliklinikose. 

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje masažo kaina – 10 eurų. Tokio paties masažo kaina Kauno miesto poliklinikoje – 5,81 euro, o Klaipėdos miesto poliklinikoje – 12,50 euro. 

Skiepų kainų skirtumas poliklinikose nėra toks ryškus. Vilniaus Antakalnio poliklinikoje pasiskiepyti galima už 20,76 euro, Kauno miesto poliklinikoje – už 20,63 euro, o Klaipėdos miesto poliklinikoje – už 21 eurą.

REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau buvo kalbėta, kad skiepų kainos skirtingose gydymo įstaigose gali skirtis, mat jie perkami viešųjų pirkimų būdu. Tačiau kodėl skiriasi masažų kainos, kuriems atlikti viešųjų pirkimų nereikia?

REKLAMA

Kainos susideda iš daug kintamųjų

Kaip aiškina Kauno miesto poliklinikos direktorius Paulius Kibiša, dauguma sveikatos priežiūros paslaugų kainų yra nustatomos remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymais ir kitais teisės aktais. 

Tačiau, kaip pažymi P. Kibiša, tai nėra vienintelis faktorius, kodėl kiekvienoje gydymo įstaigoje kainos yra skirtingos. 

„Jei kalbėtume apie privačias gydymo įstaigas, jų kainų politika yra visiškai kitokia, nes tai yra verslas. Viešose gydymo įstaigose, kurios turi orientuotis į viešąjį interesą, kainos susideda iš daug kintamųjų. Pirmiausia, svarbiausias faktorius paslaugos kainai yra tai, už kiek pavyksta nusipirkti medicinines priemones, įrangą, medikamentus ir panašiai. Tokie dalykai yra perkami viešųjų pirkimų būdu. 

REKLAMA
REKLAMA

Kiekviena įstaiga nusiperka už skirtingą kainą, todėl ir paslaugos kainos skiriasi. Jei pirkimas yra smulkus, tai ir kainos didesnės, jei perkama daugiau – kainos mažesnės. Taip pat kaina priklauso ir nuo darbuotojų darbo užmokesčio. Kiekvienoje gydymo įstaigoje atlyginimai yra skirtingi, tad akivaizdu, kad jei vienoje gydymo įstaigoje yra didesni atlyginimai, tai ir kainos atitinkamai bus didesnės. Kintamųjų, dėl ko kainos yra didesnės ar mažesnės, yra tikrai daug“, – pastebi Kauno miesto poliklinikos direktorius. 

„Jei VšĮ Kauno miesto poliklinikos teikiamos paslaugos kaina nėra nustatyta ministerijos įsakymais, skaičiuojama paslaugos savikaina atsižvelgiant į paslaugą teikiančio darbuotojo darbo užmokestį, paslaugos pasiruošimui ir teikimui sugaištą laiką, naudojamų priemonių kiekį ir kainą, komunalinių paslaugų išlaidas, administracines sąnaudas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vakcinų kainos yra nustatomos pagal sudarytas viešųjų pirkimų sutartis. Pacientas moka už vakciną (pagal sutartyje nustatytą kainą) ir susimoka už injekciją į raumenis (kurios kaina nustatyta pagal anksčiau minėtus SAM išleistus įsakymus ir raštus). Šiuo metu injekcijos į raumenis kaina VšĮ Kauno miesto poliklinikoje yra 2,30 eur“, – atsakyme priduria Kauno miesto poliklinikos atstovai. 

Klaipėdos miesto poliklinikos atstovai taip pat pastebi, kad nustatydami kainas vadovaujasi ministerijos nustatytais įsakymais. 

„Sveikatos apsaugos ministerija nuolat pateikia koeficientus, kuriais indeksuojamos mokamų paslaugų kainos. Jūsų laiške minimos masažo kainos mūsų įsakyme nėra“, – pažymi Klaipėdos miesto poliklinikos atstovai.

REKLAMA

Dalies paslaugų kainas nustato ministerija

Remiantis pirmiau paminėtomis įstatyminėmis nuostatomis, skirtingoms tų pačių paslaugų kainoms skirtingose poliklinikose gali būti įvairių priežasčių.

Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai sako, kad nors skirtingoms tų pačių paslaugų kainoms skirtingose poliklinikose priežasčių yra labai daug, vis dėlto dalies paslaugų kainas poliklinikose numato ministerijos įsakymai ir kiti teisės aktai. 

„Sveikatos sistemos įstatyme nustatyta, kad sveikatos priežiūros įstaigos turi teisę teikti ir mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai (juridiniai ir fiziniai asmenys) privalo sumokėti.

REKLAMA

Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas reglamentuotas Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 2 punkte, taip pat atskirų teisinių formų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose.

Remiantis pirmiau paminėtomis įstatyminėmis nuostatomis, skirtingas asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainas gali lemti įvairios priežastys.

Pirmiausia, labai svarbu įvertinti, ar sveikatos priežiūros įstaigų teikiamos mokamos paslaugos yra tos, dėl kurių teikimo kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis sveikatos priežiūros įstaiga yra sudariusi sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis, tačiau esant sąlygoms, nurodytoms:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sveikatos sistemos įstatymo 49 str. 2 dalyje – jei pacientas kreipėsi į antrinės ar tretinės sveikatos priežiūros įstaigas, tačiau neturi pirminės sveikatos priežiūros gydytojo, kurių specialybių sąrašą nustato Sveikatos apsaugos ministerija, siuntimo;

ir 49 str. 5 dalyje – jei pacientai savo iniciatyva pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, tai šių paslaugų, medžiagų, procedūrų faktinių kainų ir nemokamų paslaugų, medžiagų, procedūrų bazinių kainų skirtumą jie apmoka patys Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka.

Jei pacientai, turintys teisę į nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, savo iniciatyva pasirenka papildomas paslaugas ar procedūras šių paslaugų ar procedūrų kainą jie apmoka patys.

REKLAMA

Pagal Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 2 punktą, šių paslaugų sąrašą, kainų indeksavimo ir paslaugų teikimo tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerija.

Tokių mokamų paslaugų kainas nustato Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų nustatymo Ir jų indeksavimo tvarka, patvirtinta sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357 (Mokamų paslaugų teikimo tvarka) bei Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) 1996 m. kovo 26 d. įsakymas Nr. 178.

Pažymėtina, kad mokamų paslaugų teikimo tvarkoje numatyta, kad jų kainos gali būti indeksuojamos, atsižvelgiant į Statistikos departamento skelbiamus vartojimo kainų indeksus, kai Statistikos departamento skelbiamas vartotojų kainų indeksas nuo mokamų paslaugų kainų patvirtinimo datos padidėja ne mažiau kaip 20 proc.

REKLAMA

Atsižvelgiant į tai, SAM, vadovaudamasi tvarkos 2 punktu ir naudodama Lietuvos statistikos departamento pateiktus vartotojų ir sveikatos priežiūros paslaugų kainų indeksus 2020 m. sausio mėn., paskaičiavo mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų indeksavimo koeficientus.

Nurodytas gydymo įstaigose teikiamų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų skirtumas galimai galėtų būti dėl to, kad galbūt ne visos gydymo įstaigos minimas paslaugų kainas indeksavo, taikydamos paskaičiuotus mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų indeksavimo koeficientus“, – pažymi Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų