• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastarosiomis savaitės Vilniaus mieste netrūksta eismo įvykių ir avarijų, kurios paralyžiuoja miestą ir susidaro didžiulės spūstys. Ilgą laiką nevairavę ir nusprendę sugrįžti į eismą vairuotojai neretai sukelia bėdų ir į pavojingas situacijas atsiduria ne tik patys, bet pavojų sukelia ir kitiems eismo dalyviams.

Pastarosiomis savaitės Vilniaus mieste netrūksta eismo įvykių ir avarijų, kurios paralyžiuoja miestą ir susidaro didžiulės spūstys. Ilgą laiką nevairavę ir nusprendę sugrįžti į eismą vairuotojai neretai sukelia bėdų ir į pavojingas situacijas atsiduria ne tik patys, bet pavojų sukelia ir kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA

Kaip teigia vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas, taip nutinka dėl to, nes vairavimo įgūdžiai natūraliai pasimiršta, o tai sukelia ir didelių problemų eisme. 

Be to, vairavimo instruktorius priduria, kad būna ir tokių žmonių, kurie tik išsilaiko vairavimo egzaminą, tačiau savarankiškai vairuoti taip ir nepradeda. 

REKLAMA
REKLAMA

„Realiai tie žmonės vairuoti nemoka, nes jie tiesiog per fuksą išlaikė egzaminą. Kiek nors pavažiavo su instruktoriumi, egzaminatoriumi, bet savarankiško vairavimo lygio jie dar nepasiekė arba netrukus po teisių gavimo pavažiavo savarankiškai, prisidirbo kokių bėdų – pažeidė taisykles, prarado teises, padarė avariją ir tada „ai ne, aš nevairuosiu.“

REKLAMA

O paskui, po 10–15 metų, gyvenimas sako, nu, reikia vairuoti. Ir tada tie žmonės prisimena, kad kažkur stalčiuje tebėra vairuotojo pažymėjimas“, – pasakoja A. Pakėnas, priduriantis, kad, jei žmogus reguliariai nevairuoja, vairavimo įgūdžiai gali pasimiršti ir po 5 metų. 

Pagrindinė priežastis dėl ko nesėda prie vairo – baimė

Vairavimo instruktorius dalinasi, kad tarp jo mokomų mokinių bene pusę iš jų mokosi vairuoti nors ir turi tam teisę. O atėję mokiniai būna nevairavę transporto priemonės nuo 3 iki 23 metų. 

REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai tokie vairuotojai, pasak A. Pakėno, prašo iš naujo išmokyti elgtis standartinėse vairavimo situacijose.

„Pamiršo parkuotis, bijo rikiuotis, bijo žiedų, greitėjimo, lėtėjimo juostų. Tai čia visiems standartiniai variantai ir yra sunkiausi. Jeigu dar su mechanika kas nors bando, tai, aš manyčiau, kad tiems žmonėms, kurie pamiršo, nevairavo, prie mechanikos nėra ko ir lįsti, reikia imti automatą ir nesikankinti“, – sako saugaus eismo ekspertas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ilgą laiką nevairavę, tačiau vairuotojo pažymėjimą turintys asmenys, A. Pakėno teigimu, prie vairo nesėda dėl įvairiausių priežasčių. Pavyzdžiui, dėl to, kad gyvena netoli darbovietės, turi patogų susisiekimą viešuoju transportu ar dviračiu ar juos su automobiliu paveža antroji pusė.

Visgi vairavimo instruktorius pabrėžia, kad dažniausia priežastis, dėl ko žmonės taip ir nesėda prie vairo – baimė. 

REKLAMA

„Baimė buvo didesnė už norą vairuoti ir gyvenimas dar leido, toleravo tokią baimę ir tada ta baimė buvo patogi. Gavę vairuotojo pažymėjimą jie neišmoko tiek, kad vairuotų drąsiai. (...) Daugelis žmonių nesupranta, kad teisių turėjimas neužtikrina vairavimo mokėjimo“, – akcentuoja vairavimo instruktorius.

„Paskui, tarkime, žmogus išsikraustė iš miesto į priemiestį arba pakeitė darbą ir darbas yra kur nors priemiestyje arba miesto pakrašty, kur nėra viešojo transporto arba pagal darbo užduotis reikia važinėti, arba vaikus nuvežti į būrelį, darželį, mokyklą. Ir tada pasako: „baigiam bijoti, reikia pradėti.“

REKLAMA

Ir dažniausiai tenka kovoti ne tiek su pačia vairavimo technika, kiek su vairavimo baimėmis, nes didelė žmonių dalis nevairuoja dėl to, kad bijo vairuoti“, – prideda A. Pakėnas. 

Iš naujo mokosi ir metus laiko 

A. Pakėnas pasakoja, kad tai, kaip greitai iš naujo vairuoti pradėję mokintis vairuotojai prisimins savo įgūdžius, priklauso nuo daugelio skirtingų aspektų, tokių kaip, kokia yra reali žmogaus vairavimo patirtis ir kiek jis bijo vairuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Į kiekvieną žmogų reikia žiūrėti asmeniškai, sudarinėti jo asmeninį planą, pasižiūrėti, ką jis moka, dar prisimena, o ko visiškai neprisimena. Kartais žmogus pats pasako, kad viską žino, tik parkavimą nori prisiminti, o kai pradedi važiuoti, pasirodo, nė velnio. Taip, kad yra labai daug dalykų ir viskas labai individualu“, – pasakoja A. Pakėnas, pridurdamas, kad prisiminti vairavimo įgūdžius gali užtrukti nuo 3 pamokų iki metų laiko. 

REKLAMA

Tiesa, vairavimo instruktorius pabrėžia, kad dažnai Lietuvoje vyrauja požiūris, kad tam, jog prisimintų vairavimo įgūdžius, žmogui vairavimo pamokų nereikia, kadangi tai yra „pinigų švaistymas“.

Visgi, A. Pakėno teigimu, toks mąstymas kelia pavojų eismo dalyviams. Todėl vairuotojams, norintiems prisiminti, kaip vairuoti, reikėtų nebijoti kreiptis į vairavimo mokyklą ir susirasti tokį instruktorių, kuris yra įpratęs dirbti ne tik su naujais vairuotojais, bet ir su tais, kurie nori atnaujinti savo įgūdžius. 

„Aš manyčiau, (reikia – tv3.lt) nebijoti žengti žingsnius, suprasti, kad tai vis tiek kiek nors kainuos ir laiko, ir pinigų, bet užtat mes užsitikrinsime saugumą“, – sako A. Pakėnas. 

REKLAMA
Kalta Leftistinė Vilniaus valdžia
Kalta Leftistinė Vilniaus valdžia
Kas tokius instruktorius leidžia į eterį? Vilniuje kamščiai, nes buvęs meras Šimašius 8 metus iš eilės tiesė dviračių takus, siaurino gatves, daug kur vieną juostą lenvąjam transportui, paskirdamas ją tik autobusams, panaikino posūkio į dešinę rodykles, statė šviesoforus ten kur jų poreikio nėra, senamiestyje kūrė kilpines gatves ir t.t. Iš esmės visus 8 metus buvo kuriami trukdžiai judėti per miestą, galvojant, kad dirbtinai sukurti kamščiai privers visus važiuoti viešuoju transportu ir dviračiais. Najo mero aplinka tęsia panašią politiką, gal kiek mažesniu mąstu. Teks laukti naujų rinkimų, gal atsiras protingas žmogus, kuris pradės rūpintis Vilniumi ir jo žmonėmis...
nereikėjo siaurinti gatvių.
Ir pas mane yra baimė vairuoti, tai aš prieš išvažiuojant į miestą, išgeriu 200 gramų degtinės ir tą baimė dingsta.....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų