• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmojoje „Iš printerio į trasą by 3D Creative“ dalyje „Dream 2 Drive“ komanda parodė, kaip tobulins automobilį naudodami trimates technologijas. Pirmas etapas įveiktas ir dabar darbų sąraše – prototipo bandymai virtualioje trasoje.
Iš pradžių planas buvo paprastas – išplatinti automobilio galą. Tam taip pat reikia platesnių galinių sparnų, prie jų pritaikytų slenksčių ir lygaus dugno. Gaminant tikras dalis procesas užtruktų, nes kiekvienam pakeitimui reikėtų vis naujo prototipo. Todėl lengviausia ir greičiausia tai daryti kompiuterio simuliacijų pagalba.
„Gavau nuskaitytus trimačius brėžinius, pasisėmiau įkvėpimo iš „Seat Cupra TCR“ automobilio. Galiausiai pasiėmiau formas ir jas taikiau prie nuskenuoto automobilio ketvirčio. Tokiu būdu galima numatyti, kur suksime varžtus ir kaip tvirtinsime naują dalį. Tai yra labai paprasta, nes nereikia improvizuoti su montažinėmis putomis. Kompiuteryje galime įsivaizduoti kaip viskas guls ant kėbulo, kokie bus fiksavimo taškai ir kaip bendrai atrodys automobilis“, – pasakoja Aistis Jaugėla.

Pirmojoje „Iš printerio į trasą by 3D Creative“ dalyje „Dream 2 Drive“ komanda parodė, kaip tobulins automobilį naudodami trimates technologijas. Pirmas etapas įveiktas ir dabar darbų sąraše – prototipo bandymai virtualioje trasoje.
Iš pradžių planas buvo paprastas – išplatinti automobilio galą. Tam taip pat reikia platesnių galinių sparnų, prie jų pritaikytų slenksčių ir lygaus dugno. Gaminant tikras dalis procesas užtruktų, nes kiekvienam pakeitimui reikėtų vis naujo prototipo. Todėl lengviausia ir greičiausia tai daryti kompiuterio simuliacijų pagalba.
„Gavau nuskaitytus trimačius brėžinius, pasisėmiau įkvėpimo iš „Seat Cupra TCR“ automobilio. Galiausiai pasiėmiau formas ir jas taikiau prie nuskenuoto automobilio ketvirčio. Tokiu būdu galima numatyti, kur suksime varžtus ir kaip tvirtinsime naują dalį. Tai yra labai paprasta, nes nereikia improvizuoti su montažinėmis putomis. Kompiuteryje galime įsivaizduoti kaip viskas guls ant kėbulo, kokie bus fiksavimo taškai ir kaip bendrai atrodys automobilis“, – pasakoja Aistis Jaugėla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Scirocco


Tokį sumodeliuotą prototipą galima patalpinti į vėjo simuliaciją, kurioje aiškiai matosi, kuri kėbulo plokštuma turi vėjo pasipriešinimą ir kokią prispaudžiamą galią gali generuoti. Šiek tiek keičiant sparnų, slenksčių ir kitų aerodinaminių dalių formas galima stebėti kaip keičiasi šis efektas. Vėliau pagal turimus duomenis galima keisti automobilio sukibimo parametrus simuliatoriuje. Perkeltas į simuliaciją modelis nebūtinai 100 procentų bus tikslus kaip realybėje, bet taip galima greitai ir nebrangiai nuspėti, kaip važiuos prototipas.
Pabaigtą virtualų modelį Rygos Bikernieki trasoje išbandė komandos lenktynininkas Tauras Tunyla. Pasak jo, skirtumai pasijautė iškart, ypač greituose posūkiuose.
„Bikernieki trasa turi tris posūkius, kurie skiria vyrus nuo berniukų. Juose ir pasireiškia didžiausi aerodinamikos skirtumai. Vien pirmame posūkyje matome 10 km/val. skirtumą lyginant su praėjusių metų automobilio nustatymais. Rezultatas toks, kokio ir tikėjomės. Greituose posūkiuose turime žymiai geriau prispaustą automobilį. Dabar jis nebėra toks nervingas kaip anksčiau. Tai leis mažiau patyrusiems vairuotojams žymiai geriau jaustis automobilyje ir pasiekti didesnį greitį posūkiuose“ – pirmaisiais įspūdžiais dalijasi jis.
Atrodo, kad simuliacijoje viskas veikia gerai, todėl pats laikas dalis pradėti spausdinti 3D spausdintuvu. Apie tai – antroje „Iš printerio į trasą by 3D Creative“ dalyje.

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų