REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kasdien šokinėjant žaliavų – o ypač naftos – kainoms, vis dažniau pasigirsta kalbos apie pokyčius JAV automobilių rinkoje. Nepaisant pastarųjų savaičių peripetijų naftos rinkoje, faktas yra tai, kad „juodojo aukso“ kaina per metus padvigubėjo. Visiškai nežinodamas, kaip naftos kaina atrodys ateityje, kiekvienas mąstantis amerikietis prieš pirkdamas pikapą turėtų ilgai pagalvoti. Juolab kad projektai apie alternatyvius naftos šaltinius dar tik planuose.

REKLAMA
REKLAMA

Nenuostabu, kad didieji Amerikos automobilių gamintojai – „Ford“, „General Motors“ bei „Chrysler“ – per paskutiniuosius metus drastiškai apleido JAV automobilių rinką. „Deutsche Bank“ studija teigia, kad vadinamasis „big three“, palyginti su 2000 m., prarado apie 20 procentų JAV automobilių rinkos.

REKLAMA

Jeigu 2000 m. vietiniai „Ford“, „GM“ bei „Chrysler“ markės automobiliai sudarė apytiksliai 70 procentų visos JAV rinkos, tai per pastaruosius aštuonis metus šis skaičius koregavosi iki mažiau nei 50 procentų. Priežastys, apibendrinant, yra gana aiškios – technologijų, dizaino bei ekonomiškumo trūkumai. Augančios žaliavų kainos sava dalimi taip pat prisidėjo prie kritusios automobilių paklausos. Ypač pastebima sumažėjusi paklausa sportiniams automobiliams bei pikapams. Čia nepadeda nei ypatingos nuolaidos, nei specialūs pasiūlymai klientams.

REKLAMA
REKLAMA

Štai „Chrysler“, atrodo, pamažu daro išvadas. Įmonė, šiais metais pardavusi ketvirčiu mažiau automobilių nei prieš metus, ieško partnerių Rusijoje bei Indijoje. Jau kitais metais esą planuojamas neįvardinto aljanso Rusijoje startas. Kad išliktų mokus, „Chrysler“ jau turėjo atsisveikinti su turtu, kurio vertė apytiksliai siekė 1 milijardą dolerių.

Grįžtant prie to, kad „big three“ tesudaro apie pusę JAV automobilių rinkos, kyla klausimas, kas gi ta likusioji dalis? Daugiau nei 40 procentų visų automobilių yra kilę iš Japonijos. Likusi rinkos dalis atitenka vokiečiams bei korėjiečiams, kuri, beje, ir 2000 m. buvo panašaus dydžio. Japonams 2000 m. buvo atitekęs apytiksliai ketvirtis rinkos (25 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Situacija yra paprasta – kuo blogiau vadinamiesiems „big three“, tuo geriau japonams. Matyt, geras kainos ir kokybės santykis pamažu nusveria seną gerą amerikietišką svajonę – važinėti automobiliais, savo gabaritais labiau prilygstančiais tankams. „Toyota“ praeitą savaitę skelbė apie (jų atžvilgiu!) JAV automobilių rinkos atsigavimą. Kompanijos atstovai tvirtino, kad metiniai pardavimai rinkoje kils iki 17 milijonų vienetų, o po to šis skaičius bus dar ir viršytas.

Kita grėsmė JAV rinkai yra Pietų Korėja. Nacionalinės automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, „Hyundai“ bei „Kia“ markių automobilių pardavimų skaičius iki 2015 m. turėtų kilti bent 45 procentais. Produkcija turės kilti nuo 4,09 milijonų vienetų per metus iki 7,6. Nuo 2000 m. korėjiečiai JAV rinkoje sugebėjo pasivyti vokiečius, tačiau kol kas užima tik šiek tiek daugiau nei 5 procentus rinkos.

MarketNews.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų