REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos lengvųjų keleivinių automobilių pramonė traukiasi penktus metus iš eilės. Gamintojams patiriant nuostolius, vyriausybės ir profesinės sąjungos priešinasi restruktūrizacijos pastangoms, rašo „The Wall Street Journal“.

Europos lengvųjų keleivinių automobilių pramonė traukiasi penktus metus iš eilės. Gamintojams patiriant nuostolius, vyriausybės ir profesinės sąjungos priešinasi restruktūrizacijos pastangoms, rašo „The Wall Street Journal“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios priežasties nuolat auga nuostolingai dirbančių gamyklų skaičius. „Alix Partners“ duomenimis, iš 100 didžiausių Europos automobilių gamyklų, 58 dirba mažesniu nei 75 proc. pajėgumu.

REKLAMA

Anot tyrimo autorių, padėtis Europos automobilių pramonėje nuolatos blogėja. Dar prieš metus tik 39 gamyklos išnaudojo mažiau nei 75 proc. savo gamybinio potencialo.

Tyrimų bendrovės vadovo Johno Hoffeckerio teigimu, 90 proc. pajėgumu dirbanti automobilių gamykla neša pelną, tačiau 60-70 proc. siekiantys pajėgumai garantuoja tik nuostolius.

Kol kas sunku prognozuoti, kada galima tikėtis naujų automobilių pardavimų atsigavimo. Daugelio analitikų teigimu, nuosmukis arba itin menkas augimas tęsis ir 2015 arba net 2016 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Europos ir JAV požiūris į automobilių pramonės krizę išsiskyrė. 2008-2009 metais JAV automobilių gamintojai pateko į gilią duobę. JAV federalinė valdžia leido bendrovėms uždaryti gamyklas, atleisti darbuotojus ir sumažinti prekybos tinklą.

Šiandien Italijos koncernui „Fiat“ priklausančios „General Motors“ ir „Chrysler Group“ vėl veikia pelningai.

Tuo tarpu Europoje vyriausybės ir profesinės sąjungos priešinasi gamyklų uždarymui ir verčia gamintojus tęsti nuostolingą veiklą.

„Renault“ yra tipiškas tokios politikos pavyzdys. Trys bendrovės gamyklos veikia atitinkamai 50, 36 ir 34 proc. pajėgumu. Dar trys išnaudoja mažiau nei 75 proc. savo potencialo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Metų pradžioje „Renault“, kurios 15 proc. akcijų valdo Prancūzijos vyriausybė, nutarė įgyvendinti taupymo programą, tačiau po ilgų derybų su profesinėmis sąjungomis buvo atsisakyta planų uždaryti gamyklas ir sutarta per artimiausius kelerius metus atleisti 7,5 tūkst. darbuotojų.

Tuo pat metu „Renault“ perkelia gamybą iš pigių kaštų šalių atgal į Prancūziją. Tokiu būdu tikimasi padidinti vietos gamyklų apkrovas ir produktyvumą. Vis dėlto kartu išaugs ir gamybos kaštai.

„Peugeot“ pavyko susitarti dėl vienos gamyklos uždarymo, tačiau dar keturios veikia mažesniu nei 75 proc. pajėgumu.

REKLAMA

Ford Motors“ Europos padalinys planuoja uždaryti dvi gamyklas, vis dėlto dar trys lieka veikti pernelyg maža apkrova.

„General Motor“ padalinys „Opel“ 2016 metais uždarys vieną gamyklą, tačiau dar penkios neproduktyviai veikiančios gamyklos ir toliau tęs darbą.

Net ir pelningai veikiantys Europos automobilių gamintojai susiduria su panašiomis problemomis. „Volkswagen“ valdo penkias gamyklas, kurios veikia gerokai mažesniu nei 75 proc. pajėgumu. „Mercedes-Benz“ ir BMW tokių turi po dvi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų