• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar automaniškas projektas privalo atitikti tam tikrus reikalavimus? Mes manome, kad taip. Vargu ar naujutėlį „Ford Focus RS“ galėtume pavadinti automanišku projektu, nebent šio itin greito hečbeko savininkas nuspręs pradėti keisti gamintojo įdiegtus komponentus. 
Žvelgdami į viršuje esančią nuotrauką, daugelis greičiausiai pagalvojo – „Ką šis Mini veikia čia? Ką jis turi bendro su automaniškais projektais?“ Žvelgdami į D.Britanijoje pagamintą hečbeką Jūs matote tik dar vieną „Mini“. Šis požiūris labai greitai pasikeistų, jeigu gautumėte progą jį pavairuoti arba pabandytumėte jį aplenkti.
Šį kartą norime Jums pristatyti naujausią Aro projektą – kukliai atrodantį „Mini Cooper S“, kurio ratus suka beveik 250 arklio galių jėgainė. Sleeperis at it best.

Ar automaniškas projektas privalo atitikti tam tikrus reikalavimus? Mes manome, kad taip. Vargu ar naujutėlį „Ford Focus RS“ galėtume pavadinti automanišku projektu, nebent šio itin greito hečbeko savininkas nuspręs pradėti keisti gamintojo įdiegtus komponentus. 
Žvelgdami į viršuje esančią nuotrauką, daugelis greičiausiai pagalvojo – „Ką šis Mini veikia čia? Ką jis turi bendro su automaniškais projektais?“ Žvelgdami į D.Britanijoje pagamintą hečbeką Jūs matote tik dar vieną „Mini“. Šis požiūris labai greitai pasikeistų, jeigu gautumėte progą jį pavairuoti arba pabandytumėte jį aplenkti.
Šį kartą norime Jums pristatyti naujausią Aro projektą – kukliai atrodantį „Mini Cooper S“, kurio ratus suka beveik 250 arklio galių jėgainė. Sleeperis at it best.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mini Cooper S (nuotr. Zavacky (3)


Į automobilių pasaulį įtraukė legendinė „Calibra“
Pasakodami istorijas apie skirtingus automobilių entuziastus, labai dažnai susiduriame su vienu faktu – ankstyva automanų pažintimi su automobiliais. Žinoma, retkarčiais pasitaiko išimčių, kuomet veržliarakčio ir automaniško kokteilio iš rankų nepaleidžiantys entuziastai anksčiau į šiuos inžinierinius kūrinius žiūrėdavo kaip antrokas į savo klasiokę.
Šios istorijos herojaus pažintis su automobiliais įvyko pakankamai vėlai(vertinant įprastais automanų standartais) – kuomet Aras skaičiavo savo 14-us gyvenimo metus.
„Iki tol automobiliai netraukė. Visiškai. Net galiu pasakyti, jog aš jų bijodavau, nes nesuprasdavau kaip buvo galima vienu sukinėti vairą, spausti pedalus ir dar kažką su bėgių svirtimi žaisti“, - pasakoja Aras.
„Mano baimė buvo išvaryta gūdžiais 2000-aisiais. Už tai turėčiau padėkoti broliui, kuris tuomet turėjo legendinę „Opel Calibra“.
„Vieną vakarą jis mane įkalbino sėsti už jos vairo ir pavairuoti. Nuvažiavome į didžiulę aikštelę, pasodino mane už vairo, paaiškino visas smulkmenas ir paleido pasiganyti.“
„Tada labai greitai supratau, jog automobilio vairavimas – juokų darbas, iškart pradėjau domėtis šiais sunkiais ir įdomiais padarais.“

REKLAMA

Mini Cooper S (nuotr. Zavacky (5)


Spalvinga automobilių istorija
Net neabejojame, kad pažįstate bent vieną draugą ar kolegą, kuris automobilius keičia kaip kojines. Dažniau negu bet kuris kitas statistinis vairuotojas.
Įprastai, tokį elgesį galima paaiškinti : arba tas žmogus užsiiminėja automobilių verslu arba jam patinka dažna automobilių įvairovė.
Mūsų pašnekovą, Arą, galėtume priskirti prie pastarosios kategorijos. Per 17-os metų vairuotojo karjerą, vyro automobilių parke buvo galima surasti įvairių, skirtingų modelių.
„Esu vairavęs labai daug skirtingų automobilių. Nuo Tojotų, Hyundai ar Fordų iki Mercedes Benz, Smart, Jaguar, BMW ir Porsche.“
Paklausę – „Kurie automobiliai paliko daugiausiai įspūdžių?“, Aras labai greitai įvardina tris modelius: 3 serijos „BMW“ (E90), „X5“ (E70) ir antros kartos „Porsche Cayman“.
„Ironiška, tačiau visi trys modeliai neturi nieko bendro. Pavyzdžiui, „Cayman“ patiko dėl itin pajėgaus motoro ir valdymo savybių. „X5“ įsiminė dėl savo dydžio ir sugebėjimo gąsdinti kitus eismo dalyvius. Na, o 3-oji serija sentimentus kelia dėl išvaizdos, manevringumo ir variklio efektyvumu“, - pasakoja Aras.
Planas chuliganas – maža kišeninė raketa
Laikai, kuomet maži ir kompaktiški automobiliai galėdavo sukelti šleikštulį, jau seniai praeityje. Dabar – net ir patys mažiausi miesto automobiliai gali pasiūlyti tai, ko trokšta automanai. Užtenka pažvelgti į naujausią šio automano šeimos narį – „Mini Cooper S“.
Spalvingą automobilių parką turėjęs Aras vieną dieną nusprendė, jog net ir milžiniškas būrys iškeltų nykščių į viršų vairuojant „Porsche Cayman“, neprivertė pakeisti nuomonės ir įsigyti kompaktišką ir manevringą hečbeką. Kodėl? Elementaru, Vatsonai.
„Gyvenat didmiestyje, kuriame labai dažnai tenka susidurti su automobilio parkavimo problemomis, net ir didžiausia meilė „Porsche“ automobiliams priverčia iš naujo susidėlioti prioritetus.“
„Mini pasirinkau dėl trijų priežasčių: dydžio, techninių charakteristikų ir teikiamos emocijos“, - savo pasirinkimo priežastis paaiškina Aras.
Daugelis automanų jau turėjo suprasti, jog Aro vairuojamas „Mini Cooper S“ nėra visiškai standartinis ar bent panašus į automobilį, kuris nurieda nuo konvejerio. O, ne. Tikrai ne.
„Cooper S“ – itin aštriais prieskoniais pagardinta „Mini“ hečbeko versija, kuri iš gamyklos išrieda turėdama „BMW“ inžinierių sukurtą 2 litrų darbinio tūrio motorą su turbina. Standartinėje konfigūracijoje jis išvysto 192 arklio galias ir 280 Nm sukimo momentą. Atsižvelgiant į tai, jog „Cooper S“ sveria vos 1160 kilogramų, kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas primena stiprų spyrį į sėdimąją, bet ar tokio sprogstamojo užtaiso Arui užteko? Žinoma, kad ne.
Įdiegus naują variklio valdymo programą, vieno mygtuko paspaudimu „Mini“ širdies pajėgumas išaugo iki 244 arklio galių ir 380 Nm! Tačiau tai tik pradžia.
Artimiausioje ateityje, Vilniuje gyvenantis automanas, savąjį „Mini“ planuoja išsiųsti į automanišką terapiją, po kurios į gatves „Cooper S“ sugrįš su „John Cooper Works“ išmetimo sistema, su nauja oro įsiurbimo sistema, didesnio skersmens „John Cooper Work“ stabdžių diskais  ir suportais. Vaikinas taip pat galvoja apie standesnius amortizatorius bei trumpesnes spyruokles, kurios užtikrintų didesnį stabilumą.
„Braške ant torto taps – „John Cooper Works“ galinis spoileris“, - priduria Aras.

GALERIJA (ZAVACKY.LT)


 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų