REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prakaitavimo dienos darbe baigėsi, teigia Bostone įsikūrusios kompanijos „Ministry of Supply“ atstovai. Ši bendrovė gamina aukštųjų technologijų marškinius, kurie reguliuoja kūno temperatūrą. Jų gamyboje naudojama NASA technologija, rašo „Forbes“.

REKLAMA
REKLAMA

Rėmėjai pasitiki šia idėja: kompanija pasiekė savo užsibrėžtą tikslą „Kickstarter“ pagalba surinkti 30 tūkst. JAV dolerių (apie 82,8 tūkst. litų) verslo pradžiai. Tai jie padarė vos per penkias dienas nuo produkto pristatymo. Dabar jie šią sumą padidino iki 74 tūkst. JAV dolerių (204,4 tūkst. litų) ir tikėtina, kad sumos tik didės.

REKLAMA

„Apollo“ marškinių, kurių gamybos pradžiai kompanija renka lėšas, siuvimui naudojamos fazės kaitos medžiagos, kurios buvo naudojamos NASA skafandrų gamyboje. Naujieji marškiniai prisitaiko prie žmogaus, kuris juos dėvi. Jei šilta, jie sugeria kūno šilumą, kad jus atvėsintų, pašalindami prakaitą bei nemalonų kvapą. Kai kondicionierius biure pradeda pūsti šaltą orą ir kūno temperatūra pakinta, marškiniai išleidžia sukauptą energiją, kad juos dėvintysis sušiltų. Ir dar: jie nesilamdo.

REKLAMA
REKLAMA

Tai paprasta idėja, kuriai panaudotos naujausios technologijos, bet ji išsprendžia problemą, su kuria žmonės susidūrė visą amžinybę.

Kompanija jau pardavė tris ribotos apimties šių bei apatinių marškinių linijas ir dabar planuoja išplėsti produktų spektrą. „Ministry of Supply“ turi tiekėją Los Andžele, kuris gamina audinį pagal užsakymą, tuomet marškiniai siuvami Niujorke. Toks JAV gaminamas produktas kainuoja 130 JAV dolerių (apie 359 litus).

„Iš reakcijų matome, kad žmonės iš tiesų nori mūsų kuriamo produkto ir juo mėgaujasi, – teigia vienas iš kompanijos įkūrėjų Amanas Advanis. – Paklausa yra: kai žmonės šiuos marškinius pamato, jie jų užsimano.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ministry of Supply“ yra Masačiusetso technologijos instituto absolventai, kuriems lemtis lėmė susitikti, kai sužinojo, jog visi atskirai dirba plėtodami tą pačią verslo idėją: kaip išspręsti nešvarios biuro aprangos problemą. 2010-aisiais, dar studijuodami Kevinas Rustagis ir Gihanas Amarasiriwardenas susidraugavo dėl savo domėjimosi produktų dizainu ir inovacijomis. G. Amarasiriwardenas jau buvo išplėtojęs keletą nešlampančių sportinių drabužių ir jiedu kartu ėmėsi biuro aprangos, kuri galėtų prisitaikyti prie kūno temperatūros.

REKLAMA

Instituto Sloano vadybos mokykloje besimokančią Kitą Hickey ir A. Advanį suvedė bendros aukštųjų tachnologijų formalios aprangos paieškos. Anksčiau dirbęs konsultantu A. Advani pats patyrė, kokių nepatogumų sukelia formalūs drabužiai keliaujant ir pradėjo formuluoti planą, kaip šių nepatogumų išvengti. Buvusi banko darbuotoja K. Hickey besimokydama jau buvo rašiusi referatą ta pačia tema. Abu prisijungė prie „Ministry of Supply“ komandos šių metų pradžioje, iškart po to, kai K. Rustagis ir G. Amarasiriwardenas pristatė pirmąsias dvi marškinių partijas.

REKLAMA

Pirmasis modelis „Agent“ buvo išparduotas internete praėjusį rudenį.

Dabar kompanija nusprendė suformuoti fondą kitam planuojam modeliui – minėtajam „Apollo“. Jaunieji verslininkai labai džiaugiasi tuo, kaip žmonės reaguoja į jų produktus.

„Suskaičiavome, kad per pirmąsias 10 dienų, per kiekvieną mūsų gyvavimo valandą žmonės išleido po 210 JAV dolerių (apie 580 litų)“, – sako K. Rustagis.

Naujausia statistika rodo, kad šią kompanija žmonės remia vidutiniškai po 131 JAV dolerį (apie 361 litą) ir jaunuosius verslininkus labiausiai džiugina, kad trys penktadaliai visos paramos atkeliauja iš pradedančiųjų verslininkų bendruomenės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Džiaugdamiesi gaunama parama, „Ministry of Supply“ gali finansuoti 2 tūkst. vienetų „Apollo“ marškinių partiją. Šiuo metu ieškoma galimybių gaminti individualių dydžių marškinius, taip pat norima įvesti dvi papildomas spalvas be dabar jau egzistuojančios juodos - baltą ir mėlyną.

Marškinių projektavimas jau gana toli pažengęs, nuo to laiko, kai kompanijos įkūrėjai siuvo pirmąjį modelį naktimis, kad galėtų pristatyti jį konferencijoje praėjusių metų vasarį. Dabartinis marškinių modelis turi mažesnes poras nei jų originali versija, todėl jų medžiaga panašesnė į mums įprastas.

REKLAMA

„Sukūrėme daugiau nei tuziną marškinių variantų, nes esame į produktą orientuota kompanija“, – sako K. Rustagis.

Pirmieji marškinių prototipai buvo finansuojami instituto alumni investicijomis bei įkūrėjų lėšomis. Kompanija taip pat subūrė nedidelį verslo angelų ratą, kuris planuoja padėti kuriant modelius kitąmet.

Įkūrėjai į savo komandą taip pat priėmė penkis praktikantus, kad galėtų atidaryti saloną Bostone dar iki liepos pradžios, o ateityje planuoja plėsti interneto prekybą. Jų sukurtas produktas jau susilaukė didelio tarptautinio dėmesio, nors kompanija planuoja pirmiausia auginti savo amerikietiškų vartotojų bazę prieš plėsdamasi užsienyje.

REKLAMA

Be to, kol kas įkūrėjai valdo didžiąją dalį „Ministry of Supply“ akcijų ir planuoja toliau taip elgtis.

„Jauniems profesionalams kartais lengviau koncentruotis į jau pramintus takus. Tačiau nėra nieko blogo būti atviriems ir pasukti nauju keliu. Taigi buvo saugių pramintų kelių, tačiau mūsų pasirinktas mums daug smagesnis“, – teigia K. Rustagis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų