REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilnietis Jonas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – aut. past.) ne juokais pasipiktino sužinojęs, kad jam reikalingos akių gydytojo konsultacijos laukti reikės net du mėnesius. Nieko guodžiančio jis neišgirdo ir pasiūlius susimokėti už paslaugą. Poliklinika gi sako nieko negalinti pakeisti – toks yra apmokėjimas, o ir senėjant visuomenei ima trūkti gydytojų. 

Vilnietis Jonas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – aut. past.) ne juokais pasipiktino sužinojęs, kad jam reikalingos akių gydytojo konsultacijos laukti reikės net du mėnesius. Nieko guodžiančio jis neišgirdo ir pasiūlius susimokėti už paslaugą. Poliklinika gi sako nieko negalinti pakeisti – toks yra apmokėjimas, o ir senėjant visuomenei ima trūkti gydytojų. 

REKLAMA

„Vilniuje staiga apako tūkstančiai žmonių. Kur žiūri Veryga? RIMTAI. Tik tai staigus tūkstančių žmonių apakimas ar kokia staigi, baisi ir netikėta akių ligų epidemija galėtų paaiškinti tokį absurdišką faktą, kad žmogus, kuriam šiandien prireikė okulisto pagalbos Šeškinės poliklinikoje, turi laukti konsultacijos 2 MĖNESIUS!!! 2 MĖNESIUS!!! Gerai, paklausiau, gal bus greičiau, jei pasirinksiu mokamas paslaugas, nors tada nežinia kam aš tada moku PSD ir kitus mokesčius, sesutė pasiūlė užrašyti greičiau, po 3 SAVAIČIŲ!!! Tai čia mokamos paslaugos!!! 

Velniop tokias mokamas ir nemokamas paslaugas, jei gydytojo pagalbos reikia laukti 2 mėnesius. Taigi kodėl tokia netvarka? Kas čia nesusitvarko su darbu? Ar išties staiga kilo akių gydytojų epidemija ir Šeškinės polikliniką užgriuvo neregėta pacientų armija? O jei tokios eilės pas gydytojus yra nuolat, tai gal Šeškinės poliklinikos vadovybė nesugeba tinkamai organizuoti darbo? Nusamdyti tiek gydytojų, kad jų elementariai pakaktų? Sudaryti grafikus, kad nebūtų absurdiškų eilių? Kaip, gerb. direktore Daiva Kanopiene??? Ar ir vėl dėl visko kaltas Aurelijus Veryga?“, – tokiu įrašu socialiniame tinkle pasidalino vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Paprašius detaliau paaiškinti situaciją, Jonas pasakojo, kad akių gydytojo prisireikė susilpnėjus regėjimui. 

„Nors visą gyvenimą mačiau net paskutinę eilutę, šįkart, matyt, nuo nuolatinio darbo prie kompiuterio, pradėjau matyti kiek prasčiau. Tačiau tvarka tokia, kad tiesiai pas okulistą negalima, reikia šeimos gydytojo siuntimo. Nuėjau, palaukiau, tada pažiūrėjo ir sesutei liepė užrašyti pas okulistą. Sesutė knisosi kompiuteryje ir sako, kad artimiausia nemokama laisva vieta pas okulistą sausio 3 dieną. Tai beveik po 2 mėnesių“, – nuostabos ir pasipiktinimo neslėpė pašnekovas.

REKLAMA

Nenorėjęs laukti, nes situacija gali ir pablogėti, ir pasiūlęs susimokėti už paslaugas vyras nieko labai paguodžiančio neišgirdo – pas gydytoją patekti pavyks tik po daugiau nei trijų savaičių.   

„Manau, tai nėra normalu ir čia jau nesusitvarko įstaiga“, – pabrėžė jis. 

Konsultacijom numatyta sutartinė suma

Sveikatos apsaugos ministerija gi akcentuoja, kad pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per 7 dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku. 

REKLAMA
REKLAMA

„Siuntimą pas gydytoją specialistą išduodantis gydytojas sprendžia, kaip skubiai reikalinga gydytojo specialisto konsultacija. Jei nusprendžiama, kad pacientui reikalinga skubi gydytojo specialisto konsultacija, tai nurodoma siuntime“, – pabrėžė SAM Asmens sveikatos departamento, Pirminės sveikatos priežiūros ir slaugos skyriaus vedėja Rasa Biekšienė.

Pasiteiravus Šeškinės poliklinikos direktoriaus pavaduotojos gydymui Ingridos Savickienės, kodėl taip nevyksta, ši pabrėžė, kad eilių valdymui įstaigoje skiriamas ypatingas dėmesys, tačiau teikiamų konsultacijų kiekis apibrėžiamas ligonių kasų sutartimi.

„Pacientų nusiskundimai dėl ilgų eilių pas kai kuriuos gydytojus specialistus ir mums kelia nerimą. Šiuo klausimu (dėl teisės aktų keitimo, finansavimo didinimo) kartu su poliklinikos steigėja Vilniaus m. savivaldybe dažnai bendraujame tiek su Sveikatos apsaugos ministerija, tiek su Vilniaus teritorine ligonių kasa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu tvarka yra tokia, kad Šeškinės poliklinikos pacientai pas gydytojus specialistus registruojami eilės tvarka poliklinikos informacinėje sistemoje. Priimamų pacientų, kuriems teikiamos paslaugos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF), skaičius nustatytas atsižvelgus į poliklinikos ir Vilniaus m. teritorinės ligonių kasos sutartyje specialistų konsultacijoms numatytą sutartinę sumą. 

Įvertinus šią sutartinę sumą, poliklinikos direktoriaus įsakymu yra patvirtinta, kiek kasdien suteikiama gydytojų specialistų konsultacijų, apmokamų iš PSDF, ir kiek jų suteikiama mokamų (kadangi paprastai gydytojo darbo laikas yra ilgesnis, nei reikalinga suteikti numatytas konsultacijas, apmokamas iš PSDF)“, – aiškino I. Savickienė.

REKLAMA

Kitaip tariant, kiek apmokamų konsultacijų numatyta pagal sutartį, tiek jų ir bus, nesvarbu, kad pacientų srautas yra didesnis.

Įstaigos atstovė pabrėžė, kad pacientui pageidaujant gauti paslaugą ne eilės tvarka, tokia paslauga gali būti suteikta, bet pacientas už ją turi susimokėti pats.

„Mokamoms konsultacijoms informacinėje sistemoje skirtas konkretus laikas, taip užtikriname, kad konsultacijas, teikiamas PSDF lėšomis, numatytą dieną nustatytu laiku gautų visi pacientai, iš anksto užregistruoti gydytojų specialistų konsultacijai“, – paaiškino ji.

Kartu I. Savickienė atkreipė dėmesį į dar vieną problemą – senėjantį gydytojų amžių.

„Pastaruoju metu augant pacientų skaičiui ir vykstant visuomenės senėjimo procesui susiduriame su dar viena problema – gydytojų trūkumu. Šiuo metu ne tik ieškome gydytojų specialistų, kuriuos kviečiame dirbti Šeškinės poliklinikoje, bet ir mokame už kai kurių iš jų rezidentūros studijas, taip užsitikrindami, kad ateityje poliklinikoje specialistų poreikį galėsime patenkinti“, – kalbėjo ji.

REKLAMA

Ministerija: eilė susidaro dėl įvairių priežasčių

SAM Asmens sveikatos departamento, Pirminės sveikatos priežiūros ir slaugos skyriaus vedėja Rasa Biekšienė priminė, kad eilių susidarymo priežasčių gali būti daug ir įvairių.

„Pavyzdžiui, eilės pas gydytojus susidaro dėl pacientų noro registruotis būtent pas kurį nors konkretų specialistą ar pageidaujamą įstaigą, dėl pacientų neatvykimo nurodytu laiku, dėl tam tikrų gydytojų trūkumo, dėl įstaigų darbo organizavimo, per didelės administracinės naštos,  netgi per dažno pacientų kreipimosi į medikus tuomet, kai iš tiesų to nereikia ir t. t.“, – aiškino specialistė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pabrėžė, kad pagal šiuo metu galiojančią tvarką gydymo įstaigos privalo registruoti visus pacientus jų kreipimosi į įstaigą metu ir pasiūlyti anksčiausią paslaugos suteikimo datą. 

„Išankstinė pacientų registracija vyksta paciento kreipimosi metu, nepriklausomai nuo kreipimosi būdo – atvykus į gydymo įtaigos registratūrą, telefonu, ar elektroninėmis registracijos priemonėmis.

Asmenys, gavę šeimos gydytojo siuntimą gydytojo specialisto konsultacijai, turi teisę konsultuotis bet kurioje antrinio lygio paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje, sudariusioje sutartį dėl konkrečių konsultacijų apmokėjimo su gyvenamosios vietos teritorine ligonių kasa. Pacientams neprivaloma kreiptis tik į pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigose (kuriose yra prisirašę) dirbančius specialistus konsultantus“, – aiškino R. Biekšienė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų