Iki šiol labiausiai prie visuotinio sąmoningumo apie pavojų dėl klimato kaitos ir būtinybės veikti kūrimo prisidėjo Jungtinių Tautų (JT) Klimato kaitos pasaulio aukščiausių vadovų susitikimai. Taip pat begalė kitų kasmetinių susitikimų, į kuriuos plūsta tūkstančiai susirūpinusių. „Didžioji dalis informacijos apie klimato kaitą pateikiama tokiais būdais, kurie arba paniškai gąsdina, arba užkrauna perteklinėmis detalėmis”, – teigia vienos naujausių programėlių #Climate, sukurtos ne pelno siekiančios San Francisko (JAV) organizacijos, finansuotojas ir verslininkas Joshas Felceris. Todėl programėlių kūrėjai siekia priminti, kad žygiavimas į susibūrimus ir žinojimas, kad situacija yra kebli – ne vienintelis kovos būdas dėl mūsų planetos.
Šiandien jau sukurta per 100 programėlių, iš kurių kiekvienas vartotojas gali atrasti sau patinkančią ir vertą vietos tarp kitų programėlių esančių telefone. Visos jos skiriasi veikimo pobūdžiu bei kokiu kampu demonstruojami klimato kaitos pavojai: klimato kaita užfiksuojama fotografijose, pateikiami faktai apie įtaką gyvūnijai ir augmenijai, vaizduojama kaip planeta atrodys paveikta klimato kaitos ar kitais būdais, priklausomai nuo kūrėjų išradingumo. Tačiau visas vienija bendras bruožas – jos sukurtos taip, kad vartotojas būtų skatinamas dalyvauti ir dalintis programėlės sugeneruota žinute su telefone esančiais kontaktais, draugais bei pasekėjais socialiniuose tinklapiuose.
Joshas Felceris pasakoja: „Programėlės koncepcija kilo pokalbio su draugais ir kolegomis metu apie tai, kaip technologijų pramonė galėtų panaudoti savo įrankius globalinio atšilimo problemoms spręsti. Tad sukūrėme programą, kurios pagalba klimato kaita yra įterpiama į masinės rinkos pokalbį. Mes žinutę pateikiame ten, kur žmonės jau yra – „Twitter“ ir „Facebook“ tinklalapiuose“.
Didelio susidomėjimo sulaukusi programėlė #Climate vykdo dar vieną svarbia misiją: nutiesia kelią iki žinomų, įtaką visuomenėje turinčių asmenų. #Climate jau pritraukė keletą dešimčių tokių įtakingųjų ir suteikė jiems išskirtinę teisę atstovauti probleminę sritį ir skleisti žodį apie konkrečius veiksmus, kurių turėtų imtis piliečiai, norėdami pasipriešinti pasaulinio atšilimo problemoms per socialines medijas. Kartu minėtuose tinklalapiuose jie gali pasiekti virš 80 mln. žmonių. Vartotojas parsisiuntęs programėlę #Climate pasirenka jam aktualias aplinkosaugos problemų kategorijas, pavyzdžiui, „švari energija“, ir taip prisijungia prie sekėjų skaičiaus. Programėlė atitinkamai pagal pasirinktą temą siunčia aiškią ir glaustą informaciją, svarbiausias naujienas ir rekomenduoja konkrečius veiksmus – pavyzdžiui, raginti vietos išrinktus valdininkus paremti konkretų teisės aktą, investuoti į atsinaujinančios energijos projektus ar pasistatyti saulės kolektorių ant savo namo. Vartotojas savo ruožtu, pritaręs rekomenduojam veiksmui ir pasidalinęs apie tai informaciją per socialinius tinklapius pritraukia dar daugiau bendraminčių.
Mobiliųjų programėlių apie klimato kaitą pagalba plečiasi informacinės sklaidos erdvė, kuri gali tapti labai palankia terpe, kaip išgauti kuo daugiau produktyvių sprendimų globalinio atšilimo gresiančių pasekmių mažinimui. Ypač kai tai daroma per įtakingus asmenis, kuriais žmonės pasitiki ir jau seka jų pasisakymus socialiniuose tinklapiuose.