Spaudžiant tarptautinėms organizacijoms, didžiausias piratinis muzikos portalas internete – „Allofmp3.com” - šią savaitę buvo uždarytas. Tačiau jo savininkai, rusų įmonė „MediaServices”, tą pačią dieną paleido svetainės analogą – „mp3Sparks.com”.
Portale „Allofmp3.com” - kaip sako pats jo pavadinimas (liet. „Visi mp3”) - galima, palyginus, labai pigiai įsigyti kuo įvairiausios muzikos įrašų mp3 formatu. Vienas albumas čia kainuoja dešimt kartų pigiau nei didžiausioje nepiratinėje muzikos įrašų pardavimo svetainėje internete „iTunes„ – 1 JAV dolerį, rašo žurnalas „Forbes”.
Teigiama, kad nuo 2006 metų gegužės iki spalio iš „Allofmp3.com” vartotojai parsisiuntė 11 milijonų dainų.
JAV ir Didžiosiojoje Britanijoje „Allofmp3.com” savininkams, rusų įmonei MediaServices, dėl autorinių teisių pažeidimų yra iškelta begalė ieškinių.
2006 metais vieną tokių bylų susivieniję pateikė tarptautiniai muzikos industrijos gigantai – „Warner Bros”, „UMG”, „Arista Records” ir „Capitol”. Remiantis oficialiais duomenimis ieškinyje buvo teigiama, kad nuo 2006 metų gegužės iki spalio iš „Allofmp3.com” vartotojai parsisiuntė 11 milijonų dainų. Minėtos įrašų kompanijos pareikalavo sumokėti po 150 tūkst. JAV dolerių už kiekvieną pavogtą failą – iš viso susidaro 1.65 trilijono JAV dolerių!
Tačiau „MediaServices” teigimu, jų svetainės veikla atitinka visus Rusijos įstatymus ir yra teisėta. Be to, savo portale jie skelbia, kad prieš pradedant naudotis svetainės paslaugomis, vartotojai turi susipažinti su jų šalyse galiojančiais autorinių teisių gynimo įstatymais.
Tad kodėl šis portalas vis dėl to buvo uždarytas lieka neaišku, rašo „BBC”.
Rusijos valdžia dar 2006 metų spalio mėnesį, spaudžiant įvairioms tarptautinėms organizacijoms, tame tarpe ir Pasaulio prekybos organizacijai, į kurią nori - bet kol kas nepavyksta - įstoti ši šalis, pasirašė nutarimą uždaryti „Allofmp3.com”.
Tačiau portalas nustojo veikti tik šią savaitę. Be to, ir tai yra svarbiausia, tą pačią dieną „MediaServices” paleido uždarytos svetainės analogą – „mp3Sparks.com”.
Portalo uždarymą reikėtų suprasti kaip „kosmetinį valdžios aktą, kuriuo norima patenkinti Pasaulio prekybos organizaciją, tačiau visai neketinama pakeisti Rusijos medijos praktikų”, - rašė analitikas iš „JupiterResearch” kompanijos.