Oslo (Norvegija) miesto valdžia pranešė ketinanti netrukus pristatyti pirmuosius miesto viešajam transportui skirtus autobusus, naudosiančius iš žmogaus atliekų pagamintus biodegalus.
Nuo 2010 m. tokie autobusai pradės vežioti keleivius Norvegijos sostinėje, pranešė naujienų agentūra AFP.
Pasak vieno šio projekto vadovų Olės Jakobo Johanseno, sumanymas bus sėkmingas visais požiūriais: tokie degalai nedidins anglies dvideginio misijų, neterš aplinkos, jais varomi autobusai kels mažiau triukšmo, o biodegalų gamybos šaltinis yra praktiškai neišsenkantis.
Biodegalus naudojantys autobusai jau važinėja ir Stokholme. AFP/Scanpix nuotr.
Biometanas, gaunamas fermentuojant nuotekas, bus gaminamas naudojant Bekkelageto atliekų perdirbimo gamyklos valymo įrenginių dumblą. Ši įmonė perdirba maždaug 250 tūkstančių Oslo gyventojų buitines atliekas.
„Naudodamasis tualetu vienas asmuo per metus vidutiniškai „pagamina“ apie 8 litrus biodegalų. Nors atrodo, kad tai nėra daug, padauginę iš 250 000 gauname tokį biodegalų kiekį, kurio pakaktų 80 autobusų nuvažiuoti po 100 000 kilometrų per metus“, - teigia O. J. Johansenas.
Pasak specialistų, lyginant su dyzelinu, biometanas yra gerokai pranašesnis dėl to, kad išskiria 78 proc. mažiau azoto oksido ir 92 proc. mažiau kietųjų dalelių. Pranašesnė ir jo kaina: pagaminti vienam litrui dyzelino ekvivalentišką biometano kiekį, įskaičiavus visus kaštus, kainuoja 0,72 euro, tuo tarpu litras dyzelino Norvegijos degalinėse dabar pardavinėjamas po daugiau nei 1 eurą.
Oslo miesto valdžios teigimu, jei biometano gamybą vėliau papildys iš maisto atliekų gaminami biodegalai, jų turėtų pakakti visiems 350 – 400 Osle naudojamų autobusų.