JAV atliktas moksleivių pažangumo ir mitybos įpročių tyrimas atskleidė, kad greitasis maistas susijęs su prastesniais mokymosi rezultatais.
Tie moksleiviai, kurie dažniau nei 3 kartus per savaitę mokykloje valgydavo išsinešimui parduotus greitojo maisto produktus – mėsainius, dešrainius, bulvių traškučius ir kt. – atlikdami žinių patikrinimo testus pasirodydavo blogiau, liudija tyrimo rezultatai. Šios išvados buvo padarytos ištyrus daugiau nei 5500 Amerikos pradinių klasių mokinių mitybos įpročius. Tyrimo autoriai atsižvelgė ir į moksleivių tėvų pajamas, vaikų rasę ir jų kūno svorį, skelbia britų dienraštis „Daily Telegraph“.
Pasak jo, šis tyrimas pateikia vieną išsamiausių iki šiol prastos mitybos ir akademinio pažangumo ryšio patvirtinimų. Nustatyta, kad kai kurių prie greitojo maisto įpratusių vaikų raštingumo ir skaičiavimo testų rezultatai buvo 16 proc. mažesni už vidurkį.
Vanderbilto universiteto Tenesio valstijoje (JAV) mokslininkai tyrė 10 – 11 metų amžiaus vaikų mitybos įpročius, o po to palygino juos su skaitymo ir skaičiavimo testų rezultatais. Tyrimas atskleidė, kad šiek tiek daugiau nei pusė mokinių per praėjusią savaitę ne daugiau nei 3 kartus valgė „McDonald‘s“ ar kituose greitojo maisto restoranuose. 1 iš 10 vaikų greitąjį maistą valgė 4 – 6 kartus, o 2 proc. mokinių tokiuose restoranuose lankėsi 4 ar daugiau kartų per dieną.
Iš viso per skaitymo testą moksleiviai surinko nuo 58 iki 181 balų, vidutinis įvertinimas buvo 141,5. Tyrėjai nustatytė, kad tų vaikų, kurie greitąjį maistą valgė 4 – 6 kartus per savaitę, rezultatai buvo beveik 7 balais mažesni už vidurkį. Tie, kurie mėsainius ir kitus greitojo maisto produktus valgė kartą per dieną, surinko 16 balų mažiau, o valgiusių juos 3 kartus per dieną rezultatai buvo 19 balų mažesni.
Panašūs rezultatai gauti ir atlikus matematikos testą. Vaikų įvertinimai svyravo tarp 47 ir 151 balo, vidurkis – 115. Tačiau greituoju maistu mitusių vaikų rezultatai buvo nuo 6,5 iki 18,5 balų mažesni už vidurkį.
Pasak tyrimo autorės daktarės Kerri Tobin, jis atskleidė „statistiškai reikšmingus didesnio už vidutinį greitojo maisto vartojimo ir prastesnio mokinių pažangumo ryšio rezultatus“. Jos teigimu, gali būti, kad kai kurie greitojo maisto produktai vaikams sukelia pažinimo gebėjimų sunkumų, o juos atspindi prastesni testų rezultatai.
Anot tyrimo, kurio apžvalga paskelbta internetiniame leidinyje „Times Educational Supplement“, autorių, šiuos rezultatus galima interpretuoti ir kitaip: esą gali būti, kad tendencija vartoti greitąjį maistą gali būti siejama su prasčiau besimokančiais mokiniais.
Dienraštis primena, kad pernai vyriausybės remiama organizacija „School Food Trust“ rekomendavo neleisti moksleiviams per pietų pertrauką išeiti už mokyklos teritorijos ribų, kad jie negalėtų valgyti greitojo maisto. Tuo tarpu bendrovės „McDonald‘s“ atstovas, komentuodamas tyrimo rezultatus, pareiškė, kad dauguma vartotojų šiuose restoranuose apsilanko 2 – 3 kartus per mėnesį. Esą atsižvelgus į tai ir į siūlomą valgiaraščio įvairovę, „neverta abejoti“, kad „McDonald‘s“ maistas atitinka subalansuotos mitybos reikalavimus, rašo „Daily Telegraph“.