• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmasis pasaulyje komercinis laivas, iš dalies varomas didžiulio aitvaro, leidosi per Atlanto vandenyną į pirmąją kelionę, kurios metu, tikimasi sutaupyti 10-15 proc. kuro, naujienų agentūrai "Reuters" penktadienį pranešė laivybos bendrovė.

REKLAMA
REKLAMA

10 tūkst. tonų laivas "MS Beluga SkySails" sausio 22 dieną išplaukė iš Vokietijos į Venesuelą, o jo kompiuteriu valdoma aitvarų sistema buvo visiškai išskleista tik tada, kai laivas pasiekė pasatų zoną netoli Azorų salų, pranešė Verena Frank, "Beluga Shipping's SkySails" projektų vadovė.

REKLAMA

10-15 proc. sumažinus kuro suvartojimą, išlaidos sumažėtų 1000-1500 dolerių (2324-3485 litų) per parą, - tokius lūkesčius prognozavo laivybos bendrovė ir "SkySails".

"SkySail" sistema, kuri dar mažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, niekada anksčiau nebuvo naudojama tokio dydžio laive.

REKLAMA
REKLAMA

"Viskas veikia taip, kaip planavome, - sakė V.Frank. - Kol kas dar atliekama daug testų, derinimių ir bandymų. Mūsų tikslas - kad aitvarų sistema veiktų maždaug pusę pirmosios laivo kelionės".

Kai bus likviduoti visi techniniai nesklandumai, o įgulos patyrimas naudotis 500 tūkst. eurų (1 mln. 722 tūkst. litų) kainuojančia moderniausių technologijų įranga, smarkiai pagerės, manoma, jog kuro sąnaudos sumažės iki 20 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V.Frank aiškino, kad aitvarų sistema dar niekada nebuvo bandyta tokiomis sunkiomis sąlygomis, kokios yra Atlanto viduryje. Dabar stengiamasi tobulinti sistemos koordinavimą.

"Mes deriname, programuojame, testuojame, tiksliai nustatinėjame, didiname stabilumą", - penktadienį rašė kapitonas Lutzas Heldtas (Lucas Heldtas) telegramoje į "Beluga" biurą Bremene. L.Heldtas pasirinko tradicinį prekybinių burlaivių kelią, einantį piečiau Azorų salų.

REKLAMA

Laivas į Venesuelą turi atplaukti vasario 5 dieną.

160 kvadratinių metrų aitvaras, skriejantis iki 300 m aukštyje virš vandens paviršiaus, kad pagautų stipresnį vėją, tempia 132 metrų ilgio laivą ir papildo variklių darbą.

Tai tarsi grįžimas į ankstesnius laivybos laikus, kai būdavo naudojamasi vėjo jėga. Prieš daugiau nei šimtmetį vėją išstūmė modernūs garo varikliai, kadangi vėjas buvo laikomas primityvia ir nepatikima varomąja jėga.

REKLAMA

Skeptikai tvirtina, kad aitvarų jėgos nepakaks patempti pačius didžiausius tanklaivius, 25-50 kartus didesnius negu "Beluga SkySails".

Pasaulyje plaukioja 50 tūkst. komercinių laivų, kurie gabena 90 proc. įvairiausių prekių - nuo naftos, dujų, anglių, grūdų iki elektroninės technikos. Kasmet jie išmeta į orą 800 mln. tonų anglies dioksido, o tai sudaro penkis procentus bendro pasaulinio kiekio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų