Savivaldybės opozicijos nariai griebiasi už galvų ir aiškina, kad toks savivaldybės sprendimas yra absurdiškas ir didina kamščius.
Įpykę sostinės gyventojai pasakoja, kad kamščiuose tenka praleisti net ir kelias valandas, o piko metu miestas visiškai sustoja, situacija gatvėse – chaotiška:
„Tragedija. Tragedija. Pirmas dalykas, automobilių per daug, antras dalykas, tai gatvių susiaurinimas.“
„Buvo užkimšta taip, kad teko pusantros valandos stovėti.“
„Labai daug gyventojų, Vilnius plečiasi labai stipriai, tai užtat daugėja ir kamščių.“
Peprogramuoja šviesoforus
O Vilniaus savivaldybė atkakliai siekia įgyvendinti žaliuosius tikslus ir sako, kad prioritetą miestas teiks pėstiesiems ir dviračiams. Imtasi perprogramuoti miesto šviesoforus taip, kad pėstieji prie perėjos lauktų trumpiau.
„Pagal darnaus judumo plano principus nusprendėme, kad reikėtų diegti pėsčiųjų prioritetą ir ypač akcentą dėti centrinėje miesto zonoje. <...>
Aišku, piko metu, tam tikrose didesnio intensyvumo sankryžose, galbūt žalias dega trumpiau, bet jis dažniau užsidega. Taip pat ir automobiliams, ir pėstiesiems. Tai kažkokių nedidelių trukdžių yra, bet bendrąja prasme koordinavimas nesutriko“, – kalbėjo JUDU atstovas Aleksandras Volujevičius.
Savivaldybės opozicija aiškina, kad toks sprendimas – absurdiškas. Pasak Vydūno Sadausko, šviesoforų perprogramavimas gali smarkiai pabloginti situaciją keliuose.
„Tai visiškai minorinis sprendimas, kuris nekeičia esmės, o dar atvirkščiai – blogina kamščių klausimą, prisideda prie dangos nusidėvėjimo,“ – sakė tarybos narys.
V. Sadauskas priduria, kad judame priešinga linkme nei kiti pažangūs Europos miestai.
„Sakyčiau, labai blogas sprendimas. <...> Jeigu šviesoforo žalias įsijungia greičiau, tai reiškia, kad perėjoj, sankryžoj greičiau užsidega kažkam raudonas šviesoforo signalas. Visi miestai stengiasi, kad eismo srautas judėtų taip, kad kuo mažiau būtų stabdoma“, – kalbėjo politikas.
Kritikuoja merą
Tokiai pozicijai antrina ir Vytautas Sinica, kuris teigia, kad visi savivaldybės bandymai siekti žalesnio miesto yra nukreipti ne ten, kur reikia. Politikas kritikuoja miesto merą Valdą Benkunską ir sako, kad jo užmojai prasilenkia su realybe.
„Jis giriasi, kad tą padarys. Tam, faktiškai, kai pradedi žiūrėti į rodiklius, reikia išvis panaikinti ne elektromobilių eismą Vilniuje. Visi suprantame, kad tai padaryt neįmanoma“, – sakė V. Sinica.
Vilniaus vyriausioji architektė Laura Kairienė teigia, kad jau daugiau nei 30 metų gyvename chaose. Miestas nuolat plečiasi, o aplinkiniuose rajonuose trūksta infrastruktūros, todėl visi vilniečiai grūdasi į centrą ir tada valandas stovi kamščiuose. Architektės teigimu, daugiausiai vienbučių pastatų leidimų šiuo metu išduodama sostinės pakraščiuose.
„Pamatome ten, kad vis dar chaotiškai mes ten nesusiplanavę reikiamos socialinės infrastruktūros. Ir miesto teorijos sako, kad mums reikėtų plėstis nuo centro į paribius“, – sakė L. Kairienė.
Architektė aiškina, kad automobilių skaičius mieste kasmet auga, bet proveržių viešojo transporto sistemoje kol kas nematyti. Sostinės savivaldybės atliktų gyventojų apklausų rezultatai rodo, kad pagrindiniai veiksniai, skatinantys gyventojus rinktis viešąjį transportą – kelionės laikas ir paslaugos patrauklumas.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:







































































































































































































































































