Paskui kylančias degalų kainas skuba brangti ir paslaugos, kurias teikiant degalai sudaro didžiąją dalį sąnaudų. Kai kurios tarpmiestinio keleivių pervežimo paslaugas teikiančios bendrovės aiškina jau nebeturinčios rezervų augančias kainas kompensuoti pelno sąskaita. Skaičiuojama, kad litras degalų per metus pabrango maždaug 80 centų, o bilietų kainos esą per tą laiką beveik nesikeitė. Todėl jau nuo balandžio kai kurios įmonės žada kelti kainas.
„Teks branginti bilietus, stengsimės labai nežymiai, ne daugiau 5 proc. Tam tikruose maršrutuose bus nuo 2 iki 4,5 proc. Šitas pakėlimas nekompensuos pabrangimo, mes ir toliau dotuosime. Bet už mūsų nugarų stovi žmonės, kurie dirba, o visiškai blogas įmonės rezultatas skandina ir pačią įmonę“, – sako
„Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Sukandusios dantis sako gyvenančios ir kai kurios vietinio susisiekimo paslaugas teikiančios bendrovės, valdomos savivaldybių. Jos teigia taip pat rezervų nebeturinčios.
Kai kurios savivaldyhės užsimena, kad galimas bilietų brangimas daugiau nei 10 procentų. Alternatyva kainų kėlimui – didesnės dotacijos iš miesto biudžeto. Apsisprendimas priklausys nuo vietos politikų.
„Aišku, kai sąnaudų struktūroje 35–40 procentų sudaro degalai, tai toks [degalų kainų] šuolis neatsiliepti negalėjo. Bet vis tiek galutiniai sprendimai bus priimami, kai susiformos Šiaulių miesto taryba ir vadovaujančios institucijos, mūsų savininkai“, – teigia „Busturo“ generalinis direktorius Vilius Laužikas.
Kitos savivaldybės sako bandysiančios kainų kilimo išvengti dar kitais būdais.
„Svarstoma galimybė organizuoti keleivių įlipimą pro priekines duris sugriežtinant kontrolę ir taip gauti didesnes pajamas, o ne didinti bilietų kainas“, – sako Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Dėl aviacinio kuro brangimo apie keliamas kainas paslaugas praneša ir kelionių organizatoriai. Bendrovė „Novaturas“ visoms poilsinėms kelionėms nuo balandžio taikys kuro mokestį. Skrydžiams iki 4 valandų trukmės bus taikomas 100 litų papildomas mokestis, ilgesnėms kelionėms – 150.
„Jeigu kuro kainos nemažės, tai kuro mokestis galios iki spalio pabaigos. O jeigu kuro kainos pavažiuos žemyn, mes pasistengsime greitai sureaguoti ir kuro mokestį atšaukti“, – teigia „Novaturo“ pardavimo ir rinkodaros direktorius Tomas Mikalonis.
Kitas kelionių operatorius – „Tez Tour“ – taip pat svarsto panašų mokestį.
Tiesa, kai kurios reguliarių reisų avialinijos aiškina kainų kelti neskubėsiančios. Kaip „Panoramai“ sakė bendrovės „Air Baltic“ vadovas Tadas Vizgirda, kainų didinimas gali mažinti keleivių srautą, o tai esą grėstų didesniais praradimais nei kylančių kuro kainų kompensavimas pelno sąskaita.
Giedrius Simonavičius, Jevgenijus Bardauskas, Jūratė Anilionytė