„Kad remontas nevyks Klaipėdoje, tai čia praktiškai viskas aišku. Tikrai laivas nevyks į Klaipėda. Šiuo metu nežinoma nei iškrovimo data, nei vieta“, – penktadienį Eltai teigė A. Šileika.
„Ir tikrai nelaikysime sutelktų pajėgumų šio laivo remontui“, – tvirtino jis.
Tarptautinį konkursą teisę remontuoti „Ruby“ Vakarų laivų gamykla įgijo rugsėjo pradžioje. Visgi jos vadovas pabrėžia, kad net tada buvo aišku, kad laivas turės išsikrauti, nes salietros krovinys į Klaipėda nebus įleistas.
„Pateikus laivo informaciją tapo viskas aišku, kad su tokiu kroviniu į uostą laivas nebus įleistas. Buvo tik iškilęs klausimas ar išsikraus kur nors ar ne“, – vertino jis.
Internetinė laivų paslauga „MarineTraffic“ rodo, kad šiuo metu laivas yra Šiaurės jūroje ir juda link Marsašloko uosto Maltoje, kur turėtų atvykti spalio 8 d.
Rugsėjo 11 d. „Delfi“ pranešė, kad tuo metu prie Norvegijos krantų prisišvartavęs, su Maltos vėliava plaukiantis laivas „Ruby“, gabenantis 20 tūkst. tonų salietros, kreipėsi į Klaipėdos uostą dėl galimybės atlikti remontą. Tačiau, Norvegija, Švedija ir Lietuva neleido jam įplaukti į savo uostus.
Laivas „Ruby“ šiuo metu grįžta į Viduržemio jūrą.
Amonio nitratas laikomas katastrofos, įvykusios Libano sostinės Beiruto uoste 2020 metų rugpjūtį, priežastimi. Ten daugelį metų buvo netinkamai saugomi dideli šios cheminės medžiagos kiekiai. Tuomet per didžiulį sprogimą žuvo daugiau kaip 200 žmonių.
Laivui vis dar siekus remonto darbus atlikti Klaipėdoje premjerė Ingrida Šimonytė teigė, kad su salietros kroviniu į uostamiestį laivas nebus įleistas. Tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas yra sakęs, kad tuščią laivą uostas priimtų remontui.
Tuo metu susisiekimo ministras Marius Skuodis vertino, kad tokia situacija nėra išskirtinė, o institucijos priėmė reikalingą sprendimą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!