38 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų mano, jog didžiausią žalą vaikams daro smurtiniai ir pornografiniai vaizdai internete, 33 proc. kaip pagrindinį grėsmės šaltinį įvardija smurtinius kompiuterinius žaidimus.
Tai rodo Socialinės ir darbo apsaugos ministerijos (SADM) užsakymu rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos "Baltijos tyrimai" atlikta apklausa.
Ketvirtadalis apklaustųjų (26 proc.) kaip vieną iš didžiausią žalą darančių veiksnių nurodė mobiliuoju telefonu vaikų gaunamas grasinančio turinio trumpąsias žinutes ar smurtinio pobūdžio nuotraukas. Penktadalis respondentų mano, jog labiausiai vaikams kenkia manipuliacinis bendravimas interneto pokalbių svetainėse.
Respondentų nuomone, nuo informacinių technologijų keliamos grėsmės vaikus apsaugoti geriausiai padėtų tėvų ir visuomenės švietimas, galimybės naudotis internetu ir kompiuteriu ribojimas. Kiekvieną iš apsaugos būdų paminėjo pusė apklausoje dalyvavusių suaugusių šalies gyventojų.
Apklaustųjų teigimu, šiai problemai daugiau dėmesio turėtų skirti Lietuvos valdžia, didesnę atsakomybę jausti turėtų informacinių technologijų kompanijos. Respondentai taip pat pageidavo, kad per televiziją būtų rodoma daugiau vaikams skirtų laidų, kuriama daugiau mažamečiams įdomių nesmurtinių žaidimų.
Didžioji dalis (45 proc.) apklaustų mano, kad už informacinių technologijų daromą žalą turi būti atsakingi tėvai. Tokios nuomonės laikėsi ir turintys vaikų iki 15 metų, ir jų neturintys respondentai. Trečdalio (32 proc.) suaugusių šalies gyventojų teigimu, atsakomybę prisiimti turėtų Lietuvos valdžia. Labiau už kitus tokiai pozicijai linkę pritarti vyresni bei didmiesčių gyventojai. 7 proc. respondentų nurodė, jog už žalą atsakingi patys vaikai.
SADM kartu su Lietuvos vaikų teisių gynimo organizacija "Gelbėkit vaikus" jau ketvirtus metus iš eilės gegužės mėnesį skelbia akciją "Gegužė - mėnuo be smurto prieš vaikus". Šių metų akcijos tikslas - informuoti vaikus, jų tėvus bei plačiąją visuomenę apie grėsmes vaikų saugumui, kurios gali kilti naudojantis informacinėmis technologijomis: mobiliaisiais telefonais, internetu, žaidžiant kompiuterinius žaidimus.