Regionų administracinis teismas pranešė, kad bylos nagrinėjimas sustabdytas, kol Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) priims galutinį sprendimą kitoje jo nagrinėjamoje susijusioje byloje dėl susisiekimo ministro įsakymo teisėtumo.
„Šios bylos baigtis gali turėti esminę reikšmę sprendžiant dėl turtinės žalos pagrįstumo“, – teigia teismas.
Bendrovė teismo prašo iš Lietuvos valstybės, atstovaujamos Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos, priteisti atitinkamai 30 mln. ir 32 milijonų eurų turtinės žalos, taip pat solidariai dar po 11,3 tūkst. eurų žalos bei 6 proc. metų palūkanų.
„Gargždų geležinkelio“ teigimu, skirstant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus valstybė veikė neteisėtai ir diskriminavo bendrovę, nes neleido jai vykdyti įsipareigojimų, todėl ji patyrė nuostolių.
Kaip rašė BNS, LVAT birželio 11 dieną kitoje byloje priėmė „Gargždų geležinkeliui“ palankų sprendimą – pripažino, jog Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) sprendimas 2018–2019 metais neskirti geležinkelių pajėgumų gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos norėjusiai įmonei buvo neteisėtas.
Teismo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ derinimo metu nesurinkę informacijos neskyrė pajėgumų įmonei bei taip pažeidė pareigą imtis visų priemonių, kad išspręstų nesutarimus.
Tuo metu LTSA teismui teigė, kad sprendimas priimtas vadovaujantis taisyklėmis, remiantis LTG pateiktu traukinių tvarkaraščio projektu, be to, neatmetė, jog „Gargždų geležinkelis“ šioje byloje siekia sukurti jam naudingus precedentus, kuriais galės pasinaudoti ginče su valstybe Regionų administraciniame teisme.
85 proc. „Gargždų geležinkelių“ akcijų kontroliuoja Šveicarijos bendrovė „Hasenberg“, kurios 100 proc. akcijų priklauso I. Udovickio kontroliuojamai Latvijos „Fortis Asset Management“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!