Spaudoje pasirodantys kaltinimai Seimui neveiklumu įgyvendinant saugaus eismo politiką nėra pagrįsti, teigiama Seimo ryšių su visuomene skyriaus pranešime spaudai.
Pavasario sesijos pabaigoje – liepos 3 d. Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą ir papildė įstatymo 16 straipsnį. Priimta pataisa yra numatyta transporto priemonės savininko (valdytojo) pareiga, policijos pareigūnui pareikalavus, nurodyti asmenų, kuriems perdavė naudoti jam priklausančią transporto priemonę, duomenis.
Pakeitimai taip pat numato transporto priemonės savininkui (valdytojui), atsisakiusiam nurodyti transporto priemonę vairavusius asmenis, atsakomybę ne tik greičio viršijimo pažeidimo padarymo atveju, bet ir pasišalinimo iš eismo įvykio vietos atveju, įpareigojo savininką (valdytoją) atsakingiau elgtis perduodant didesnio pavojaus šaltinį – transporto priemonę vairuoti kitam asmeniui.
Po svarstymo Seime pritarta ir dar dviem su saugumu keliuose susijusiems teisės aktų projektams – Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo priedėlio 4 skyriaus papildymo įstatymo ir Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl ilgalaikių valstybinių saugumo stiprinimo programų rengimo plano patvirtinimo“ papildymo projektams. Šiuos teisės aktus numatoma priimti rudens sesijoje.
Šių teisės aktų projektų tikslas – siekiant užtikrinti priemonių skirtų eismo saugumo būklei gerinti efektyvumą bei įgyvendinimą, įtvirtinti eismo saugumo automobilių keliais politikos, kaip vienos iš prioritetinių bendrosios nacionalinio saugumo politikos sričių, statusą.
Pranešime sakoma, kad, siekiant efektyvesnės valstybinės eismo saugumo užtikrinimo politikos įgyvendinimą kontroliuojančios Valstybinės eismo saugumo komisijos veiklos, įstatymo projekte siūloma šią komisiją formuoti iš Ministro Pirmininko, finansų ministro, susisiekimo ministro, sveikatos apsaugos ministro, vidaus reikalų ministro, švietimo ir mokslo ministro bei savivaldybių asociacijos prezidento.
Komisijos pirmininku siūloma skirti Ministrą Pirmininką, nustatant jo pareigą ne rečiau kaip kartą per eilinę Seimo sesiją atsiskaityti Seimui už komisijos darbą. Komisiją konsultuotų sudaryta Eismo saugumo tarybos, taip į eismo saugumo užtikrinimo veiklą įtraukiant kuo platesnį ekspertų ratą. Šie pakeitimai užtikrins eismo saugumo užtikrinimui opių sprendimų operatyvų priėmimą, komisijos veiklos efektyvumą bei atskaitomybę už savo veiklą.
Seimo ryšių su visuomene skyrius informuoja, kad rudens sesijoje taip pat bus svarstomos Administracinių teisės pažeidimų kodekso ir Baudžiamojo kodekso pataisos, kuriomis siūloma įtvirtinti teisinės atsakomybės nuostatas, leisiančias eliminuoti iš kelių eismo didžiausią pavojų eismo saugumui keliančius asmenis, kurie sistemingai vairuoja neblaivūs ar apsvaigę arba sistemingai pažeidinėja Kelių eismo taisykles.