• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Kare kaip kare, o Biržuose kaip Biržuose", - sako kraštietis, žydinčiose priemiesčio pievose, aeroklubo teritorijoje ir šalia jos išvydęs statybinių atliekų kalnus. Iš čia pat esančio aerodromo pakilęs galėtum gėrėtis cementinių blokų, asfalto nuolaužų viršukalnėmis, apdengtomis grunto ir dulkių mišiniu.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip danguje, vandenyje, taip ir žemėje

Bandymas išsiaiškinti, dėl ko ir kieno leidimu aerodromo teritorijoje atidarytas statybinių atliekų sąvartynas, prilygsta kvailelio vaidmens atlikimui.

REKLAMA

„O kodėl jums tai rūpi, jei man netrukdo?" - klausimu atakuoja už nuopelnus Biržams apdovanotas vyras, dangaus pilotas. Kad iš aeroklubo viršininko pareigas užimančio asmens išgirstum nors kokį paaiškinimą, tenka atsiprašinėti ir nuolankiai kalbėti apie būtinybę saugoti gamtą bei piliečių teisę žinoti, kas yra atsakingas už atliekų „sandėliavimą" ar šiukšlyno sutvarkymą.

REKLAMA
REKLAMA

Alinančiame karštyje tenka sukaupti visas kantrybės atsargas, kaip tą teko daryti ir gilią žiemą, kalbantis su dar vienu Biržų patriotu, rajono valdžios apdovanotu vyriškiu. Rajono ežerus išsinuomojusios draugijos vadas asmeniniu įžeidimu palaikė aplinkosaugos inspektoriaus pateiktus ir laikraštyje paviešintus duomenis apie sniego patalais užverstą ledą, pavojų žuvims ir vandens telkinių nuomotojų surenkamą labai nemažą mokestį. Inteligentiškasis verslininkas, žvejys ir medžioklis tūžmastį išliejo anaiptol ne kaip prasčiokas, o rafinuotu būdu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tvirtai ant rajono žemės ir ūkiškų reikalų stovinčios savivaldybės administracijos darbinykai visą žiemą nesugebėjo rasti aikštelės, į kurią sniegą ir ledą iš gatvių galėtų vežti ne tik savo kiemais, bet ir miesto teritorija besirūpinantys biržiečiai. Vienas iš padoriu ir paslaugiu žmogumi laikomų vietos ūkio vyrų padarė tikrai nuoširdžiai rūpestingo žmogaus įspūdį, pasiūlęs užterštą gatvių sniegą versti.. nelegalioje vietoje. Kaip tą daranti pati savivaldybė. Tik va, reikėtų dėl to su aplinkosaugininkais susitarti.

REKLAMA

Tokia įžanga apie kol kas neprivatizuoto dangaus ir vandenų valdovų susireikšminimą bei žemiškų institucijų vadovų nuoširdų „paprastumą". Iš visų šių komponentų ir informacijos stokos rajone dėl elementariausių dalykų gimsta chaosas.

Statybinių atliekų kaupimo (ar panaudojimo) versijos

Kol biržiečiai aiškinosi, kieno sprendimu M. ir J. Yčų gatvė verčiama purvo sąvartynu, Biržuose atsirado statybinio grunto, šiukšlių ir nuolaužų „sandėliai". Visa tai nuo pavasario buvo verčiama aerodromo teritorijoje, prie nebenaudojamo lėktuvų kilimo tako.

REKLAMA

Atliekų sankaupoms vis augant, vienas biržietis sunerimo dėl aplinkosaugos, o kiti kaipmat įvertino galimybę atsikratyti savo kiemo ar verslo šiukšlėmis. Iš tiesų, kam jas tempti į naująją aikštelę ar komunalininkus samdyti? Sąvartynas - čia pat, pakeliui į jau uždarytą senąjį.

„Man aiškino, kad atliekas turėjo vežti toliau, į motokroso trasą, bet pasiklydo vairuotojas, tai ėmė versti čia. Aš žinau, kas vežė, pretenzijų niekam neturiu. Darbų prie pilies vykdytojas man pažadėjo, kad viskas bus sutvarkyta. Kai buvo paskutinis tarybos posėdis pilyje, aš tą vyrą buvau susitikęs, jis man sakė, kad atliekas išsiveš atgal į piliavietę", - „Šiaurės rytams" paaiškino Biržų aeroklubo viršininkas Gediminas Venskus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Man labai tų atliekų reikia. Aš jas panaudosiu trasų pylimams ir keliukui į motokroso trasą tvarkymui. Patikėkite, iki rugpjūty vyksiančios miesto šventės viskas bus sutvarkyta", - tikino šalia aerodromo įrengiama motokroso trasa besirūpinantis klubo „Agaras" vadovas Almantas Grundelė.

REKLAMA

Pasakė žodžiu, įpareigojimų nėra

Arsenalo atstatymo darbų piliavietėje užsakovas yra Biržų rajono savivaldybė, leidimą statybos darbams išdavė Panevėžio apskrities viršininko administracija (PAVA) . Aplinkosaugininkai tvirtina, kad grunto, statybos atliekų sandėliavimo ar panaudojimo vieta privalo būti numatyta projekte. Buvęs PAVA atstovas, statybos inspektorius Remigijus Averinas teigė dėl didelio užimtumo neturintis laiko vartyti 2009 metų rugpjūtyje išduoto leidimo ir ją lydinčios dokumentacijos, tačiau manantis, kad ten yra nurodyta atliekas tvarkyti užsakovo pageidavimu. Tą inspektorius jaučiantis „iš patirties".

REKLAMA

Užsakovo atstovai - savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus darbuotojai - tvirtino apie statybinių atliekų sandėliavimo vietas nieko negirdėję. Informacijos siūlė teirautis atostogaujančio vedėjo Petro Januškevičiaus.

„Yra mano neoficialus, žodinis leidimas vežti atliekas ten (į aerodromą - aut.). Kur jas verčia, nežinau, nebuvau nuvažiavęs pažiūrėti. Ir kur jas vėliau dės, taip pat nežinau. Gal kur naudos, gal grąžins į piliavietę", - sakė Vietinio ūkio skyriaus vedėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suderinta su savivaldybe, veža ne vieninteliai

Šiuo metu prie pilies vyksta arsenalo išlikusių pamatų atstatymo - konservavimo darbai. Juos vykdo vilniškė UAB „Irdaiva". Darbų vadovas Ruslanas Cibulskas sako, kad atliekant archeologinius kasinėjimus į užmiestį buvo vežamos ne atliekos, o gruntas. Anot R. Cibulsko, tai yra ne savivalė.

REKLAMA

„Viskas suderinta su savivaldybe. Mes kreipėmės, klausdami, kur dėti gruntą. Savivaldybės atstovas mus suvedė su vienu žmogumi, kuris įrenginėja motokroso trasas", - teigė arsenalo atstatymo darbų vadovas ir užtikrino, kad tai ne laikinas sandėliavimas.

R. Cibulskas tvirtino, kad į aerodromo pakraštį statybos atliekas vežė ir daugiau įmonių ar privačių statybininkų. Jis matęs tolėliau, pievoje, arčiau motokroso trasos esančią nuolaužų krūvą, iki kurios „Irdaivos" mašinos negalėjo privažiuoti - klimpo šlapioje pievoje.

REKLAMA

Savivaldybės nurodymu, bendrovė iš piliavietės gruntą vežė ir į „Biržų rangos" teritoriją.

Savivaldybė veikia „iš šalies"?

Motokroso trasa besirūpinantis A. Grundelė veikia tik iš geranoriškų paskatų, bet kokia atsakomybė rengiant keliuką ar statybinėmis atliekomis užpilant pelkę gali būti užversta ant jo pečių. Ilgą laiką vietos trasai neparinkusi savivaldybė dabar oficialiai nesutvarko žemės naudotojo dokumentų.

REKLAMA
REKLAMA

Vadinasi, žemės sklypas neturi teisėto šeimininko, o visi trasų įrengimo darbai prilygsta savivalei? Ar negali būti, kad išvadas dėl žemės grąžinimo turintys asmenys vieną dieną gali „privatizuoti" visą motokrosininkų triūsą? Tuo labiau, kad trasos įrengiamos be jokio projekto.

„Blogiausia, kad mes nenutariame, kas gali būti sklypo naudotojas. Gal trasa gali būti sporto mokyklos objektas, o gal jį patikėti viešajai įstaigai?" - svarstė savivaldybės administracijos direktorė Palmyra Prašmantienė. Anot jos, tik tuomet, kai žemės sklypas bus atiduotas panaudai, turintieji teisę į žemės plotą galės ruošti techninį trasų įrengimo projektą.

Tad ko laukiama? Ar delsimas nevirs dar vienu chaosu?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų