Vilniečiai ir sostinės svečiai Konstitucijos prospekte, prie Vilniaus savivaldybės, gali apžiūrėti greitojo tramvajaus maketą, kurį prancūzai paskolino viešųjų ryšių akcijai, rašo „Lietuvos žinios“.
Europos aikštėje pastatytas maketas yra tikro tramvajaus kopija. Galima įeiti, pasėdėti kėdėse, pasijusti tarsi važiuojant tikru – vagone skamba maršruto stotelių pavadinimai. Tramvajaus ekspozicijoje lankytojams pateikiama įvairios informacijos apie šią viešojo transporto priemonę. Paviljone eksponuojamas ir pirmosios jo trasos Vilniuje „Stotis – Santariškės“ maketas.
Specialistų skaičiavimais, vieno kilometro tramvajaus linijos kaina siektų 40 mln. litų, įskaitant 6 – 8 mln. kainuojantį tramvajaus vagoną. Viso projekto kaina būtų 450 – 580 mln. Lt.
Savivaldybės užsakytų ekspertų nuomone, greitasis viešasis transportas kur kas pranašesnis už dyzelinius degalus naudojančias transporto priemones ar privačius automobilius.
Vilniuje pirmiausia siūloma įrengti vieną greitojo tramvajaus liniją maršrutu Santariškės – Stotis, kuri būtų 10,4 km ilgio. Manoma, kad piko metu tramvajai važinėtų kas 5, ne piko – kas 10 minučių. Šią trasą tramvajus esą nuvažiuos per 27 minutes, arba maždaug 10 minučių greičiau, negu autobusas ar troleibusas. Jis nestovės sankryžose, nes „protingi“ automatizuoti šviesoforai jam visada uždegs žalią šviesą.
Savivaldybė ir jau minėti užsienio ekspertai bei specialistai mini dar daug tramvajaus pliusų. Tačiau šiame liaupsių chore kažkaip nuslopsta kitų specialistų nuomonė apie tramvajų Vilniuje, pastebi „Lietuvos žinios“.
O jie kalba apie tramvajaus statybos keliamą chaosą – kelerius metus per visą miesto centrą būtų vykdomi šimtų milijonų litų vertės žemės, elektros infrastruktūros darbai. Nutiesus tramvajaus liniją kitiems vairuotojams nebus lengviau – daugeliu gatvių eismas bus uždraustas, nes Vilniaus gatvės tramvajui paprasčiausiai per siauros. Be to, kiek turėtų kainuoti tramvajaus bilietas, kad projektas atsipirktų bent per vieną kitą dešimtmetį, rašo „Lietuvos žinios“.