Nors motociklininkai į gatves gali išvažiuoti nuo kovo 1 d., Policijos departamento prie VRM komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė perspėja, jog prieš išvažiuodami į gatves, motociklininkai privalo atkreipti dėmesį į oro sąlygas, o jos šiuo metu tikrai nėra tinkamos. Taigi, motociklininkų išvažiavimas į gatves lieka daugiau teorine galimybe.
„Paskubėjimas yra labai rizikingas. Dabar dar šiek tiek lyja, bet gatves turi nuplauti lietus. Keliuose susikaupęs žvyras yra itin pavojingas motociklų vairuotojams“, – perspėja J. Liutkienė.
Kaip teigė policijos atstovė, nors KET nurodo galimybę išvažiuoti motociklu kovo 1 d., tam turi būti tinkamos kelio sąlygos. Tad patyrę motociklininkai, įsivertinę dabartines kelio sąlygas, to tikrai nedarys.
„KET parašyta, kad nuo sausio 1 d. galima išvažiuoti į gatves, bet tik atitinkant daugybę sąlygų. Patyrę vairuotojai nerizikuoja, atsižvelgę į oro sąlygas, kovo 1 d. į gatves neišvažiuos“, – sakė policijos atstovė.
J. Liutkienė atskleidė, jog policija patruliuoti motociklais pradės ne anksčiau balandžio 12 d. Taigi, ir kitiems motociklų vairuotojams patariama dar palaukti.
„Ne anksčiau balandžio 12 d. Policininkus patruliuoti Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas V. Grašys išleidžia maždaug balandžio 12 d. Ir tokiu atveju, maždaug penkias dienas stebimos oro sąlygos, data gali būti vėlinama“, – paaiškino J. Liutkienė.
Naujienų portalas tv3.lt primena, jog vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis.
Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.
Pasidalino patarimais motociklininkams ir automobilių vairuotojams
Anksčiau naujienų portalui tv3.lt Policijos departamento viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys pasidalino patarimais, į ką turėtų atkreipti į kelius išvažiuojantys motociklininkai, bei kiti eismo dalyviai.
Anot V. Grašio, pareigūnai tikisi, kad motociklų vairuotojai supranta, jog jie vairuoja padidintos rizikos transporto priemonę, kad jie yra atsakingi už savo veiksmus kelyje bei laikosi Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir žino, kad reikia eksploatuoti tik techniškai tvarkingą transporto priemonę. Todėl prieš pradedant sezoną jis motociklininkams rekomenduoja pasitikrinti ar atnaujinti teorines žinias.
„Primename, kad vairuojant motociklą reikia dėvėti tinkamą aprangą ir apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugas ir kt.). Vairuojant motociklą vairuotojams rekomenduojame vadovautis sveiku protu, logika, elgtis atsakingai, gerbti kitus dalyvaujančiuosius viešajame eisme ir savikritiškai vertinti savo pačių vairavimo įgūdžius bei elgesį“, – nurodo jis.
Komentuodamas tykančius pavojus keliuose motociklininkams grįžus į eismą, jis atkreipia dėmesį, kad tuo metu, kai prasideda motociklų važiavimo sezonas, keliai po žiemos barstymų dar būna tinkamai neišvalyti, ant kelio būna likę smėlio, žvyro ar kitų nešvarumų, kurie turi įtakos sukibimui.
„Pavasarį keliai neretai šlapi, o dėl smėlio ir purvo jie gali būti slidūs ir pavojingi. Nepamirškite, kad pavasariai Lietuvoje labai apgaulingi ir kelių danga pasikeitus orui gali tapti slidžia. Geriau vėliau pradėtas sezonas, negu ,,anksti pradėtas ir anksti baigtas“. Todėl ne tik ryte, bet ir visą dieną vertinkite besikeičiančias meteorologines oro sąlygas“, – siunčia raginimą Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas.
Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas siunčia perspėjimą ir automobilių vairuotojams, kuriuos ragina nepamiršti, kad atšilus orams keliuose padaugėja eismo dalyvių.
„Motociklų vairuotojai yra vieni iš jų, todėl reikia būti daug atidesniems keliuose, o persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą, išvažiuojant iš šalutinio kelio ar atliekant kitus veiksmus, nuolat reikia įsitikinti ar saugu, ar neartėja jokia kita transporto priemonė, ar nėra kliūčių.
Motociklas yra gerokai mažesnis nei automobilis, todėl gali būti sunkiau pastebima ar mažiau matoma ir netikėtai išnyranti transporto priemonė, o ir pasitaiko, kad motociklų vairuotojai manevruodami važiuoja tarp eismo juostų, todėl reikia būti budriems“, – nurodo jis.
Pareigūnai pastebi, kad labiau tolerantiški vairuotojai yra tie, kurie yra ar buvo ir dviračių transporto priemonių vairuotojai.
„Na, o vairuotojų kultūra Lietuvoje po truputį auga ir situacija gerėja. Pastebime daugiau pagarbos, tolerancijos ir supratimo, nors dar ne visi vairuotojai yra pakeitę savo įgūdžius, bet matome geras tendencijas“, – komentuoja V. Grašys.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!