Vidaus reikalų ministerijos siūlymu Vyriausybė pritarė nuo šių metų liepos 1 d. panaikinti rinkliavas už pažymas, patvirtinančias asmens gyvenamąją vietą.
Pažymą patvirtinančią gyvenamąją vietą gyventojai turi pateikti įvairioms institucijoms, todėl gyventojai į migracijos tarnybas kreipiasi gan dažnai, iki šiol kaskart sumokėdami 2 Lt rinkliavą ir papildomą mokestį už banko paslaugas.
Artimiausiu metu gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų bei gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos tvarkymas bus perduotas savivaldybėms, o šios naudosis specialiai sukurta informacine sistema, kuri sumažins šių dokumentų išdavimo sąnaudas.
Vidaus reikalų ministerija, įgyvendindama gyvenamosios vietos deklaravimo funkcijų perdavimą savivaldybėms, perka joms kompiuterius, programinę įrangą, seniūnijose įrengia saugaus duomenų perdavimo kanalus, ministerijoje modernizuojama tarnybinė stotis ir kompiuterinio tinklo užkardai.
Šiuo metu asmens gyvenamąją vietą patvirtinantį dokumentą išduoda teritorinių migracijos įstaigų migracijos tarnybos. Dokumentas surašomas rankiniu būdu, už jo išdavimą imama 2 litų valstybės rinkliava. Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos duomenimis, 2003-2005 metais gyventojams buvo išduota 746 tūkst. pažymų, patvirtinančių jų gyvenamąją vietą. Migracijos tarnybos už šių dokumentų išdavimą iš gyventojų surinko bemaž 1,5 mln. litų.
Įgyvendinus gyvenamosios vietos deklaravimo funkcijų perdavimą savivaldybėms, gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugos bus priartintos prie gyventojų (jas įgyvendins seniūnijos ar kiti savivaldybės administracijos padaliniai), taip pat bus įgyvendintas Europos vietos savivaldos chartijoje įtvirtintas subsidiarumo principas.