Trečiadienį Vyriausybė pritarė Lygių galimybių įstatymo pakeitimo projektui, kuris teikiamas Seimui.
Projekto tikslas - užtikrinti lygių galimybių problemų sprendimo tęstinumą bei perkelti į Lietuvos Respublikos teisės sistemą Europos Sąjungos Rasinės lygybės direktyvos, draudžiančios diskriminaciją daugelyje kasdienio gyvenimo sričių dėl rasės ar etninės priklausomybės, bei Užimtumo lygybės direktyvos, draudžiančios diskriminaciją užimtumo ir profesinėje srityje dėl religijos ar įsitikinimų, negalios, amžiaus ir seksualinės orientacijos, nuostatas.
Šiuo įstatymo projektu siūloma įtvirtinti konkretų draudimą diskriminuoti, taikomą narystės ar dalyvavimo asociacijų, profesinių sąjungų bei kitų darbuotojų ar darbdavių organizacijose, kurių nariai yra atitinkamo amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės grupės, religijos, įsitikinimų ar tikėjimo asmenys, veikloje atžvilgiu.
Taip pat siūloma, kad teismuose ar kitose kompetentingose institucijose nagrinėjant asmenų skundus ar ieškinius dėl diskriminacijos ir pareiškėjui nurodžius faktines aplinkybes, leidžiančias daryti prielaidą dėl diskriminacijos buvimo, būtent skundžiamas asmuo ar institucija turėtų įrodyti, jog lygių galimybių principas nebuvo pažeistas.
Siekiant užtikrinti kompensacijos už lygių galimybių pažeidimą skyrimą, siūloma numatyti, kad asmuo, patyręs diskriminaciją, galėtų reikalauti iš kaltų asmenų atlyginti turtinę ir neturtinę žalą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Įstatymo projekte taip pat siūloma nustatyti, teismuose asociacijoms, viešosioms įstaigoms, kitoms nevyriausybinėms organizacijoms teisę pareikšti ieškinį viešajam interesui ginti diskriminacijos bylose. Taip būtų atstovaujama veiksmingiau ir būtų užtikrinama efektyvi gynyba, sakoma Vyriausybės pranešime spaudai.