• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas duoda, kitas ima, ir taip abiem bus geriau. Ir apie tai geriau nekalbėti, nes bus blogiau.

REKLAMA
REKLAMA

Sakoma, kad iš uosto bendrovių krovinius išvežančių vairuotojų ir jų dokumentus tikrinančių muitininkų santykiai yra kaip tik tokie. Visi žino, kad geriau duoti, bet niekam nesakyti, kad paėmė - lai nuogas karalius atrodo kaip puikiausiais apdarais pasidabinęs.

REKLAMA

Kam neteko matyti nei duodančio vairuotojo, nei imančio muitininko, tas Lietuvos Respublikos muitinės vadinti korumpuota įstaiga neturi teisės. Aš irgi nemačiau, tad susilaikysiu.

Tačiau vakar vienos tranzitinių krovinių pervežimo bendrovės vadovas atėjo į „Vakarų ekspreso“ redakciją ir išrėžė, kad jam jau pabodo dalinti kyšius uosto kompanijose dirbantiems muitininkams. Neva duoda ne tik jis, bet ir visi kiti, bet kalbėti apie tai nenori.

REKLAMA
REKLAMA

O jis - kaip tas vaikas minios - iš daugybės matančių vienintelis ėmė ir prakalbo, tačiau panoro likti anonimu, nenori, kad karalius supyktų. Žinok, tai reiškia, kad įmonė esą bus „užėsta“, mat muitininkai jo įmonei priklausančių sunkvežimių dokumentų patikrą atliks paskiausiai, pirmiausiai patikrinę tuos, kurie davė ne tik dokumentus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Henriko (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi), norint užsitikrinti greitesnę dokumentų įforminimų procedūrą tereikia įdėti 30 litų į pasą ar TIR knygelę ir jau po valandos sunkvežimį bus galima išvairuoti iš uosto teritorijos.

REKLAMA

To nepadarius pareigūnai ilgai ir nuobodžiai sklaidys dokumentus ir neradę litų būtinai suras priekabių. Tarp vairuotojų esą sklando gandai apie vieną (tik vieną!!!) principingą pareigūnę, kuri kyšio neimanti ir už bet kokias užuominas juos išpeikianti arba siunčianti pas kitus pareigūnus.

REKLAMA

(Ne)patvirtintais duomenimis muitinėje tokia „tvarka“ galioja jau metų metus, o ilgiau dirbantys vilkikų vairuotojai moko jaunuosius kolegas - kada, kur, kiek įdėti, kam paduoti.

gana neilgai krovinių pervežimo versle dirbantis vyras iš pradžių tikino pamanęs, kad pasakodami apie mistinius 30 litų vairuotojai jį mulkina, tad vieną dieną pats sėdo prie sunkvežimio vairo ir sako įsitikinęs, kad be tų kelių banknotų tenka laukti pusdienį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O laikas versle - pinigai, galbūt daug didesnė suma už tuos 30 litų. Taigi, visiems patogu.

Įdomi ir kita vairuotojų pozicija - Lietuva juk Europos Sąjungos valstybė, todėl čia to neturi būti, o Rusijos ir Baltarusijos muitininkams duoti kyšį - ne nuodėmė, mat pastarieji dar įpratę dirbti taip, kaip ir Sovietų Sąjungos laikais, kai kyšis buvo kone norma.

REKLAMA

Ir duoda. Pasiguodžia vieni kitiems ir vėl duoda. Neduotų - neimtų. Reikalautų - neduotų, arba praneštų atitinkamoms tarnyboms. Juk duoti, kaip ir imti, yra nusikaltimas, už kurį baudžiama įstatymų nustatyta tvarka.

Juolab, kaip tvirtina Muitinės departamento atstovai, vairuotojai tikrai žino šios įstaigos anoniminį pasitikėjimo ar Tarnybinių tyrimų tarnybos telefoną. Galų gale dar yra Specialiųjų tyrimų tarnyba, policija.

REKLAMA

Tačiau tokia „tvarka“ galbūt jiems patogesnė. Tokiu atveju 100 iš uosto išvažiuojančių sunkvežimių reiškia 3000 litų „juodų“ pinigų, nuo kurių nė mažiausia dalis nepateks į valstybės biudžetą. O jį šiuo metu pildome mes - padidinto PVM ir kitų mokesčių sąskaita.

Mums nuo to tikrai nepatogiau.

Valdas Pryšmantas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų