Vakar, lapkričio 3 d. vykusio Kultūros paveldo departamento Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio metu, į Kultūros vertybių registrą buvo įrašytos Alytaus geležinkelio tilto liekanos. 1893 – 1899 m. rusų inžinieriaus Nikolajaus Beleliubskio suprojektuoto ir statyto tilto liekanoms suteiktas vietinio reikšmingumo lygmuo.
Tiesiant Varėnos – Gardino geležinkelį (per Alytų į Suvalkus), 1899 m. baigtas statyti neįprastai aukštas tiltas. Nemuno vagoje buvo įmūryti du 20 m aukščio taurai ir Cerberio sistemos 239.2 m ilgio tilto santvara. Geležinkelio tiltas, dėl savo konstrukcijos tapęs rusų inžinierių pasididžiavimu, buvo aukščiausias Rusijos imperijoje.
Rusų kariuomenė, pasitraukdama iš Alytaus, 1915 m. išsprogdino tilto dalį. Vokiečiai, užėmę Alytų, susirūpino geležinkelio tilto atstatymu. Per kelis mėnesius buvo pastatytas aukštesnis nei buvęs tiltas. Tačiau dėl silpnos konstrukcijos 1927 m. tiltas buvo uždarytas ir išardytas.
Šiuo metu buvusio tilto vietoje, išsaugant išlikusias autentiškas senojo geležinkelio tilto liekanas ir nepažeidžiant vertingųjų savybių, planuojama pastatyti naują tiltą.
Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos nuotraukos