Autobusų stotelės, esančios magistralės Vilnius-Kaunas ruože ties Elektrėnais, bus iškeltos į Elektrėnų miesto teritoriją. Dėl to sumažės eismo įvykių, kurių metu nukenčia pėstieji, o taip pat padidės leistinas automobilių važiavimo greitis ir pagerės važiavimo sąlygos viename iš svarbiausių šalies kelių.
Tai nutarta spalio 16 d. susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pavedimu surengtame susitikime Elektrėnų savivaldybėje, kur buvo aptartos eismo saugos gerinimo galimybės magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas. Posėdyje dalyvavo Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Elektrėnų savivaldybės atstovai.
Šiuo metu apie 200 Elektrėnų gyventojų, eidami į autobusų stotelę ir rizikuodami savo gyvybe, kasdien turi pereiti magistralę Vilnius–Kaunas. Per pastaruosius ketverius metus vien tik magistralės ruože ties Elektrėnais įvyko 5 įskaitiniai eismo įvykiai, kuriuose 2 pėstieji žuvo ir dar 3 buvo sužeisti.
Tikimasi, kad, iškėlus dabar esančias autobusų stoteles prie žiedinės sankryžos Elektrėnuose, eismo įvykių skaičių pavyks sumažinti. „Elektrėniškiams šis sprendimas pagerins gyvenimo kokybę, nes autobusų stotelę jie pasieks ir grįš iš jos saugiai, o vairuotojams, važiuojantiems tarp Vilniaus ir Kauno, sumažės kliūčių“, - sakė ministras E. Masiulis.
Iki naujų autobusų stotelių bus įrengti patogūs pėsčiųjų takai, įrengtos pėsčiųjų perėjos su saugos salelėmis, autobusų laukimo peronai su sėdimomis vietomis.Šalia naujųjų stotelių bus įrengta ir autobusų stotelė vietiniam autobusui, kuriuo toliau gyvenantys elektrėniškiai galės pasiekti tarpmiestinių autobusų stoteles. Įgyvendinus šį projektą, į Elektrėnus per dieną užsuks apie 50 autobusų (šiuo metu – 60) ir keleiviams nereikės autobusų laukti ilgiau nei 30 min. Stotelės šalia kelio bus panaikintos, o skiriamojoje juostoje bus įrengta tinklo tvora, neleidžianti kirsti kelio pėstiesiems nesaugiose vietose. Tuo pačiu greitį magistralės Vilnius – Kaunas ruože ties Elektrėnais bus galima padidinti iki 80-90 km/h (šiuo metu leistinas maksimalus greitis – 70 km/h), tad pagerės susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno.
Skaudžiausi su pėsčiaisiais susiję eismo įvykiai magistralėje Vilnius-Kaunas dažniausiai įvyksta tuomet, kai pėstieji bando ją pereiti. Viena svarbiausių šios problemos sprendimo priemonių – esamų autobusų stotelių iškėlimas ir įrengimas tokiose vietose, kur pėstieji galėtų saugiai kirsti kelią. Kitos panašios vietos bus prie skirtingų lygių sankryžų. Kai kuriose vietose numatoma įrengti naujus skirtingų lygių perėjimus pėstiesiems.