Kauno miesto mero Andriaus Kupčinsko įsitikinimu, reikia bendro partijų požiūrio ir sutarimo, kad būtų teisingiau paskirstomos kelių priežiūrai valstybės skiriamos lėšos Lietuvos savivaldybėms. Mat dabar kai kam pinigų tenka daug, o kitiems jų nutrupa vos vos.
„Mes sudedame didelę dalį Kelių priežiūros fondo, o šiemet atgaunam vos penkis milijonus litų, nors kauniečiai benzino pilasi tiek, kad sumoka 170 milijonų litų akcizų”, - aiškino ketvirtadienį A. Kupčinskas miesto tarybos posėdyje, komentuodamas savivaldybės vadovų nusiteikimą Vilniuje ryžtingiau kovoti „už savo miesto pinigus“.
Penktadienį ELTA paprašė Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinį direktorių Virgaudą Puodžiuką pakomentuoti padėtį, ar tikrai skirstant savivaldybėms kelių priežiūros lėšas Kaunas lieka nuskriaustas.
V. Puodžiukas nesutiko pripažinti teisingais Kauno miesto mero priekaištų. „Yra valstybė, yra jos biudžetas, yra valstybiniai keliai ir jų priežiūros programa. Taip pat yra įstatymas, pagal kurį programa finansuojama. Savivaldybės savo gatvėmis pirmiausia turėtų pasirūpinti savo biudžetų lėšomis. O tie pinigai, kuriuos jos gauna iš fondo - valstybės skiriama savivaldybėms parama, bet ne pagrindinės lėšos”, - sakė Kelių direkcijos vadovas, beje, buvęs kaunietis.
Jo nuomone, negalima teigti, kad kauniečiai vairuotojai šimtus milijonų sumoka akcizų už benziną ar dyzeliną, todėl tie pinigai logiškai vien Kaunui turėtų likti. Jei tiek daug kuro žmonės į mašinų bakus prisipila, tai tikrai ne vien Kauno gatvėmis važinėdami jį sunaudoja. Kauniečiams reikia ir magistralinių - valstybinių kelių, todėl teigti, kad jų priežiūra Kauno vairuotojams neturi rūpėti, ne visai teisinga.
„Taip, šiais metais savivaldybėms skirtos lėšos yra kur kas mažesnės negu pernai - juk krizė, nieko nuostabaus, - sakė V. Puodžiukas. - Bet Kaunas neturėtų skųstis. Pasitikslinau dokumentus: per keletą kartų iš kelių priežiūros programos miestas šiemet gauna 7,86 mln. litų. Be to, šiemet valstybė sumokėjo 3,5 milijono litų skolą, likusią po Vilijampolės tilto Kaune remonto (Finansų ministerija šias lėšas priskaičiavo šiemetinio biudžeto išlaidoms)”.
Ir dar Kaunui skyrėme apie pusketvirto milijono litų eiliniam tiltui į Nemuno salą pastatyti, sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius. „Ar tas tiltas labiau reikalingas Kaunui negu tvarkingos, be duobių gatvės, ne mums spręsti. Tai - savivaldybės funkcija. Čia mes jokios įtakos neturime: kaip miesto taryba nusprendžia, taip ir susidėlioja prioritetus, kam pirmiausia panaudoja valstybės paskirtas kelių priežiūros programos lėšas”, - paaiškino V. Puodžiukas.