Baigti statyti Šventosios uostą planuojama 2013 metais. Pritardamas šio uosto statybos programai, susisiekimo ministras prašė atsižvelgti į žvejų poreikius.
Šventosios uosto atstatymas jau nebėra utopija - prasidėjo konkretūs jo atkūrimo darbai
Detalusis Šventosios uosto planas ir techninis projektas turėtų būti baigti daryti 2011 metais, o uosto statybų darbus ketinama baigti 2013 metais.
Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos programos priemonių planas susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui buvo pristatytas praėjusį ketvirtadienį.
"Pagaliau prasidėjo konkretūs darbai - atliekama Šventosios miesto detaliojo plano korektūra, tikslinamos Šventosios uosto ribos, dar šiais metais bus parengti teritorijos planavimo dokumentai, - sakė susisiekimo ministras pasibaigus Šventosios uosto statybos programos pristatymui. - Džiaugiuosi, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai ir Palangos miesto savivaldybei pavyko suderinti uosto atkūrimo veiksmų planą."
A. Butkevičius paprašė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, Klaipėdos apskrities ir Palangos savivaldybės vadovų nenuskriausti žvejų, atsižvelgti į jų poreikius, nes atstatant Šventosios uostą reikės vietos jų laivams ir veiklai.
Šventosios uosto statybos programos priemonių planą parengė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija bendradarbiaudama su Palangos savivaldybe. Parengiamuosius ir priešprojektinius darbus užbaigti planuojama dar šiemet, 2009 metais bus rengiama uosto galimybių studija, o iki 2010 m. bus vykdoma inžinerinio geologinio kartografavimo programa bei archeologiniai tyrimai.
Vykdant šį valstybinės reikšmės projektą tikimasi panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą. Lėšos bus skirtos atliekant Šventosios uosto poveikio aplinkai vertinimą bei rengiant šio uosto techninį projektavimą. Tarptautinės finansinės paramos tikimasi gauti ir būsimo uosto galimybių studijai rengti.
Šventosios valstybinis jūrų uostas taps turistiniu lengvųjų laivų uostu, kuriame švartuosis nedidelės grimzlės turistiniai, žvejybos ir žinybiniai laivai. Atstatytas uostas galėtų aptarnauti Valstybės sienos apsaugos tarnybos, specializuotus gelbėjimo, išsiliejusios naftos surinkimo, priešgaisrinius, jūros aplinkos apsaugos bei kitų valstybės institucijų laivus. Uostas galėtų priimti mažuosius jūrinius kruizinius bei keleivinius, kitus pramoginius ir sportinius laivus.
Pokario laikais Šventosios uoste švartavosi nedideli žvejų laiveliai, jo infrastruktūra buvo palaikoma pamario žvejų lėšomis.