Du azijiečiai Graviky Labs steigėjai, startuoliai, kurie kurdami savo produktą Air-Ink (lt. oro-rašalas) išnaudojo automobilių, sunkvežimių ir autobusų taršos problemą. Išmetamąsias dujas jie sugalvojo paversti rašalu.
Kaip vyksta procesas?
Procesas prasideda naudojant prietaisą vadinamą Kaalink, kuris prisijungia prie automobilio išmetamųjų dujų vamzdžio. Kaalink yra filtras, kuris sugeria juodus suodžius iš deginamo benzino, dyzelino bei kito kuro.
Kiekvieną Kaalink filtrą galima naudoti daug kartų ir manoma, kad jie perdirba 85-95% suodžių emisijos iš transporto priemonės, remiantis laišku, kurį kompanija atsiuntė Business Insider.
„Išvengdami tam tikrų dalelių patekimo į orą, mes galime užkirsti kelią ligoms susijusioms su kietųjų dalelių patekimu į organizmą“,– laiške rašė Graviky Labs bendraautoriai Anirudh Sharma ir Nikhil Kaushik.
Perdirbamos smulkios dalelės
Kaalink filtras nesustabdys klimato kaitos ir anglies dioksido taršos, bet anglies suodžiai, kuriuos perdirba filtras taip pat teršia aplinką. Ši taršos forma vadinama PM 2.5.
PM reiškia kietąsias daleles, o 2.5 reiškia, kad dalelių skersmuo siekia 2,5 mikronų arba mažesnį — tai maždaug vienos bakterijos dydis.
Tokia tarša yra ypatingai nemaloni, nes ji gali patekti į plaučius ir sukelti ilgalaikes sveikatos problemas, tokiais kaip astma ar lėtinės plaučių ligos.
PM 2.5 lygis, kai kuriuose miestuose yra toks didžiulis, kad kasdieniai lauko užsiėmimai, kaip vaikščiojimas, bėgiojimas, arba važinėjimas dviračiais kelia didesnį pavojų sveikatai, nei buvimas namuose.
Didelių mastų nebus
A.Sharma, N.Kaushik bei dar du produkto bendraautoriai tobulino savo technologijas daugiau, nei metus ir neseniai išleido Air-Ink.
Labai mažai tikėtina, kad gaminant rašalą iš automobilių, sunkvežimių ir autobusų išmetamųjų dujų pavyktų pagerinti oro kokybę globaliais mastais. Daug labiau gali padėti įvairūs apribojimai, ar taršos mažinimo technologijos įmontuotos beveik visose moderniose mašinose.
Nepaisant to, tai įdomi idėja, kuri pritaikoma milijonuose senesnių transporto priemonių, ypač besivystančiose šalyse, kur taršos reglamentai retai vykdomi.