REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaraisiais metais automobilių vagystės sudarė vos 2 proc. visų kasko draudimu apdraustų antomobilių vagysčių. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (VRM) duomenimis, 2013 m. Lietuvoje užregistruota 3 tūkst. 166 automobilių vagystės, o t. y. 7 proc. mažiau nei 2012-aisiais. Statistika gerėja, tačiau ilgapirščiai nesnaudžia: jų įsilaužimo technika tobulėj, kaip ir į automobilius diegiamos šiuolaikiškos apsaugos priemonės.

Pastaraisiais metais automobilių vagystės sudarė vos 2 proc. visų kasko draudimu apdraustų antomobilių vagysčių. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (VRM) duomenimis, 2013 m. Lietuvoje užregistruota 3 tūkst. 166 automobilių vagystės, o t. y. 7 proc. mažiau nei 2012-aisiais. Statistika gerėja, tačiau ilgapirščiai nesnaudžia: jų įsilaužimo technika tobulėj, kaip ir į automobilius diegiamos šiuolaikiškos apsaugos priemonės.

REKLAMA

Atsipalaiduoti nederėtų

„Valstiečių laikraščio“ kalbinti vairuotojai įvairiuose šalies regionuose patvirtino statistikos duomenis: nė vienas per pastaruosius metus neturėjo problemų dėl automobilių vagysčių. Štai 11 metų „Audi“ vairuojanti kaunietė Agnė Pikšrytė sakė, kad dabar automobilį kieme palikti daug saugiau nei prieš dešimtmetį.

„Anksčiau užtekdavo automobilio salone pusvalandžiui palikti pirkinių krepšį ar rankinę, ir jau grįžęs galėjai rasti išmuštą stiklą. Nors pirkinio vertė dažnai nebūna didelė, automobilio durelių stiklas atsieina bent šimtinę, – sakė kaunietė. – Anksčiau ir pačius automobilius labiau vogdavo, tačiau pastaruoju metu nesu girdėjusi, kad kam nors iš pažįstamų būtų pavogę automobilį.“ Kalbinta moteris įsitikinusi, kad garsiai kaukianti signalizacija labiausiai atbaido ilgapirščius.

REKLAMA
REKLAMA

Draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojo Ernesto Goliančiko teigimu, kaunietei Agnei ir kitiems „Valstiečių laikraščio“ skaitytojams vairuotojams visiškai atsipalaiduoti nederėtų, mat laisvėje esantys vagys tapo gudresni, apsukresni. Pasak jo, ne visuomet vagiamas visas automobilis, kartais daug vertingiau nelegaliai pasisavinti automobilio detales, kurias vėliau galima brangiai parduoti juodojoje rinkoje. Jis taip pat paminėjo, kad padaugėjo piktybinio automobilio apgadinimo atvejų, kai nuostolių būna net keli tūkstančiai litų.

REKLAMA

Moderni paieškos sistema

Dažniausiai vagiamos automobilių dalys, pasak E.Goliančiko, yra veidrodžiai, automobilinės garso ar navigacinės sistemos. Vidutinė tokios vagystės žala gali būti net iki dešimties tūkstančių litų. Ne veltui vairuotojai iki šiol, palikę automobilį ilgesniam laikui, radijo imtuvą ir navigacinę sistemą slepia dėklėje ar po sėdyne.

Policijos departamento duomenimis, automobilių vagysčių tendencijos kasmet keičiasi, priklausomai nuo paklausos rinkoje. Vagys atidžiai domisi ir automobilyje įrengta apsaugos sistema. Prieš keletą metų tarp labiausiai vagiamų buvo BMW ir „Audi“ verslo klasės automobiliai, tačiau jų vairuotojams pradėjus diegti aukštos kategorijos apsaugos sistemas situacija pasikeitė. Šiuo metu labiausiai vagiami „Toyota“ bei „Honda“ automobiliai.

REKLAMA
REKLAMA

Baltijos monitoringo centro (BMC) direktoriaus Daumanto Knipo teigimu, aukščiausios klasės automobilių apsaugos sistema „Sherlog“ ekonomiškai atsiperka eksploatuojant didesnės nei septyniasdešimties tūkstančių litų vertės transporto priemonę. „Šią sistemą tiksliau vertėtų vadinti ne apsaugos, o paieškos sistema. Ji netrukdo vagims pavogti automobilio, tačiau radijo siųstuvu perduoda pavojaus signalą į visą parą budintį operatyvinio valdymo centrą. Signalas perduodamas radijo lokatorių tinklu, dengiančiu visą teritoriją, todėl pasitelkus specialia įranga aprūpintus paieškos ekipažus galima nedelsiant rasti automobilį, policijai nurodyti jo buvimo vietą. Paieškos apsaugos sistema saugo „rizikingų“ automobilių grupę, kuri ne visuomet būna tiesiogiai susijusi su automobilio verte, bet dažniau – su automobilio populiarumu rinkoje“, – sakė D.Knipas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ilgapirščiai pamėgo sostinę ir Palangą

Pašnekovo teigimu, vogti automobiliai dažnai realizuojami buvusiose postsovietinėse šalyse, todėl paprastai vagiami tik šių šalių rinkose paklausūs automobiliai. „Pavyzdžiui, BMW automobilių prieš keletą metų buvo vagiama daugiausia, o šiuo metu jų savininkai gali ramiai miegoti, nes Rytų Europoje jie – jau nepaklausūs“, – teigė automobilių specialistas.

Draudikų duomenys rodo, kad daugiausia vagysčių pastaraisiais metais užregistruota Vilniuje bei Palangoje. Taip pat pastebėta, kad vagys vis dažniau dairosi į automobilius su užsienietišku valstybiniu numeriu. Draudikų teigimu, ilgapirščiai, norėdami įsitikinti, jog automobilyje nėra įdiegtų paieškos sistemų, vogtą transporto priemonę palieka kelioms dienoms daugiabučio kieme. Jei per tą laiką automobilio savininkas savo keturračio turto „neatsiima“, vogta transporto priemonė išvežama į užsienį.

REKLAMA

Draudikai vairuotojams Lietuvoje pataria drausti automobilius kasko draudimu, kad, nukentėję nuo ilgapirščių, jie galėtų gauti draudimo išmoką, apskaičiuotą pagal automobilio rinkos vertę. O štai į Didžiąją Britaniją dirbti išvykę tautiečiai perspėja, kad šioje šalyje siautėja apsukrūs ir itin sumanūs automobilių vagys iš Bulgarijos. Londone 5 metus gyvenantis šiaulietis Marius teigė, kad Anglijoje jau praėjo tie laikai, kai automobilių vagys naudodavosi laužtuvais ir beisbolo lazdomis.

„Neseniai atliktas tyrimas atskleidė, kad dabar vis daugiau vagių naudojasi naujausiais mokslo pasiekimais, todėl jiems automobilį pavogti vis paprasčiau, – „Valstiečių laikraščiui“ sakė emigrantas. – Vis dažniau automobiliai vagiami naudojant elektroninę įrangą, kuri leidžia įsilaužti į mašiną nedaužiant lango ar nelaužiant spynelių“. Emigranto teigimu, tokią nelegalią automobilių atrakinimo įrangą vagys dažniausiai atsisiunčia internetu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų