Eismas (nuotr. BFL)

Eismas (nuotr. BFL)

Lapkritį vairuotojus pasitinka naujos kelių eismo taisyklės (KET). Pasak Susisiekimo ministerijos, šį kartą pataisos skirtos papildomam pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui užtikrinti. Visgi, senus įpročius pakeisti naujais privalės automobilių vairuotojai. Būtent jiems įsigalioja griežtesni reikalavimai.

Pasikeitus teisiniam eismo reguliavimui, nuo šiol vairuotojai privalo kitaip nei įprastai elgtis artėdami link pėsčiųjų perėjų bei lenkdami dviratininkus. Tuo metu pėstieji pereiti gatvės negalės kalbėdami ar kitaip naudodamiesi mobiliuoju telefonu.

Naujos vairuotojų pareigos 

Viena svarbiausių taisyklių, kurias būtina įsidėmėti, tai sukant į dešinę arba kairę sankryžose, privalu praleisti į vairuotojo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą jau įžengusį, ja žengiantį arba dar prie pat kelkraščio stovintį ir laukiantį galimybės kirsti kelią pėsčiąjį. Toks pats reikalavimas taikomas ir nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose.

REKLAMA

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

Tokį sprendimą, pasak saugaus eismo specialistų, paskatino priimti siekis apsaugoti labiausiai pažeidžiamus eismo dalyvius bei noras sumažinti žūčių skaičių perėjose.

Todėl, pasak jų, svarbu, kad vairuotojas situaciją įvertintų ir sprendimą dėl pėsčiojo praleidimo priimtų iš anksto, t. y., ne pėsčiajam jau stovint važiuojamoje dalyje, o jam dar esant ant šaligatvio ir ketinant įžengti.

Taip pat vairuotojai nebegali skubinti pėsčiųjų ir pravažiuoti per perėją vos tik pėsčiajam išėjus iš transporto priemonės važiavimo juostos. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į tai, kad pėstysis dėl nenumatytų priežasčių gali stabtelėti kelyje – suklupus ar kažką pametus, ir vairuotojas tokiu atveju nespėtų išvengti susidūrimo.

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

O apvažiuojant ar lenkiant ta pačia kryptimi važiuojančius dviratininkus, vairuotojai privalo išlaikyti ne mažesnį kaip 1 m šoninį atstumą, kai vairuojama ne didesniu kaip 50 km/h greičiu, ir laikytis 1,5 m atstumo, kai važiuojama greičiau nei 50 km/h.

Draudimai pėstiesiems

Įpusėjus lapkričiui vis dar pasitaiko atvejų, kuomet į perėjas žengiama naudojantis mobiliuoju telefonu. Toks elgesys pagal naujas kelių eismo taisykles yra nebepriimtinas ir baustinas.

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

Pakeitus 44 KET punktą, nustatyta, kad pėstysis privalo vengti bet kokių veiksmų, kurie atitrauktų jo dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo, kuris padėtų užtikrinti asmeninį saugumą.

REKLAMA

Pašaliniais veiksmais yra įvardijama kalbėjimas mobiliuoju telefonu, naudojimasis išmaniaisiais įrenginiais, muzikos klausymas. To kertant važiuojamąją dalį privalu vengti, kadangi šie veiksmai kelia pavojų kelyje savo ir kito eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Tiesa, nuobaudos už šio reikalavimo nepaisymą nėra apibrėžtos Administacinių nusižengimų kodekse. Taigi, atsakomybė pėstiesiems galėtų būti pritaikyta nenumatytų pažeidimų tvarka. Tai reiškia, kad gresianti bauda siektų nuo nuo 10 iki 12 eurų. O pirmą kartą prigautiems tektų susimokėti 5 eurus.

Greitesni „klevai“

Pradedantiesiems vairuotojams nuo šiol leidžiama greičio pedalą ne gyvenvietėse spausti stipriau. Tai reiškia, kad šiems asmenims, vairuojantiems motociklus, lengvuosius automobilius, automagistralėse bus leidžiama važiuoti iki 100 km/h greičiu (buvo 90 km/h), greitkeliuose – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu (visuose iki šiol buvo 70 km/h).

Pakeitimai negalios tik keturračiams motociklams.

Taip pat didinamas leistinas greitis ir autobusams, krovininiams automobiliams greitkeliuose.

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

„Jei mokykliniai autobusai dabar turi važiuoti 70 km/h, tai dabar jie galėtų važiuoti 80 km/h, nes kitu atveju formuojasi spūstys. Matome pagal kitų šalių praktiką, kad įvedus pakeitimą, sumažėtų spūsčių“, – Vyriausybės posėdyje anksčiau sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

REKLAMA

Daugiau laisvės posūkiui į dešinę

Jau kitais metais vairuotojų laukia dar vienas svarbus pokytis. Nuspręsta, kad bus atsisakoma KET 75 punkto. Tai reiškia, kad į dešinę suksime kitaip. Kol kas, vadovaujantis papildomos sekcijos rodyklės kryptimi, leidžiama važiuoti tik įsijungus žaliam sekcijos signalui.

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

KET pokyčiai (nuotr. Organizatorių)

Atsisakius šio punkto, miestų savivaldybės galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose. Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (taip pat ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.

Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams bei pėstiesiems.

Tikimasi, kad šis sprendimas padės sumažinti transporto spūstis labiausiai automobiliais perpildytose miestų sankryžose.

Edma
2018-11-17 09:39:26
Tai kam tas lenteles reikejo naikint
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Perspėja lietuvius: buitinė chemija suluošina sveikatą amžiams
DABAR RODOMA
Atgijo Romos eglė: iš bjauriojo ančiuko virto gulbe
DABAR RODOMA
Kristina Ivanova apie skandalingą „Playboy“ fotosesiją: „Tuo metu toks buvo protelis“
DABAR RODOMA
Avarija Kauno rajone: per susidūrimą su kariškiais nukentėjo 3 žmonės
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
aron 2018-11-17 19:26:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
o kaip del nosies krapstymo einsnt per pereja? irgi negalima? cirkas tikras cirkas prasidejo    ATSAKYTI
As123 2018-11-17 23:10:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
  
AUSMA 2018-11-17 17:22:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Mažuose miesteliuose išvis baisu, nagli pestieji,sustoji praleist prie perėjos, o jie pro mašinos galą praeina... ir kaip tada, kas pažeidžia taisykles? Arba iki perejos nepajegia nueit nors ji vos už kelių metrų!!!!    ATSAKYTI
Gintaras 2018-11-17 16:49:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O kaip ankštose ir ilgose salelėse? Važiuoti 10 km/h greičiu lygiagrečiai su dviratininku, nes metro nebėra kur palikti, lenkti tenka vos per 30 cm atstumą. Padarė pagal kažkokius standartus tas saleles tokias ankštas, kad siaubas. Gerina, tobulina bet viską tik dar labiau sušika proto bokštai. Jei neturite pinigų normaliems keliams iš viso nieko nedarykite, pirštą čiulpkite atsigulę.   ATSAKYTI
privalu 2018-11-17 11:52:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
"sukant į dešinę arba kairę sankryžose, privalu praleisti į vairuotojo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą jau įžengusį, ja žengiantį arba dar prie pat kelkraščio stovintį ir laukiantį galimybės kirsti kelią pėsčiąjį". sutinku, bet dauguma tokių perėjų įrengta vos metro atstumu nuo lygiagrečios gatvės. kertant sankryžą užblokuoji eismą ir rizikuoji, kad kas nors į tave įvažiuos. patraukite perėjas bent 3m. nuo sankryžos.
   ATSAKYTI
Pilietis 2018-11-17 11:23:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na bet koks pavadinimas baisus. Tipiškas žurnalisto požiūris kompromituot   ATSAKYTI
guste 2018-11-17 10:13:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
o islipus pesciojo dar nereiks pervesti per pereja..chcha-cha?   ATSAKYTI
Gera mintis 2018-11-17 10:34:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Galėtum. Juk, vis tiek, reikės stovėti ir laukti kol pėstysis praeis. Galėsi paraginti išlipus  
Severinas 2018-11-17 10:12:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Butina visiems vairuojantiems, tame tarpe kuriantiems taisykles, dazniau vaikscioti pesciomis, kad isitikinti, kas gerai, ko per daug. Stengiuosi vairuoti pagal taisykles, laikytis greicio, laikytis reikalavimu del pesciuju ir dviratininku. Aplinkui daugybe nuprotejusiu vairininku, per kelias minutes pazeidzianciu desimtis taisykliu reikalavimu. I vairuotojus, besilaikancius taisykliu, ziurima su panieka. Nereikia daugiau grieztinti, reikia efektyviai taikyti taisykles   ATSAKYTI
Egidijusss 2018-11-17 10:03:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Kvailas straipsnis. Jau visa mėnesi ta pati rašo. Tutbūt gerus pinigus gauna? Pakeiti pavadinma. Gaunasi naujas straipsnis.   ATSAKYTI
Nu jo 2018-11-17 09:46:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Tai gal tie pestieji ir dviratininkai patys turetu saugotis? Kodel ta nasta uzkraunama tik vairuotojams? Pvz., yra dviraciu takas, asfaltuotas ir valomas, bet ne - dviratininkai vis tiek pjauna vaziuojamaja dalim ir taip trukdo automobiliu srautui. Ir vairuotojas ta vertybe turi apvaziuot isvaziuodamas i kita juosta. Gal ir teisingai - suda juk reikia didesniu lanku apvaziuot, nes kitaip apsitaskysi ir smirdesi. Kazkodel dviraciu infrastruktura nekuriama, o primetama vairuotoju saskaita... vairuotojams susiaurina juosta ir nupiesia dviratininku taka - super isspresta saugumo problema... Apie didziuma pesciuju is vis reiktu patylet - jie galvoja, kad yra nemirtingi...   ATSAKYTI
Edma 2018-11-17 09:39:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai kam tas lenteles reikejo naikint   ATSAKYTI
Šiaip žmogus 2018-11-17 09:33:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Kuo daugeja naujų taisyklių tuo daugiau avarijų, jau senai įvesta taisyklė, kad būtina praleisti pėsčiuosius iškart kai jie prieina, bet visiem atsiprašant pxj. Tai klausimas:kam kurti naujas taisykles, jų nesilaikyti ir didinti tikimybę mirti........
   ATSAKYTI
Dalyvis 2018-11-17 07:15:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Nu man dar neisigaliojo nė viena. žodžiu viskas po senovei   ATSAKYTI
W 2018-11-17 08:15:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Reiškia toliau savo nosies nematai.Eik pas daktarus.  
Dalyvis>w 2018-11-17 18:33:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O tavo koks su-pis tas reikalas vafli  
Tragedija Jonavoje: užsiliepsnojus butui, sudegė moteris
Paryčiais Jonavoje įsisiautėjusios liepsnos pasiglemžė 71 metų moters gyvybę. Tame pačiame bute buvusį vyriškį, nors ir apsinuodijusį dūmais, pavyko išgelbėti. Kaimynai ...
Avarija, nuotr. Broniaus Jablonsko
Labai svarbu, kad vairuotojas automobilyje jaustųsi patogiai. Tai padeda susikoncentruoti į kelią ir pagrindinę užduotį - saugų vairavimą. Bet ar prisimenate, kurioje ...
Pasvalyje – nesuvokiamas vaiko teisių poelgis: išplėšė iš močiutės globos sunkiai sergančią mergaitę
 Pasvalio rajone vieną šeimą ištikusi krizė vėl verčia abejoti Lietuvoje kuriama Vaiko teisių apsaugos sistemos reforma. Genovaitė šiandien neranda sau vietos – jos nuo ...
Maya Bay paplūdimys (nuotr. SCANPIX)
Vietoj apipustytų kiemų ir šaltuko – auksiniai paplūdimiai ir saulutė. Pasirodo, šimtai tautiečių didžiąsias metų šventes praleis būtent taip – poilsiaudami šiltuosiuose ...
Ant ledo įstrigusi stirna (nuotr. stop kadras)
„Facebook“ grupė „Lietuvos žvejai“ dalinasi jautriu vaizdo įrašu, kuriame įamžinta, kaip drąsus lietuvis išgelbsti ant užšalusio vandens telkinio bejėgiškai slidinėjančią ...
REKLAMA

Top Video

Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Perspėja lietuvius: buitinė chemija suluošina sveikatą amžiams
DABAR RODOMA
Atgijo Romos eglė: iš bjauriojo ančiuko virto gulbe
DABAR RODOMA
Kristina Ivanova apie skandalingą „Playboy“ fotosesiją: „Tuo metu toks buvo protelis“
DABAR RODOMA
Avarija Kauno rajone: per susidūrimą su kariškiais nukentėjo 3 žmonės
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
X Faktorius. Gruodžio 16 d. anonsas
DABAR RODOMA
X Faktorius. Gruodžio 16 d. anonsas
DABAR RODOMA
X Faktorius (1)
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Aivo VS Kristina VS Liana VS Rūta
DABAR RODOMA
Monika Bleikša
DABAR RODOMA
Liana Pušnova
DABAR RODOMA
Rūta Barkauskienė
DABAR RODOMA
Gintarė Razulevičiūtė
DABAR RODOMA
Kristina Jurevičiūtė


INOVOX 1 minutės iššūkis. Aurimas, Kotryna, Modestas, Ema
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Aurimas, Kotryna, Modestas, Ema
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Lėja, Urtė, Eva, Aistė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Ieva, Rusnė, Justė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Rūta Šlikaitė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Osvaldas ir Tačiona
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Viktorija ir Gabrielė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Juozas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. 740-037
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. 739-036
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Justas, Dominykas, Klaidas, Kornelijus

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų