Sausio 23 d., penktadienį, 16 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) atidaroma klaipėdiečio fotomenininko Artūro Šeštoko fotografijų paroda „Šviesos kaligrafija“.
Tai 2003–2008 m. sukurtos nespalvotos lietuviško peizažo fotografijos, išryškinančios spontanišką, universalų ir kartu labai asmenišką autoriaus santykį su pasirinkta erdve. Parodos atidaryme dalyvaus pats autorius.
Paroda veiks iki 2009 m. kovo 14 d.
Pirmą kartą šiauliečiams pristatoma klaipėdiečio fotografo Artūro Šeštoko kūryba. A. Šeštokas – Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys nuo 1990 m., aktyviai dalyvaujantis ir rengiantis parodas, kuriose dažnai pasirodo nauju amplua, pateikia neįprastų vaizdų.
Šiauliuose atidaromoje daugiau kaip trisdešimties nespalvotų fotografijų parodoje autorius pristato gamtos motyvų, peizažų fragmentų kolekciją. Gamta čia įvairialypė, dažnai mistinė, šį pojūtį dar labiau sustiprina pilki tonai. Švelnūs ir romantiški gamtos motyvai autoriui taip pat nėra svetimi. Jo užfiksuoti vaizdai siejasi su kartais šiuolaikinio žiūrovo akiai sunkiai suvokiama XX a. pradžios fotografijų stilistika – varijuojama tarp juodų, baltų pustonių bei artėjama prie pilkos fotografijos estetikos.
Artūro Šeštoko nuotr.
A. Šeštoko kolegos Gyčio Skudžinsko manymu, tai ne tradiciniai enciklopediškai tikslūs apibrėžimai, o spontaniško gesto pagimdyti kaligrafiški lakštai. Kaip ir kaligrafijos lakštuose, A. Šeštoko fotografijose suvokėjas susiduria su žinomu pranešimu, tačiau neverčiamas nuobodžiai klaidžioti monotoniškų tekstų stulpeliais, o skatinamas naujai atrasti žinomą istoriją. Neretai autoriaus žvilgsnis papasakoja ne mažiau intriguojančias, gal kiek individualias, be galo talpias istorijas.
A. Šeštokas sąmoningai pasirenka senstelėjusį, bet plastiškai turtingą piešinį suteikiantį objektyvą. Tai parodo autoriaus poziciją – ne dar kartą patvirtinti esamos situacijos realumą, o siekti pačiam kurti tikrovės paveikslą. Realybė ir įvaizdis autoriaus atspauduose nuolat keičiasi vietomis, besiliejančios formos ištirpsta neformate. Neformato jokiu būdu nereikėtų painioti su beformiškumu. Priešingai, autorinis neformatas išskiria A. Šeštoko fotografijas nesustabdomame vizualios informacijos sraute.
A. Šeštokas yra surengęs dvi personalines parodas Klaipėdos fotografijos galerijoje, aktyviai dalyvauja bendrose parodose, kūrybinėse stovyklose, pleneruose. Fotomenininkas yra sukūręs penkias fotografijų serijas: „Bohemos portretai“ (1984–1990 m.), „Macikų pensionatas“ (1994–1995 m.), „Pagėgių krašto žmonės“ (2002 m.), „Kopos ir jūra“ (1997–2000 m.) ir „Šviesos kaligrafija“ (2003–2008 m.).