Austė Venslovaitė
Praėjusi savaitė ilgam įsiminė ne vienam Kauno Maironio universitetinės gimnazijos (KMUG) auklėtiniui, nes visą savaitę gimnazijoje vyko įdomiausios Kauno technologijos universiteto (KTU) paskaitos: nuo netikėtų mokslinių bandymų iki įtraukiančių diskusijų.
Na, o visą savaitę su KTU dėstytojais vainikavo lektorės ir vadybos kanclerės Vitalijos Venckuvienės paskaita apie motyvaciją mokslui ir darbui. Su paskaitoje dalyvavusiais mokiniais dėstytoja dalijosi produktyvaus mokymosi paslaptimis, atskleidė, kaip priversti tinginį puikiai atlikti darbą.
„Kiekvienas esame individualus ir visiems tinka skirtingi metodai“, – teigė V. Venckuvienė.
Antrokai bei prisijungę aukštesniųjų klasių gimnazistai su susidomėjimu klausė įvairių patarimų, kurie padėtų jiems toliau sėkmingai mokytis. V. Venckuvienė ne kartą pabrėžė, kad mokymasis nėra mechaniškas išmokimas ir, norint efektyvių rezultatų, išmoktą medžiagą reikia stengtis pritaikyti bei reguliariai kartoti.
Dėstytoja nevengė užduoti klausimų, kurie paskaitos dalyviams atskleidė jų pačių motyvaciją bei gebėjimus. Paaiškėjo, kurie mokiniai yra „gilūs“ ir turintys vidinės motyvacijos, o kurie „paviršiniai“, besiremiantys išorine motyvacija.
„Mokytis visada smagiau, kai objektas yra susijęs su asmeniniais veiksniais“, – pristatinėdama skaidres tikino lektorė V.Venckuvienė.
Anot gimnazijos viešnios, gerus asmeninius rezultatus lemia smalsumas, pasitikėjimas, kompetencija, išoriniai motyvatoriai, požiūris bei poreikis.
Kas gali suteikti motyvacijos mokantis namuose? „Tinkama aplinka, susikaupimas, užduočių smulkinimas, prioritetų suteikimas ir galiausiai žinių pasitikrinimas. Kad mokymasis būtų efektyvesnis, darbo laikas turi būti reguliarus ir tinkamas, nes kiekvienas žmogus yra darbingas skirtingu paros metu“, – patarė pašnekovė.
Po paskaitos mokiniai negailėjo gerų žodžių lektorei ir tikino, jog tikrai pasinaudos patarimais besimokydami jau artimiausiu metu. „Mokantis motyvacija yra būtina, todėl paskaitos tema yra itin aktuali visiems moksleiviams ir studentams. Be abejonės, patarimus reikės išbandyti“, – įspūdžiais po paskaitos dalijosi būrelis bendramokslių.