Jei ruošiatės šią vasarą keliauti po Europą savu ar nuomotu automobiliu, verta pasidomėti ne tik lankytinomis vietomis bei oro prognozėmis, bet ir kelių eismo taisyklėmis įvairiose šalyse, primena „The Independent“.
Dažnas išlipęs iš lėktuvo lengviau atsikvepia ir nusprendžia, kad pavojingiausia kelionės dalis jau praeityje. Tačiau, tiesa pasakius, neretai būna priešingai, ypač, jei nusprendėte išsinuomoti automobilį.
Remiantis 2006 – ųjų duomenimis daugiausia mirčių keliuose teko Italijai ( 5436), Lenkijai (5243) ir Vokietijai (5094). Tuo tarpu per tą patį periodą Belgijai ir Portugalijai, besididžiuojančioms savo kelių saugumu pavyko sumažinti mirtingumą keliuose atitinkamai 30 proc. ir 42 proc. Pavojingiausios šalys vairuotojams? Latvija, Lietuva, Lenkija, Vengrija ir Graikija.
Tačiau yra ir gerų naujienų: remiantis Bendrijos eismo įvykių duomenų bazėje esančiais duomenimis, mirtingumas keliuose ES mažėja – nuo 2001-ųjų jis sumažėjo 23 proc., t.y. nuo 50 000 mirčių 2001-aisiais iki 38 000 2006-aisiais.
„Didžioji turistų dalis išsinuomoję mašiną vairuoja atsargiai. Neretai, daug atsargiau nei namuose, dėl to, jog nepažįsta vietovių ir mašinos““ tvirtino Nickas Caunteris vadovaujantis APH, kompanijai, renkančiai duomenis apie greičio Europos keliuose apribojimus.
Svarbiausia, esant reikalui prisiminti, jog daugelyje ES šalių ištikus eismo įvykiui reikia skambinti 112.
Greičio apribojimai
Dažniausiai problemų keliautojams iškyla nežinant galiojančių greičio apribojimų. Daugelyje ES šalių apgyvendintose teritorijose leidžiamas greitis siekia 50 km/val. tačiau apribojimai pagrindiniuose keliuose, tokiuose kaip magistralės ir autostrados, gali skirtis. „Nors skirtumai nėra dideli, tačiau jų užtenka tam, jog tektų susidurti su policija“, tvirtina N. Caunteris.
Kai kuriose šalyse greitis itin smarkiai apribojamas gyvenvietėse. Pav. Ispanijoje jose leidžiama važiuoti tik 20 km/val. per valandą greičiu. Prisiminkite, jog šioje šalyje egzistuoja 5 greičio režimai, varijuojantys nuo 20 km/val. iki 120 km/val. Leistinas greitis autostradose keičiasi nuo 100 km/val. Nyderlanduose iki 130 km/val. Prancūzijoje. Kai kuriose šalyse, pav. Prancūzijoje limitas sumažėja iki 110 km/val. esant blogoms oro sąlygoms bei mokamuose keliuose.
Baudos
Kai kuriose šalyse bausmės eismo taisyklių pažeidėjams itin griežtos. Prancūzijoje pav. gresia baudos bei teisių atėmimas greitį viršijus daugiau nei 40 km/val. Nyderlanduose už tokį pažeidimą gresia mašinos konfiskavimas. Tokia bausmė gali būti skirta ir Vokietijoje.
Vietiniai reikalavimai bei įstatymai
Nusprendus nuomoti mašiną tikrai verta pasidomėti kelių eismo taisyklėmis. Pav. Ispanijoje, jei jūs dėvite akinius, privalote turėti antrą jų porą, drauge su atsarginėmis lemputėmis mašinai. Be to, šioje šalyje itin griežtai baudžiama už signalo lenkiant neparodymą. Belgijoje mašinoje būtina turėti gesintuvą.
Austrijoje, Belgijoje, Italijoje bei Norvegijoje būtina turėti perspėjamąją liemenę. Greičiausiai toks reikalavimas bus priimtas visoje ES. Vokietijoje mašinoje būtina turėti pirmosios pagalbos vaistinėlę.
Prisiminkite, kad Prancūzijoje gyvenvietėse pirmenybė teikiama iš dešinės artėjantiems eismo dalyviams, nebent geltonas trikampis nurodo, jog pirmenybę turite jūs. Šveicarijoje griežtai baudžiama už pirmenybės pėstiesiems nesuteikimą.
Tiesės, draudimas bei nuostolių padengimas
Brangiausia šalis avarijos kaltininkui – Vokietija. Jums teks apmokėti vidutiniškai 11.818 litus siekiančią sąskaitą, t.y. beveik dvigubai didesnę nei kitose ES šalyse. Be to, šioje šalyje reikalaujama net apie mažiausią incidentą reikalaujama pranešti policijai.
Alkoholis ir vairavimas
Leistinas promilių kiekis kraujuje taip pat svyruoja. Didžiojoje Britanijoje jis siekia 0.08, tačiau Prancūzijoje, Ispanijoje ir Suomijoje jis gerokai mažesnis – 0.05 promilės. Švedijoje leistina riba dar žemesnė – 0.02 promilė.