Nepagarbus ir drąsus pankroko judėjimas, padaręs įtaką ne vienai 60-ųjų kartai Europoje buvo ne tik roko muzikos atmaina tačiau įtakojo ir vizualiuosius menus bei gyvuoja iki šių dienų ir tai galima pamatyti Romoje, Medičių rūmuose vykstančioje parodoje.
Ekspozicija, kuri vadinasi Europunk, siūlo apžvelgti patį kūrybiškiausią pankroko muzikos periodą nuo 1976 iki 1980 metų ir tai, kaip ši muzika įtakojo meną. Parodoje eksponuojama 550 kūrinių, iš kurių daugelis niekuomet dar nerodyti publikai ir dabar pristatomi Renesanso rūmuose, kur kadaise gyveno viena iškiliausių Florensijos šeimų.
Paroda pradedama garsios grupės Sex Pistols įrašais, kai jie pirmą kartą pasirodė televizijos programoje So it goes 1976 metais. Daugelis šią datą laiko pankroko judėjimo pradžia Didžiojoje Britanijoje. Paroda užbaigiama Joy Davison pasirodymu per BBC kanalą 1979 metais su New Wave atsiradimu.
Taigi iš viso 550 eksponatų tarp kurių drabužiai, plakatai, koliažai, žurnalai, plokštelių dėklai, koncertų bilietai, įvairūs piešiniai ir garso bei vaizdo medžiaga, liudijanti patį vaisingiausią pankroko judėjimo periodą, kurio kūrinius ir vaizdus skolinosi komercijos pramonė.
Pankroko judėjimas užima vieną svarbiausių vietų dvidešimtojo amžiaus vizualiniuose menuose. Puikus to pavyzdys, parodoje eksponuojamas žymusis plakatas, kuriame užrašas God save the Queen dengia Anglijos karalienės Elžbietos II akis ir burną arba menininko Jamie Red sukurtas reklaminis plakatas Anarchy in the UK.
Greta šių plakatų taip pat galima pamatyti dizainerių Malcolm McLaren ar Vivienne Westwood sukurtus drabužius, Jon Savage plakatus grupių Joy Division ar The Pop Group koncertams, ir visa tai ekspozicijoje, kurios centras yra Didžioji Britanija, tačiau vėliau grįžtama ir į Prancūziją, Vokietiją, Šveicariją, Italiją ir Olandiją.
Paryžiaus meno studentų grupė Bazooka, 60-aisiais metais sugriauna įprastus komiksų kūrimo „kodus“, įtraukdami pornografiją ir smurtą į savo kūrinių temas. Tuo tarpu olandai, grupė Raket į kūrybines temas, kritikuodami tuometinę visuomenę, įtraukia karinius ir religinius simbolius.
Atsiradusi įvairių lankstinukų, plakatų, kopijų ir įvairiomis kitomis formomis pasirodžiusių kūrinių banga, paaiškina tuomet atsiradusio meno, nepretendavusio į meno titulą, svarbą, - rašo tinklapis publico.es.
Pankroko kūrėjai, bent jau pirmaisiais metais, kurie laikomi labiausiai atspindinčiais judėjimo dvasią, visuomet pabrėžė savo priešpriešą menui, tad reikia gerbti šiuos įsitikinimus. Vis dėl to galima sakyti, kad beveik visi sukurti kūriniai atspindi idėją pakeisti pasaulį.
Atmesdami estetinius kanonus, naudodami bet kokius prieinamus platinimo metodus, nuo kopijavimo mašinų iki gamybos namų sąlygomis, pankroko skleidžiama energija tarsi atspindi norą „ištrinti“ praeitį.
Tokia 60-ųjų skleidžiama energija šiandiena vertinama kitaip, tačiau labai svarbu pažinti pankroko judėjimą per meninę prizmę, pasakoja parodos kuratorius De Chassey.