Lėtėjant ekonomikai, kelionių kainas diktuos ne turizmo kompanijos, o keleiviai, praneša „traveldailynews.com“.
Taip teigiama Pasaulio kelionių biržos parengtoje ataskaitoje.
„Kadangi ekonomikos sulėtėjimas gali tęstis iki 2010 metų, kompanijos, norėdamos susigrąžinti klientų susidomėjimą, bus priverstos imtis naujų strategijų – siūlyti paslaugas už dyką ar leisti klientui pasirinkti kainą, - sakė Fiona Jeffery, Pasaulio kelionių biržos atstovė spaudai. – Tokia kainų politika kelia pavojų konkurentams, bet padeda prisivilioti klientus ir išlaikyti jų ištikimybę.“
Kaip pavyzdžius F. Jeffery minėjo nemokamas ekskursijas miestuose. Kai kurios avialinijos jau siūlo nemokamus skrydžius, apmokestindamos visas kitas paslaugas (pietus, bagažą ir t. t.). Tačiau neaišku, ar tai padeda pripildyti lėktuvus.
Egzistuoja ir vienas kelionių tinklas, kurio metinis narystės mokestis – 35 svarai sterlingai (apie 141 Lt), leidžiantis pasirinkti vieną iš 320 viešbučių ir jame apsistoti nemokamai. Klientas turi susimokėti tik už pusryčius ir vakarienę. Be to, kitos sąlygos, tokios kaip vizito trukmė, nėra griežtai apribotos.
JAV kai kurie viešbučiai dalyvauja „aukcionuose“ – neminint viešbučio vardo kambariai parduodami už geriausią kliento pasiūlytą kainą. Panašiai elgiasi ir kai kurios mašinų nuomos kompanijos. Manoma, kad tokia praktika populiarės, nes ji padeda parduoti prekes, kurios, naudojantis tradiciniais rezervacijos metodais, liktų neparduotos.
Pasaulyje populiarėja ir tokie socialiniai tinklai kaip „couchsurfing.com“. Teigiama, kad į šį tinklą kas savaitę įsitraukia 10 000 naujų vartotojų. Šiuo metu „couchsurfing.com“ priklauso nariai iš 232 pasaulio šalių, 47 544 miestų. Ši pelno nesiekianti organizacija išlaikoma tik iš aukų. Jos nariai gali keliauti apsistodami kitų narių namuose. Priklauso nuo susitarimo, bet neretai tinklo nariai ne tik leidžia pernakvoti, bet ir pasitinka oro uostuose, padeda pažinti vietines įžymybes.
Spėjama, kad kelionių tinklai per artimiausius penkerius metus augs itin sparčiai.