Nors visuotinė recesija skaudžiai atsiliepė turizmo industrijai, kelionės visada išliks mūsų gyvenimo dalimi. Tereikės tik išrasti būdus, kaip keliauti kitaip. Pristatome 5 „krizinių“ 2009 m. kelionių tendencijas.
5. Kelionės po kaimynines šalis
Kelionių agentai vėl atgręžė žvilgsnį į Rytų Europą. Rekomenduojama prisiminti tokius miestus kaip Praha, Budapeštas ar Sofija. Vakarų keliautojams čia žadama pigi nakvynė, architektūrinė injekcija ir naktinio gyvenimo kerai.
Lietuviams rekomenduojama prisiminti kaimyninį regioną ir taip sutaupyti. Su šiek tiek fantazijos ir informatumo - įmanoma viskas. Pavyzdžiui, ar žinote, kad Rygoje atsidarė naujas ekstravangantiškas Restoranas-ligoninė? O ar lankėtės Sopoto Spa centre Lenkijoje?
4. Nostalgijos kelionės
Pastaruosius kelis metus buvo madingos novatoriškos kelionės. Tačiau šiemet keliautojai raginami grįžti prie seno-gero, tai yra klasikinių vietovių.
Ekspertai ragina keliauti į jau aplankytas ir išbandytas vietoves, pavyzdžiui Londoną, Paryžių, Berlyną. Šis keistas pasiūlymas grindžiamas tuo, jog lankydami patikrintas vietoves neišeikvosite resursų naujovėms, kurios gali pasirodyti ne tokiomis geromis. Be to, galėsite geriau planuoti kelionių išlaidas. Vietovių pažinimas tampa 2009 m. kelionių raktu į sėkmę.
3. Kelionės „Eurotraukiniu”
Viskas prasidėjo nuo „EuroStar“ bendrovės pradėtų vykdyti traukinių maršrutų, efektyviai sujungusių Londoną, Paryžių, Briuselį ir Lilį.
Dabar keliautojai, norintys išvysti karščiausius Europos taškus gali naudotis suvienyta kontinento traukinių sistema. Tai itin apsimoka, siekiant per trumpą laiką aplankyti daug Europos mietų. Kelionių „Eurotraukiniu“ spektras platus: siūlomos tiek šeimyninės kelionės, tiek vadinamieji solo bilietai.
Be to, šitokios kelionės padeda tausoti aplinką. Susidaryti unikalų maršrutą ir „prisižvejoti“ specialių pasiūlymų galite čia.
2. „Viskas įskaičiuota” komplektai
„Viskas įskaičiuota“ tipo kelionės buvo labai populiarios prieš gerą dešimtmetį, o dabar keliautojai nelinkę rinktis tokių pasiūlymų. Tačiau krizei purtant keliautojų pinigines, jos vėl įgauna stebinantį populiarumą.
Šių komplektų logika tokia, kad įvairiuose kurortuose ir kokteilių baruose galima labai lengvai išleisti daugiau nei suplanuota. Komplektų populiarumui recesijos metu nepakenks net prastoka jų reputacija. Dabar kaip niekada labiau keliautojai nori žinoti, už ką tiksliai moka ir išvengti paslėptų mokesčių.
1. „Skurdaus biudžeto“ kelionės
Elementarūs rinkos dėsniai skelbia, jog ten, kur yra paklausa – atsiranda ir pasiūla. Atsakydami į senkančią ekonomiką, prabangūs penkių žvaigždučių viešbučiai vilioja ypatingais pasiūlymais, restoranai kuria specialius „recesijos“ meniu, o aviakompanijos siūlo tolimo nuotolio keliones neregėtai pigiai.
Be to, prognozuojama, jog itin išpopuliarės namų apsikeitimo atostogoms programos bei svetingumo klubai. Sveikas protas kužda, jog nemažesnės sėkmės turėtų susilaukti ir kelionės pas giminaičius ar pažįstamus, gyvenančius užsienyje.
Dargi, ekonomikos teorija skelbia, jog kai žmonės nebeturi pinigų, prabangos prekės yra pirmos, kurių atsisakoma. Todėl norint, kad išliktų turizmo industrija, kelionių organizatoriai kaip niekada anksčiau suinteresuoti poilsiautojus nuo taško A iki taško B nugabenti kuo galima pigiau.