Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ ištyrė 580 automobilių ne veltui. Jie susikoncentravo į susirinkimo ir pagaminimo kokybė bei juos naudojamas medžiagas. Nors automobilių gamintojai visuomet mokėjo užmaskuoti tam tikrus trūkumus, tačiau klubo nariai neslepia, jog kokybės kontrolės trūkumas matomas ir prabangių automobilių gamintojų modeliuose.
Netrukus sueis treji metai, kai „Volkswagen“ pristatė aštuntosios kartos „Golf“. Per šį laiko tarpą automobilis sulaukė nemažai kritikos dėl prastai veikiančios programinės įrangos, sunkiai valdomų prietaisų, tačiau Vokietijos automobilių klubo nariai įvardija, jog aštuntos kartos „Golf“ matomi trūkumai yra tik ledkalnio viršūnė.
Bandymų metodika. Kaip buvo vertinama automobilių kokybė?
Kėbulo dalys
Kintantys tarpai tarp kėbulo detalių, prastai užsandarinti skardos kraštai, kelių dalių durų rėmai, nėra durų rėmo apdailos, nėra dvigubo sandarinimo briaunos durelių išpjovoje, durelės girgžda atidarius langą, netvarkingas variklio skyrius, kėbulas nedažytas ištisai, neuždengtos skardos dalys bagažinėje, neuždengta pakrovimo slenkstis, įbrėžimams jautri plastikinė apdaila, prastesnis bagažinės kilimėlis.
Interjero surinkimo kokybė
Matomi varžtai, blogai pritvirtintos plastikinės dalys, girgždančios plastikinės dalys, blogai nušlifuoti kraštai, neuždengtos skardos dalys, klibanti centrinė konsolė, laisvi jungikliai ir (arba) valdikliai.
Medžiagų kokybė
Viršutinė ir (arba) apatinė prietaisų skydelio dalis be putplasčio, priekinių ir (arba) galinių durų panelės be putplasčio, centrinis tunelis be putplasčio, stogo A statramsčio ir (arba) B statramsčio dalis be medžiaginio apmušalo, saulės skydeliai be medžiaginio apmušalo, prastesnė stogo apdaila, prastesnė grindų kiliminė danga, ant mygtukų ir (arba) jungiklių nėra chromo aplikacijų, labai pigus bendras įspūdis.
„Hyundai“ kokybė prastėja, „Renault“ – gerėja
Tyrimo metu kai kurie „Hyundai“ modeliai sulaukė neigiamų įvertinimų. Tiek itin mažame „i10“, tiek kompaktiškame „i20“ panaudotų medžiagų kokybė pastebimai suprastėjo. Kėbulo detalės, įbrėžimams jautrus plastikas, įvairūs girgždesiai – tokių dalykų praėjusios kartos modeliuose nebuvo.
Tuo tarpu „Renault“ tyrimo autorius maloniai nustebino. Pasak jų, „Renault Zoe“ padarė didžiausią kokybinį šuolį. Tyrimo autoriai džiaugiasi, jog mažų automobilių interjeras gali būti patrauklus ir kokybiškas, ir tai turėtų būti pavyzdys pagrindiniams konkurentams. Pavyzdžiui, „Volkswagen e-Up“.
„Volkswagen“ grupės rezultatai – nedžiuginantys
Vokietijos automobilių klubo „ADAC“ nariai vieningai sutaria, jog daugelio „Volkswagen“ grupės automobilių kokybė smunka, ir tai vyksta jau ne vienerius metus.
Puikiu to pavyzdžiu jie įvardija „Audi A3“, kuris anksčiau buvo laikomas šios klasės etalonu. Dabar automobilio interjere ir kitose vietose matyti gamintojo bandymai sutaupyti klientų sąskaita. Nors „Audi A3“ nėra pigus automobilis, tačiau kokybine prasme jis yra tokiame pačiame lygyje kaip ir „Volkswagen Golf“.
Tyrimo autorius optimistiškai nuteikia atnaujintas „Volkswagen T-Roc“, kuriame imtasi prieš tai priimtų sprendimų šalinimo priemonių. Prietaisų skydelio viršus pagamintas nebe iš blizgaus ir įbrėžimams jautraus kieto, o iš minkšto plastiko. Nors medžiagų kokybė vis dar prasta, tačiau dabar salonas bent jau palieka padorų įspūdį.
Didžiausias nusivylimas – C klasės „Mercedes-Benz“
„ADAC“ tyrimo autoriai labiausiai šį kartą nusivylė C klasės „Mercedes-Benz“. Nors naujo modelio pirmtakas nebuvo laikomas pavyzdiniu šios klasės atstovu, tačiau naujasis modelis kokybinę kartelę nuleido iki nepriimtinos ribos.
„Matome tendenciją, kuri mūsų nedžiugina. Pavyzdžiui, naujos kartos C klasės „Mercedes-Benz“ matome labai daug sprendimų, kurie anksčiau būdavo naudojami A klasėje arba biudžetinės klasės automobiliuose. Jeigu viršutinė prietaisų skydelio dalis pagaminta iš minkštinto plastiko, tačiau apačioje jau rasite kietąjį. Itin pigių apdailos medžiagų galima rasti vidinėje durų dalyje. Anksčiau tokie dalykai buvo neįsivaizduojami“, – po tyrimo pasipiktinimo netvardė „ADAC“ klubo nariai.
„Mercedes-Benz“ raudonuoti iš gėdos šiame tyrime privertė Japonijos automobilių gamintojas „Mazda“. Tyrimo autoriai neslepia, jog „Mazda“ akivaizdžiai stengiasi klientams pasiūlyti kokybiškai suręstą automobilį už priimtiną kainą.
Geriausi „Mini“ klasės automobiliai
- BMW i3 – 2.1
- Mini Cooper – 2.2
- Honda e – 2.5
- Škoda Kamiq – 2.6
- Volkswagen Polo – 2.6
Prasčiausi „Mini“ klasės automobiliai
- Toyota Aygo – 4.4
- SsangYong Tivoli – 4.2
- Hyundai Bayon – 4.2
- VW Up – 4.0
- Hyundai i10 – 4.0
Geriausi kompaktinės klasės automobiliai
- Volvo XC40 – 1.7
- BMW 1 Series – 2.0
- Audi Q3 – 2.0
- Mazda CX-5 – 2.1
- Mercedes EQA – 2.1
Prasčiausi kompaktinės klasės automobiliai
- MG ZS EV – 3.7
- Ssang Yong Korando – 3.7
- Jeep Compass – 3.7
- Dacia Duster – 3.6
- Nissan Leaf – 3.4
Geriausi vidutinės klasės automobiliai
- Audi A4/A5 – 1.2
- BMW 3/4 – 1.3
- Porsche Macan – 1.3
- Mercedes EQC/GLC – 1.4
- Volvo V60 – 1.4
Prasčiausi vidutinės klasės automobiliai
- Honda CR-V – 3.0
- Tesla Model 3 – 2.8
- Subaru Outback/Forester – 2.7
- Toyota RAV4/Suzuki Across – 2.7
- Mitsubishi Outlander – 2.7
Geriausi aukštesnės klasės automobiliai
- Porsche Panamera/Taycan – 1.0
- BMW 5/7 Serija – 1.1
- Mercedes E klasė – 1.1
- Audi Q7 – 1.1
- Volvo XC90 – 1.1
Prasčiausi aukštesnės klasės automobiliai
- Toyota Highlander – 3.1
- Volkswagen T6.1 – 3.1
- Ford Mustang – 3.0
- Chevy Camaro – 2.8
- Toyota Camry – 2.6