• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujausia naujienų agentūros „Reuters“ analizė atskleidė nepatogią tiesą apie tai, kaip Kinijos automobilių gamintojai iškreipia pardavimų statistiką ir apeina tarptautinius reguliavimus.

Naujausia naujienų agentūros „Reuters“ analizė atskleidė nepatogią tiesą apie tai, kaip Kinijos automobilių gamintojai iškreipia pardavimų statistiką ir apeina tarptautinius reguliavimus.

REKLAMA

Nors oficialiai į skirtingas pasaulio šalis eksportuojami „naudoti“ automobiliai, iš tiesų jie yra visiškai nauji – vos išriedėję iš gamyklos. Toks modelis ypač paplitęs eksportuojant į Rusiją, Vidurio Rytus bei kai kurias Azijos šalis.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Fiktyvūs pardavimai

Kinijos automobilių gamintojai formaliai „parduoda“ naujus automobilius vietinėms bendrovėms, kurios užregistruoja juos kaip naudotus.

REKLAMA

Tokiu būdu „padidinami“ vidaus pardavimų rodikliai, o įgijus naudoto automobilio statusą, šie automobiliai vėliau išgabenami į užsienį, bet jau kaip „naudoti“. Tokia schema leidžia išvengti didesnių muito mokesčių, o kai kur – net eksportui taikomų kvotų.

Šis metodas atsirado dar 2020 metais, kai Pekinas, siekdamas stimuliuoti vidaus ekonomiką ir skatinti eksportą, supaprastino automobilių eksporto tvarką.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo tada tai virto masiniu reiškiniu – net 90 proc. Kinijos deklaruojamų naudotų automobilių eksporto sudaro faktiškai nauji automobiliai.

Padariniai – ne tik ekonominiai

Tokie „naudoti“ automobiliai ne tik iškraipo vidaus rinkos statistiką, bet ir sukelia iššūkių juos importuojančioms šalims.

Rusija ir Jordanija jau įvedė apribojimus, draudžiančius įvežti naudotus automobilius su nulinėmis ridomis. Nemažai kritikų pasisako ir pačioje Kinijoje. Valdžios institucijos vis garsiau kalba apie reputacijos žalą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šių metų gegužę Kinijos prekybos ministerija sušaukė neoficialų susitikimą su didžiųjų gamintojų – „BYD“, „Dongfeng“, „Chery“ – atstovais. Tikslas – apriboti nulinę ridą turinčių naudotų automobilių eksportą. Kaip nurodė ministerija, ši praktika griauna investuotojų pasitikėjimą, mažina šalies automobilių pramonės reputaciją ir trukdo skaidriam įėjimui į Vakarų rinkas.

Vis dėlto, kai kurie Kinijos gamintojai siekia viešai atsiriboti nuo šios praktikos. Vienas jų – „Xpeng“.

Bendrovės tarptautinės plėtros padalinio vadovas Tang Zhikun pareiškė, kad „Xpeng“ per pastaruosius metus nė karto neeksportavo naudoto, bet iš tiesų naujo automobilio.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų